удосконалити навички роботи з текстовими та візуальними джерелами інформації; формувати навички правильної вимови звуків; збагачувати словниковий запас учнів; вчити учнів логічно та послідовно висловлювати власну думку.
Конструктор уроків
удосконалити навички роботи з текстовими та візуальними джерелами інформації; формувати навички правильної вимови звуків; збагачувати словниковий запас учнів; вчити учнів логічно та послідовно висловлювати власну думку.
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Good morning! Our new topic's name Broaden your mind. A Daily, a Weekly, a Monthly. Mass Media
Введення в іншомовну атмосферу.
Speaking
Ask your partner about magazines and newspapers you see in the pictures.
Example: Do you like reading newspapers?
Do you like reading magazines?
Answer your partner about magazines and newspapers you see in the pictures.
Use the words for your answer:
I prefer to read…., I find it interesting (boring)
Фонетична зарядка.
Учням пропонується змійка з літер на дошці, їм потрібно виписати якомога більше слів за 1 хвилину:
ytrsreporterbakcorrespondentldjypressuayanewspaperjsjsadbkreportacftabloidsndjd
Vocabulary work
Write the words and word combinations to your vocabularies. Find the transcription and translate the words. (за підручником с. 182-183)
- a reporter
- a driver
- a correspondent
- a secretary
- a compositor
- a news editor
- a newspaper
- news agents and stations
- to get information through the Internet
- to interview people
- to type
- machines
- to print
- means of communication
- to deliver
Reading and Post Reading Task
Ex. 1, 2, p. 182-183
№2:
Вільне введення тексту
Tuesday, the twelvth of April
Homework
Ex. 3, p. 183
Рефлексія від 17 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: