Урок:

Чому в кожної людини своя дорога до храму.

13.02.2022
4 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Познайомити учнів із моральними основами світових релігій, поняттям «конфесії», із тим, як бути толерантним до представників інших конфесій; визначити з учнями правила поведінки в храмі.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Епіграф: «Уникайте тих, хто прагне підірвати вашу віру в себе.

Ця риса властива маленьким людям. Велика людина, навпаки, вселяє вам почуття, що й ви здатні на багато» (М. Твен).

Вислови: «Той, хто ні в що не вірить, — усього боїться» (Б. Шоу.)

«Віра — це райдужний міст між небом і землею, усім на втіху; проте кожний з подорожніх бачить той міст по-різному, залежно від місця, де перебуває» (Й. Гете, німецький письменник).

Ключові поняття: світові релігії; атеїзм; конфесії; 10 заповідей.

Тема минулого заняття була така: «Чому ми прагнемо віри». У ході уроку ми розглянули поняття «духовність» і «релігійний». Поясніть ці поняття. (Пояснення дітей.)

Чи може бути людина духовною, але не релігійною? Чи може бути людина релігійною, але бездуховною? Поясніть вислів Бернарда Шоу: «Той, хто ні в що не вірить, — усього боїться». Чи згодні ви з ним? (Відповіді дітей.)

2.    Актуалізація опорних знань.

✵     Що таке «загальнолюдські цінності»; «толерантність»; «нетерпимість»; «повага»; «людяність»; «співчуття»? (Діти дають визначення понять.)

✵     Які моральні цінності лежать в основі 10 заповідей? Назвіть ці заповіді. (Діти називають.)

Перевірка письмового домашнього завдання з теми

«Чому ми прагнемо віри».

1—2.     Дай позитивну чи заперечну відповідь.

Чи потребує віра доказів? (Варіант Б. Ні.)

Чи є релігійні віровчення джерелом морального досвіду? (Варіант А. Так.)

3—4. Впиши в клітинки поняття, про які йдеться.

Ads by optAd360

Вияв духовного життя, пов'язаний зі служінням Богу. (Релігія.)

Заперечення існування Бога, безбожність. (Атеїзм.)

5—6. Про яку віру йдеться у висловлюванні американського письменника 19 — початку 20 ст. Марка Твена: «Уникайте тих, хто намагається підірвати вашу віру в себе. Ця риса властива нікчемним людям. Великі ж люди, навпаки, сповнюють вас віри, що й ви здатні на багато». (Варіант В. Віра в себе.)

7—8. Наведи кілька прикладів релігійних почуттів. (Любов до Бога; упокорення; покаяння; благоговіння; співчуття.)

9—10. Зі словом «віра» в українській мові поєднується понад 60 прикметників. Наведи 5—7 прикладів.

Віра, (безмежна, віддана, щира, чиста, сліпа, безкорислива, непохитна, тверда, свідома, сильна).

11—12. Обґрунтуй або спростуй думку англійського письменника 20 ст. Бернарда Шоу: «Той, хто ні в що не вірить, — усього боїться».

(Індивідуальна відповідь учня.)

3. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Розгляньте ілюстрації на сторінці 125 підручника. Це — храми різних релігій. Що ви знаєте про них? Які храми є у вашому місті, селищі?

Прочитайте на сторінці 132 підручника нарис і подумайте над запитаннями. Які українські церкви ми шануємо як національні святині? (Відповіді дітей.)

4. Представлення теми уроку й очікуваних результатів.

Учитель. Тема нашого уроку — «Чому в кожної людини своя дорога до храму». Сьогодні ми познайомимося з моральними засадами світових релігій, поняттям «конфесії»; з тим, як бути толерантним до представників інших конфесій; поговоримо про правила поведінки в храмі.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

1. Якими є моральні засади світових релігій.

Ads by optAd360

Робота з підручником.

На сторінках 127—128 прочитайте текст «Якими є моральні засади світових релігій». Складіть план до нього, а потім за цим планом перекажете текст.

План

1. Упродовж історії люди сповідували різні віровчення.

2. Язичницька релігія східних слов'ян.

3. Християнство, буддизм, іслам — світові релігії.

4. Національні релігії (індуїзм, конфуціанство, іудаїзм).

5. Спільні моральні засади світових релігій.

Виконайте завдання 2 на сторінках 128—129. Чи близькі вислови за змістом? Про що це говорить? (Діти відповідають.)

Учитель. Конституція України надає право кожному громадянинові сповідувати будь-яку релігію або бути атеїстом. Такі норми визначаються як свобода совісті.

Світові релігії: християнство, іслам, буддизм.

Атеїзм — заперечення існування Бога, відмова від релігійних вірувань.

2. Що таке конфесії? Як бути толерантним до представників інших конфесій.

Учитель. Що таке конфесії? Як бути толерантним до представників інших конфесій? (Відповіді учнів.)

В Україні можна побачити різні церковні споруди. Незважаючи на те, що традиційною релігією є православне християнство, представників різних віросповідань можна зустріти усюди.

Конфесії — різні релігійні течії (віровчення).

Сьогодні в Україні існують 657 релігійних конфесій

Прочитайте на сторінках 129—130 текст «Що таке релігійні конфесії.

Як бути толерантним до представників іншої конфесії».

✵ Як треба ставитися до людей, які сповідують іншу віру? (Толерантно.)

    На сьогодні в Україні найпоширенішою релігією є християнство. Існує декілька християнських конфесій—

Українська православна церква Московського патріархату, 

Українська православна церква Київського патріархату, 

Українська автокефальна православна церква, 

Українська греко-католицька церква,

Римо-католицька церква,

численні протестантські церкви тощо. 

В Україні проживають також прихильники іудаїзму, ісламу, буддизму. Набули поширення також новітні релігійні течії.

 Наявне розмаїття релігійних течій і напрямків вимагає від усіх громадян України, як віруючих, так і невіруючих, уміння бути толерантними одне до одного.

2:

Вільне введення тексту

Домашнє завдання

Підготуйте розповідь про церковну святиню,

що є у вашій місцевості.

Рефлексія від 12 учнів

Сподобався:

12 0

Зрозумілий:

12 0

Потрібні роз'яснення:

12 0
Рекомендуємо

"ХРАМИ КИЇВСЬКОЇ РУСІ"

"ХРАМИ КИЇВСЬКОЇ РУСІ"

662

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
11 клас

44 грн

М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною

М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною

366

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
8 клас

33 грн

М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Вічний тип шукача правди

М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Вічний тип шукача правди

261

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
8 клас

33 грн

М. Коцюбинський "Дорогою ціною"

М. Коцюбинський "Дорогою ціною"

195

Аватар профіля Малиш Олена Миколаївна
Українська література
8 клас

40 грн

М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Коротко про письменника. Пригодницький романтичний сюжет повісті.

М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Коротко про письменника. Пригодницький романтичний сюжет повісті.

227

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
8 клас

33 грн

Схожі уроки

презентація "Модель зовнішнього вигляду вчителя"

презентація "Модель зовнішнього вигляду вчителя"

44

Аватар профіля маммабутаєва світлана володимирівна
Етика
дорослі

Здоров’я людини

Здоров’я людини

82

Аватар профіля Машовець Андрій Сергійович
Етика
6 клас

Праця і дозвілля

Праця і дозвілля

178

Аватар профіля Машовець Андрій Сергійович
Етика
6 клас

Людина і природа

Людина і природа

110

Аватар профіля Машовець Андрій Сергійович
Етика
6 клас

Культура — міра людяності в людині

Культура — міра людяності в людині

193

Аватар профіля Машовець Андрій Сергійович
Етика
6 клас