Урок:

Календарний та історичний час.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета нашого уроку

  • сформувати початкові знання про історичний час, історичний простір та одиниці його вимірювання;

  • ознайомитися у загальному вигляді з поняттями хронологія, дата, лінія часу.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Чому час летить все швидше | ЗбручДосліджуючи минувшину, завжди відповідаєш на запитання: коли сталася та чи інша подія?

Дізнатися про це дозволяє хронологія — наука про час.

Основою цієї науки є конкретні дати.

Дата — це точний час певної події. 

ХРОНОЛОГІЯ - наука, що вивчає способи обчислення часу.

ЛІТОЧИСЛЕННЯ - відлік історичного часу від певного історичного моменту.

Цікаво знати!

В хронології немає «нульового» року. Тож 1 р. до н. е. безпосередньо прилягає до 1 р. н. е., а число років до н. е. зростає в міру віддалення в минуле, однак місяці, числа в них і дні тижня рахуються так само, як і в роках н. е.

Отже, межа між 1 р. до н. е. і 1 р. н. е. - «мить», що розділяє 31 грудня 1 р. до н. е. і 1 січня 1 р. н. е.

Памятка «Як розв'язувати хронологічні задачі».

  1. Накресліть «лінію часу – пряму лінію, поділіть її рисочками на рівні відрізки, що означає певну кількість років.

  2. На початку лінії поставте більшу та чіткішу риску – початок відліку, а наприкінці стрілочку, що символізує рух часу.

  3. Для орієнтації в часі поставте рік , у якому живемо.

  4. Якщо для розв'язання хронологічної задачі вам не потрібно позначати однакові проміжки часу (століття або тисячоліття), то перервіть лінію пунктиром.

  5. На лінії часу запишіть умови завдання.

  6. Поряд з лінією виконайте обчислення й запишіть стислу відповідь до завдання.

2:

Вільне введення тексту

Часові задачі!

  1. Місто Рим виникло в 753 році до н. е. Скільки років від цієї події до наших днів минуло?

    (2020+ 753 = ____років)

  2. Перші Олімпійські ігри відбулися в 776 році до н. е. Скільки років від цієї події до наших днів минуло?

    (2020+ 776 = ____років)

  3. І Пунічна війна розпочалася в 264 році до н. е., а закінчилася перемогою Риму над Карфагеном у 241 році до н. е. Скільки років тривала І Пунічна війна?

    (264 — 241 = роки)

  4. В 988 р. Володимир Великий хрестив Русь. Скільки років тому сталася ця подія?.

    2020 -988 = _____ р.

    Пронумеруйте та впишіть відповіді до задач!

3:

Теоретичний блок

Працюємо з роками і століттями.

Система запису чисел в Давньому Римі

В римській нумерації   7  цифр позначаються буквами

Інші числа записуються комбінацією цих знаків 

4:

Вільне введення тексту

Запишіть у зошиті як хронологічний диктант:

  1. будь-який рік 5 ст.; 15 ст.; 19 ст.; 21 ст.;

  2. до яких століть належать 860 р.; 1199 р.; 1648 р.; 1840 р.;

  3. до якої половини і яких століть належать 899 р.; 1264 р.; 1709 р.; 1939 р.

Рефлексія від 2 учнів

Сподобався:

2 0

Зрозумілий:

2 0

Потрібні роз'яснення:

2 0
Рекомендуємо

§ 11. ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ ІСТОРИЧНОГО ЧАСУ(Хлібовська)

§ 11. ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ  ІСТОРИЧНОГО ЧАСУ(Хлібовська)

623

Аватар профіля Поліщук Катерина Олександрівна
Вступ до історії
5 клас

25 грн

Розробка уроку НУШ.Способи упорядкування історичного часу. Хронологічна і синхронізована таблиці

Розробка уроку НУШ.Способи упорядкування історичного часу. Хронологічна і синхронізована таблиці

421

Аватар профіля Рудь Тетяна Вячеславівна
Вступ до історії України та громадянської освіти
5 клас

40 грн

Діагностична робота за групою загальних результатів «Орієнтування в історичному часі та просторі»

Діагностична робота за групою загальних результатів  «Орієнтування в історичному часі та просторі»

86

Аватар профіля Бринза Тетяна Михайлівна
Досліджуємо історію і суспільство (інтегрований курс)
5 клас

19 грн

Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»). Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка»). ТЛ: послання.

Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»). Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка»). ТЛ: послання.

416

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
9 клас

25 грн

Історія України в контексті світових подій. Визначні історичні постаті.

Історія України в контексті світових подій. Визначні історичні постаті.

347

Аватар профіля Чернявська Альона Сергіївна
Вступ до історії
5 клас

20 грн

Схожі уроки

Українські землі під владою двох імперій. Українське національне відродження

Українські землі під владою  двох імперій. Українське  національне відродження

384

Аватар профіля Глушко Лариса Іванівна
Вступ до історії
5 клас

Княжа Русь-Україна та козацька Україна в пам'ятках історії

 Княжа Русь-Україна та козацька Україна в  пам'ятках історії

134

Аватар профіля Чуприна Марія Прохорівна
Вступ до історії
5 клас

КУЛЬТУРНІ ЕПОХИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІСТОРІЇ ТА УКРАЇНА

КУЛЬТУРНІ ЕПОХИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІСТОРІЇ ТА УКРАЇНА

221

Аватар профіля Буланов Юрій Іванович
Вступ до історії
5 клас

Де зберігаються історичні джерела

Де зберігаються історичні джерела

203

Аватар профіля Крупіна Ольга Василівна
Вступ до історії
5 клас

Робота з історичними джерелами

Робота з історичними джерелами

210

Аватар профіля Крупіна Ольга Василівна
Вступ до історії
5 клас