Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми
»
Взяти участь Всі події

Короткі історичні відомості про розвиток мистецтва штучних декоративних квітів -канзаші. Конструкційні матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення квітів.

Трудове навчання

Для кого: 7 Клас

25 проходжень

1 запитання

27.12.2021

61

0

Завдання №1 Теоретичний блок

Урок

Тема: Короткі історичні відомості про розвиток мистецтва штучних декоративних квітів. Конструкційні матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення квітів.

Мета уроку:

- ознайомити учнів з загальними поняттями про історію виготовлення штучних квітів. Ознайомити учнів із досягненнями майстрів, зацікавити учнів. Навчити розрізняти інструменти і приладдя для виготовлення штучних квітів; розширити кругозір, здібності до творчості мислення; виховувати відчуття прекрасного, любов до природи.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація учнів.

  • Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.

  • Створення позитивного емоційного настрою учнів.

Продзвенів уже дзвінок. Починаємо урок.

- Заплющте очі ви на мить

Й думками ген-ген полетіть.

Ідеї дивні там знайдіть

Й сюди, в майстерню, принесіть.

У виріб власними руками

Ми перетворимо їх з вами.

А тепер розплющте очі

Й усміхніться одне одному!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Які правила поводження у кабінеті ви знаєте?

  • Як потрібно організовувати власне робоче місце?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ранками у сонячних променях спалахують вкриті росами квіти, що казковими мереживами порозсипались по шовковій зеленій траві. Ця дорогоцінна прикраса землі належить людині.

Люди не залишилися байдужими до великого подарунка природи. Було створено значну кількість нових сортів квіткових рослин. Квіти всюди супроводжують нас: удома і в парку, на лісовій галявині.

IV. Оголошення теми і мети уроку (запис на дошці та за потреби в зошити)

V. Вивчення нового матеріалу

 Як ви вже зрозуміли сьогоднішній наш урок буде присвячений квітам. Але це квіти будуть не звичайні.

Людина і квіти.

Про квіти ми дізнаємося із прадавніх часів, із міфів, легенд, казок, пісень, з усної народної творчості. Символіку багатьох таких легенд використовують і сьогодні при складанні квіткових композицій.

Квіти були невід’ємною частиною релігійних обрядів. Із появою християнства любов до квітів не згасла, їх вирощували у монастирях, ними прикрашали храми.

(Розповідь учениці) В епоху відродження (ХІV–XVI ст.) люди почали ще більше захоплюватись квітами. Наслідуючи намальовані натюрморти, починають складати букети з «живих» квітів.
Слово «букет» французького походження. Воно означає складання квіткових композицій із квітів, а також аромат, запах чого-небудь. Перші букети складались заради приємного запаху, для них добирали запашні квіти: лаванду, розмарин, квіти апельсина, троянди, навіть кріп, кмин і петрушку. Але ці композиції були грубі і невиразні.
Із приходом стилю бароко і рококо (XVI–XVIII ст.) композиції стали більш вишукані і красиві. Для них брали великі рослини: лілії, півонії, троянди, тюльпани, доповнювали пальмовим листям, гілками кущів з декоративними плодами.

Класицизм — це витончена простота, увага до досконалості деталей. Це проявилось не тільки в архітектурі і живопису ХVІІІ ст., а й у складанні букетів. Для букетів цього часу добирали незначну кількість рослин з вигнутими стеблами й асиметричною будовою. Улюбленими квітами були іриси, орхідеї, настурції, кали.

З плином часу квіти дедалі більше входили в життя людей. Скільки любові, тепла, уваги приділяли квітам Тарас Шевченко, Марко Вовчок, Леся Українка. Вони не тільки самі любили квіти, але несли їх в своїх творах до людей.

Із зеленої сорочки,
                   Що зіткав зелений гай,
                   Білі дивляться дзвіночки,
                   Як зовуть їх — угадай.
                 Це конвалії у гаї 
                  На галявині цвітуть.
                 І ніде, ніде немає
                Кращих квіточок, мабуть.

А які ваші улюблені квіти? (Відповідь дітей.)
       Так, справді, квітів є дуже багато. І всі вони красиві, ніжні, запашні. Навіть існують жіночі імена у їхню честь.

Які? Лілія, Маргарита, Віолетта (фіалка), Мальвіна, Ружа та інші.

Штучні квіти — вид декоративно-ужиткового мистецтва

Людина, яка знаходиться в єдності з природою, відчуває її і милується її творіннями, перебуває в особливому стані душевного спокою, гармонії. Квіти — це море барв, відтінків, форм, ніжних ароматів, але вони дуже швидко в’януть. А так хочеться, щоб квіти завжди милували око своєю красою, приносили нам радість. Для того, щоб зупинити цю «прекрасну мить», люди почали виготовляти штучні квіти, використовуючи для цього папір, тканину, дротики, стрічки і навіть желатин.

Інструменти і приладдя для виготовлення штучних квітів

Квіти з гофрованого паперу недовговічні, вони годяться тільки для прикрашання сцен і карнавальних костюмів. Для оздоблення одягу, головних уборів квіти виготовляють із шовку, бархату, шкіри, фетру, батисту, крепдешину. А ми будемо виготовляти квіти із атласних стрічок.

Для виготовлення декоративних квітів вам  потрібно будуть певні знання і виконання правил безпеки під час роботи. Пам'ятайте, що кожен учень зобов'язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримуватись їх.

Матеріали та інструменти

№ п/п

Назва

Рекомендації та вимоги

1

Ножиці

Підійдуть будь які крім манікюрних (закороткі леза)

2

Пінцет

Для зручності у роботі використовують пінцети різних типів(швейні, медичні, косметичні)

3

Клей

Повинен бути прозорим, швидко висихати. Можна використовувати універсальний клей, « клей – кристал», або ж скористатись гарячим пістолетом

4

Запальничка, свічка

Для запаювання країв стрічки чи зрізів в деталях

5

Нитки, голки, булавки

Використовуються для збору деталей в композицію

6

Лінійка

Для розмічання

7

Стрічка чи тканина

Використовують стрічки різної довжин та кольорової гами.Вони можуть бути шовкові, синтетичні, бавовняні, атласні.

8

Матеріали для декору

Намистини, паєтки, блискітки

Заслуховую пошуковців, які підготували інформацію.

А тепер ми з Вами повинні вивчити правила техніки безпеки яких обов’язково потрібно дотримуватися на під час роботи

Санітарно – гігієнічні вимоги

1. Працювати треба сидячи на стільці із спинкою. Сидіти - прямо, не сутулячись.

2. Освітлення має бути хорошим, бажано природним. Під час роботи правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце, при роботі лівою рукою - справа. Через кожну годину необхідно робити відпочинок для очей на 5... 10 хв. Під час відпочинку очі перевести на спокійне забарвлення. Корисно також використати цей час на виконання гімнастики для м'язів очей.

3. Перед виконанням ручних робіт треба ретельно вимити руки, щоб не забруднити тканину.

4. Інструменти і пристосування зберігати у спеціальній шкатулці чи ящичку. При виконанні ручних робіт шкатулку з інструментами та пристосуваннями класти на стіл праворуч від тканини.

5. Обережно користуватися за потребою сірниками, свічкою чи запальничкою. Пам’ятаючи що, ці пристосування можуть спричинити опіки та пожежу

6. Голкою працювати обережно. Не підносити голку близько до обличчя.

7. Після роботи голку й шпильки зберігати тільки у гольнику або покласти у спеціальну коробку. Не залишати голку без нитки. Забороняється зберігати голку, вколовши її в одяг.

8. Ножиці на робочий стіл класти із зімкненими лезами, направленими від себе.

9. На робочому місці слід дотримуватися чистоти і порядку.

10. Бути, зосередженим і відповідальним, не відволікати однокласників від роботи.

VІ. Практична робота

Виготовлення найпростіших пелюсточок в техніці Канзаші

6.1. Вступний інструктаж

Проводжу інструктаж про правила поведінки з певними видами матеріалів, розповідаю про техніку безпеки.

6.2. Поточний інструктаж

Слідкую за дотриманням правил техніки безпеки, за потреби проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.

Фізкультхвилинка проводиться в середині практичної роботи.

Треба, діти, нам хвилинку

Приділити відпочинку.

Простягніть вперед ви ніжки,

Потягніться, наче кішка,

Помахайте головою,

Мов не згодні ви зі мною.

Вправо, вліво поверніться,

До сусіда усміхніться.

Від роботи відпочили

Й знов беремося за діло.

6.3. Заключний інструктаж

Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.

VІІ. Узагальнення знань учнів

Загадки:

  1. Що за квіточка пахуча, і червона, і колюча? (троянда)

  2. Стрінеш на луках рослину для кролів рвуть … (конюшину)

  3. Біле плаття, тонка талія, травень і цвіте …. (конвалія)

  4. Серед квітів справжня баба в жовтій хусточці … (кульбаба)

  5. Наче м’ячики, бутони – пишні кульки, це …. (піони)

  6. Червоніють там де злаки, квіти поля дикі …. (маки)

  7. Тонка ніжка, наче спис, жовта квітка це - … (нарцис)

  8. Носить атласний жупан лицар квітів, пан - … (тюльпан)

VІІІ. Рефлексія

Чи сподобався вам урок?

- Що з уроку особливо запам’яталося?

- Як ви оцінюєте роботу класу на уроці?

ІХ.  Підсумок уроку.

         Чи сподобалося вам працювати на сьогоднішньому уроці?

         Які проблеми у вас виникли?

         Що нового дізналися?

Побажання вчителя учням.

Бажаю, діти, успіхів постійних

І знань бажаю вам міцних, надійних.

Щоб їх змогли в житті застосувати

І будь-які вершини підкоряти!

Х. Домашнє завдання.

         Продовжити виготовлення пелюсточок. Принести стрічки і всі необхідні матеріали для роботи. Підготувати клейовий пістолет або клей в паличках 7мм для роботи, основу під заколку або резинку за бажанням, фетр відповідного кольору.

ХІ. Прибирання робочих місць 

Рефлексія від 16 учнів

Сподобався

16 0

Зрозумілий

16 0

Потрібні роз'яснення

16 0