Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Вільне введення тексту
Слава Україні!!!
Вітаю!!!
Сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової теми- ОРФОЕПІЧНА НОРМА.
Це остання тема у цьому календарному році. Будьте уважні. Зберіть усі свої сили. Я розумію, що важко та дуже втомилися, але до канікул залишилося зовсім трішки!)))
Отже, тема нашого уроку:
Четверте грудня
Класна робота
Орфоепічна помилка. Милозвучність. Чергування у-в, і-й як засіб милозвучності
Це проста інформація ( повторення), але дуже важлива, оскільки питання з цієї теми обов'язково будуть на ЗНО ( НМТ).
ПОВТОРЕННЯ ( СПОТСЕРЕЖЕННЯ)
Прочитайте текст вголос чітко його артикулюючи ( промовляючи).
А. Який текст було легше артикулювати ( проговорювати)?
Б. З чим це пов’язано?
№2:
Теоретичний блок
ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ
УКРАЇНСЬКА МОВА посідає 2 місце за мелодійністю ( після італійської) і 3 місце за красою лексики ( після французької та перської).
Секрет унікальності мови полягає в тому, що ми не допускаємо збігу декількох приголосних підряд. Для того, щоб иникнути неприємних і грубих збігів у нас є ряд правил. Це і є засоби МИЛОЗВУЧНОСТІ. Довідаймося про них детальніше.
Опрацюйте поданий нижче матеріал:
1) Перегляньте відеоурок:
2) Прочитайте статтю підручника.
№3:
Вільне введення тексту
Практична робота
Виконай вправу УСНО.
Прочитайте слова, правильно їх наголошуючи
Автобус, аеропорт, асфальт, асфальтований, базар, бордюр, бронзовий, бульвар, вокзал, ворота, вулиця, газон, гіпермаркет, граніт, двір (у дворі), домофон, ждати, завод, затор, зорієнтуватися, карта, кінотеатр, консерваторія, консьєрж, костел, магазин, майдан, мармур, маршрутне таксі, метро, мечеть, міст (на мосту), монолітно-каркасний, набережна, офісний центр, пам’ятник, панельний, парк, перейти, площа, поліклініка, продовольчий магазин, проїжджа частина, проїхати, підземний перехід, піднятися, пішохідний перехід, салон краси, синагога, сквер, стадіон, станція, супермаркет, таксі, театр, торговельний центр, трамвай, транспортна розв’язка, тролейбус, тротуар, фабрика, філармонія, храм, хімчистка, церква.
Вивчіть правильний варіант слововживання
Неправильно | Правильно |
Покупати квартиру в розстрочку | Купувати квартиру на виплат |
Не дивлячись на перешкоди | Незважаючи (попри) перешкоди |
Бувша назва | Колишня назва |
Вулиця довжиною два кілометра | Вулиця завдовжки два кілометри |
Знак на углу будинка | Знак на розі будинку |
Покращувати рівень життя | Підвищувати рівень життя |
Зробити для видимості | Зробити для годиться, про людське око |
Музикальна школа | Музична школа |
Уязвиме місце | Вразливе ( слабке) місце |
У випадку потреби | У разі потреби, за потреби |
№4:
Вільне введення тексту
Виконай вправу ПИСЬМОВО.
Обери правильний варіант.
Сороки (і/й) орли; пий (і/й) їж; може, (і/й) не працюватиму; (і/й)ти за екскурсовод маршрутки (і/й) автобуси; учениця (у/в) класі; (у/в)сі відпочили; отже, (у/в)сі по цювали; вона (у/в) вітальні; спідниця (у/е) квітах; сходи (у/е) театр.
Ворони (і/й) яструби; брати (і/й) сестри; попереду (і/й)де; вона (і/й) не хотіла; м (і/й) ти порозумнішаєш; (у/е)поратися зі справами; отже, (у/в) тебе радість; за (у/в) ворота; вони (у/в) столі; зайди (у/в) свою квартиру; відпрацювала (у/е)весь “ ріал; був (у/в) Одесі.
№5:
Тестування
ТЕСТУВАННЯ
Виконайт тест на 10 питань, перевір, наскільки добре ти засвоїв урок.
№6:
Теоретичний блок
Домашнє завдання
Вивчити складні випадки наголошування слів ( завдання 3).
Вивчити нормативні варіанти слововживання ( завдання 3) .
Параграф 23-24 вивчити правила (завдання 2).
Вивчити конспект до уроку: УМ 9. Засоби милозвучності.pdf
Рефлексія від 5 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: