Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Дитяча тривожність: стратегії допомоги
»
Взяти участь Всі події
Урок:

6 клас №14 Правда про тютюн , алкоголь, наркотики.ПСИХОАКТИВНІ РЕЧОВИНИ І ЗДОРОВ’Я.

12.08.2022
6 Клас

2

26

265

0

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Мета: дати уявлення про згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків, необхідність відмови від пропозицій вживання психоактивних речовин; учити учнів відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії; розвивати вміння працювати в групах; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Завдання №1:

Теоретичний блок

Психоактивні речовини, що використовують у медицині, — це дозволені речовини. Існує величезна кількість психоактивних речовин, які є забороненими законом, і їх поширюють нелегально в середовищі наркоманів. Це наркотики. Алкоголь також відносять до видів хімічної залежності, тому що в ньому міститься етанол. Психоактивні речовини здатні викликати звикання у людини: як фізичне, так і психічне. У процесі розвитку відбуваються хімічні зміни в головному мозку людини. Речовини, що відповідають за настрій, потрапляють у дисбаланс. Тому залежна людина не може припинити вживання, це стає вкрай складним завданням.

Психоактивна речовина — це будь-яка речовина, до складу якої входять хімічні елементи, здатні впливати на діяльність центральної нервової системи. Вплив їх може бути як позитивним, так і негативним. Багато людей широко використовують хімічні речовини, такі, як алкоголь, каву, транквілізатори.

Загальновизнано, що звичка до вживання наркотиків серед підлітків у різних країнах починається з паління цигарок та вживання алкоголю, переходить до частих прийомів спиртного, а згодом переростає у вживання слабких та різних видів інших наркотиків. Не всі підлітки переходять від однієї стадії до іншої. Те, чи здійснили вони такий перехід, залежить від якості відносин у сім’ї, стосунків з однолітками, успіхів у навчанні, а також від їхніх особистих якостей. Проте на всіх стадіях поширеність/доступність наркотиків є для підлітків сприятливим фактором, особливо коли поєднується з деякими їхніми особистими бажаннями, як, наприклад, бажання «курнути» з метою задоволення власної цікавості, наслідування інших, аби не вирізнятися з-поміж своїх товаришів, або покращити поганий настрій. Останній може виникати як реакція на щоденні життєві стреси: проблемні відносини у сім’ї, перехід сім’ї від одного способу життя до іншого; проблеми, пов’язані з підлітковим віком або з переходом до дорослого життя; фізичне або сексуальне домагання з боку дорослих, хуліганство; брак успіхів у навчанні, втрата друзів; роздільне проживання батьків, смерть близьких родичів, хвороба, травма, безробіття батьків, переїзд на нове місце або фінансові труднощі тощо.

Людина починає вживати наркотики, «розв’язуючи» тим самим певні проблеми. А в результаті це вживання теж стає проблемою. Все навколо валиться, страждає тіло, особистість, сім’я, суспільство. Як правило, залежна людина підходить до того моменту, коли все погано і проблема стає наявною і помітною. Тоді вона може задуматися над тим, щоб кинути вживати наркотики. Але це дуже складне завдання. Навіть якщо людина починає кидати згубнузвичку самостійно, то існує велика ймовірність зриву. У такому випадку необхідно вдатися до допомоги фахівців.

  • Так які речовини викликають хімічну залежність? Оберіть із запропонованих прикладів:

● нелегальні наркотики (героїн, кокаїн, амфітамін тощо);

● алкоголь у будь-якому прояві;

● медичні препарати (антидепресанти, стимулятори, морфіновмісні препарати, снодійні тощо);

● речовини, які можна вдихати (бензин, клей, газ);

● нікотин;

● кофеїн.

Наркотики руйнують не тільки організм, але й особистість людини. Наркоман не цікавиться нічим, окрім прийому наркотиків. Чергова доза стає єдиним сенсом його життя. Світ наркозалежних — це світ міфів: «я можу вколотися тільки один раз», «я вживаю, коли хочу», «можна контролювати дозу», «я можу без наркотику», «ломку можна пережити», «інші не вживають, бо не знають, що це таке», «лікарі нічого не розуміють у цьому», «наркоманія невиліковна». Допомогти наркоманові може тільки досвідчений лікар, і то не завжди! Позбутися наркотичної залежності самостійно неможливо!

Синергія — важливий життєвий принцип (від англ. syn — спільна та energy — енергія). Це означає, що ціле є значно більшим, ніж сума його складових.

Цей принцип діє так:

— Станьте в коло. Запропонуйте учням присісти так, наче вони сидять на стільцях. Порахуйте вголос, скільки вони утримаються в такому положенні.

— Станьте в тісне коло. Поверніться праворуч. Запропонуйте учням присісти на коліна тих, хто стоїть позаду. Порахуйте вголос. Оскільки таке положення набагато зручніше, так можна сидіти значно довше.

Висновок

1. Неправильно ділити наркотичні речовини на «легкі» і «важкі». Усі наркотики шкідливі й викликають залежність.

2. Люди, які спробували наркотик, у 90 % випадків стають наркоманами.

3. Наркоманія — це хвороба, яку практично не лікують. Вона призводить до порушень мозкових структур, нервової та серцево-судинної системи. Здебільшого наркомани живуть 3–5 років після першої спроби наркотиків.

4. Відчуття «кайфу» від прийому наркотиків триває декілька хвилин, а стан байдужості, душевної пустоти, в’ялості, дрімоти — декілька годин.

5. Наркотики призводять до життя без інтересу, часто доводять до самогубства.

6. Брак наркотику протягом десяти годин призводить до стану безкінечної болі, яку самі наркомани називають «ломкою».

Аналогічна робота може бути приведена щодо алкоголю, куріння.

Завдання №2:

Вільне введення тексту

Домашнє завдання:

1.Прочитати пар.15-16, с.83-94

2.Написати конспект на 1 сторінку (виписати з параграфів основні терміни і поняття на які найбільше звернули свою увагу). Сфотографувати написане і прикріпити файл у цьому полі

Рефлексія від 17 учнів

Сподобався:

14 3

Зрозумілий:

14 3

Потрібні роз'яснення:

14 3
Рекомендуємо

Правда та вигадка у поемі Дж.Байрона «Мазепа».

Правда та вигадка у поемі Дж.Байрона «Мазепа».

1340

Зарубіжна література
9 клас

33 грн

Жанр, який дарує оптимізм. Віват, оперета! ( 6 клас Урок №14)

Жанр, який дарує оптимізм. Віват, оперета! ( 6 клас Урок №14)

75

50 грн

Мистецтво та здоров’я. Сучасні танці. (4 клас Урок №6)

Мистецтво та здоров’я. Сучасні танці. (4 клас Урок №6)

63

50 грн

Ідеали і образи Ренесансу (8 клас Урок №14)

Ідеали і образи Ренесансу (8 клас Урок №14)

42

45 грн

Естрадний оркестр ( 5 клас НУШ Урок №14)

Естрадний оркестр ( 5 клас НУШ Урок №14)

246

50 грн

Схожі уроки

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

297

Основи здоров'я
9 клас

Небезпека інфікування ВІЛ та інфекціями, що передаються статевим шляхом

Небезпека інфікування ВІЛ та інфекціями, що передаються статевим шляхом

244

Основи здоров'я
8 клас

Особливості дії тютюнового диму алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

Особливості дії тютюнового диму алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

927

Основи здоров'я
8 клас

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини.

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів.  Взаємодопомога членів родини.

195

Основи здоров'я
5 клас

самовихованняя характеру 9б

самовихованняя характеру 9б

77

Основи здоров'я
8—9 клас