Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Урок:

Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних)

07.02.2022
11 Клас

3

0

104

0

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Навчальний проєкт

"Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних)"

Мета проєкту:

- дослідження особливостей рідного краю;

- формування нового способу мислення особистості, яка володіє проєктною та дослідницькою технологією на рівні компетентності;

- розвиток пізнавальних та творчих навичок студентів, умінь самостійно шукати інформацію;

- розуміння єдності всього живого на планеті та необхідності бережливого ставлення до довкілля, рослин і тварин, які живуть навколо нас.

Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

Навчальний проєкт

Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних)

Мета проєкту:

- дослідження особливостей рідного краю;

- формування нового способу мислення особистості, яка володіє проєктною та дослідницькою технологією на рівні компетентності;

- розвиток пізнавальних та творчих навичок студентів, умінь самостійно шукати інформацію;

- розуміння єдності всього живого на планеті та необхідності бережливого ставлення до довкілля, рослин і тварин, які живуть навколо нас.

Етапи реалізації проекту

1. Ознайомтеся з літературою й інтернет-ресурсами з цього питання.

2. Ознайомтеся з прикладом опису структури двох місцевих природних екосистем (див. таблицю).

3. Складіть характеристику структури однієї місцевої природної екосистеми (за власним вибором).

4. Сформулюйте висновок про чинники, що впливають на формування структури екосистеми.

Порівняльна характеристика структур екосистем

Частини екосистеми

Екосистема заплавної луки

Екосистема мішаного лісу

Абіотична:

середня температура (°С)

січня

липня

від -4,0 до -8,0

від +17 до +19

від -4,5 до -8,5

від +17 до +19

вологість

650 - 700 мм/рік

600 - 700 мм/рік

типи ґрунтів

Дернові, дерново-лучні, болотні

Дерново-підзолисті, болотні

Біотична:

продуценти

Лукові трави:

Злакові - тимофіївка, мятлик, лисохвіст (нижній ярус)

Бобові - конюшина, горошок, чина (другий ярус)

Зонтичні - губоцвіті, жовтоцвіті, гвоздикові (верхній ярус)

Мохи, лишайники (нижній ярус)

Підсніжник, проліска, ряст, анемона (другий ярус)

Чагарники - ліщина, глід, черемха, бузина, терен, шипшина (третій ярус)

Найвищі дерева - дуб, сосна, ялина, граб, клен, липа, береза, осика (верхній ярус)

консументи

Рослиноїдні тварини: метелики, бджоли, равлики, жайворонок, куріпка, миші, ховрахи, зайці

М'ясоїдні тварини, що поїдають рослиноїдних тварин: павуки, їжаки, деркачі, бекаси

Хижаки, що поїдають м'ясоїдних тварин: боривітер, яструб, лисиця

Детритофаги: мурахи, дощові черв'яки, орли-стерв'ятники

Рослиноїдні тварини: метелики, бджоли, білки, зайці, дикі свині, козулі, лосі, олені

М'ясоїдні тварини, що поїдають рослиноїдних тварин: павуки, їжаки, дятли, горлиці

Хижаки, що поїдають м'ясоїдних тварин: лисиці, вовки, ведмеді

Детритофаги: мурахи, дощові черв'яки

редуценти

Ґрунтові бактерії, гриби

Ґрунтові бактерії, гриби


Завдання №2:

Завантаження файлу

Складайте свій власний проект за таким планом:

Об'єкт дослідження:

- (оберіть свій об'єкт, дайте йому назву, зробіть його фото і додайте файл до відповіді)

Завдання №3:

Завантаження файлу

Складайте проект за таким планом і додайте файл до відповіді:

Предмет дослідження:

- особливості структури екосистеми _________________________(вкажіть назву)

Завдання дослідження:

1) опрацювати поняття "екосистема";

2) охарактеризувати склад, стуктуру і властивості екосистеми (обраної вами);

3) дослідити особливості структури місцевої екосистеми - (за вибором)

Методи реалізації проєкту:

- пошукова робота;

- спостереження;

- описовий метод;

- порівняльний метод.

Сформулюйте висновок про чинники, що впливають на формування структури екосистеми.

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

11 клас. Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.

11 клас. Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.

51

30 грн

"Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу "

"Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу "

121

Біологія
10 клас та змішані

31 грн

"ПРИРОДНЕ РОЗМАЇТТЯ"

"ПРИРОДНЕ РОЗМАЇТТЯ"

359

30 грн

Дослідження своєї Тіні

Дослідження своєї Тіні

84

Психологія
дорослі

20 грн

Рамка із природних матеріалів

Рамка із природних матеріалів

201

Технології
5—6 клас

23 грн

Схожі уроки

Антропічний вплив на біорізноманіття

Антропічний вплив на біорізноманіття

199

Біологія і екологія
11 клас

Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини

Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини

489

Біологія і екологія
11 клас

Вплив стресових чинників на організм людини

Вплив стресових чинників на організм людини

216

Біологія і екологія
11 клас

НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ НА МЕТАБОЛІЗМ ТОКСИЧНИХ РЕЧОВИН. ЗНЕШКОДЖЕННЯ ТОКСИЧНИХ СПОЛУК У ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ

НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ НА МЕТАБОЛІЗМ ТОКСИЧНИХ РЕЧОВИН. ЗНЕШКОДЖЕННЯ ТОКСИЧНИХ СПОЛУК У ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ

194

Біологія і екологія
10 клас

ЗНАЧЕННЯ ЯКОСТІ ПИТНОЇ ВОДИ ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ

ЗНАЧЕННЯ ЯКОСТІ ПИТНОЇ ВОДИ ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ

577

Біологія і екологія
10 клас