Методичні розробки уроків для 5 класу
закладів загальної середньої освіти
(за підручником О. В. Гісем, О. О. Мартинюк)
Конструктор уроків
Методичні розробки уроків для 5 класу
закладів загальної середньої освіти
(за підручником О. В. Гісем, О. О. Мартинюк)
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Вільне введення тексту
№2:
Теоретичний блок
1. Людина — біосоціальна істота
Серед усього живого на Землі (рослини, тварини, птахи, риби, комахи тощо) можна впевнено виділити людину. Її відмінності від інших істот є очевидними. Що ж робить людей особливими?
Відомо, що людина — біологічна істота. Частка «біо» в перекладі з грецької мови означає «життя». Людина, як і всі живі істоти, народжується, живе та вмирає. Вона потребує води, їжі та сну, має інстинкти.
Проте розвинути закладене природою людина може лише в середовищі собі подібних. Із покоління в покоління люди передають знання про навколишній світ, діляться досвідом. Це вказує на іншу складову характеристики людини — соціальну істоту. Слово «соціум» перекладається з латинської мови як «спільнота», «суспільство» (див. схему).
Отже, можна визначити, що людина — це біосоціальна істота (див. схему).
№3:
Теоретичний блок
Для характеристики людини можуть використовуватися різні поняття залежно від того, які якості людини беруть за основу для визначення. При цьому термін «людина» вживають, щоб визначити людину як біологічний вид, наділений розумом. Окремого представника/представницю людства називають індивідом.
Як уже згадувалося, людина є істотою, яка не може повноцінно існувати поза суспільством. Індивід як член суспільства — це особа. Коли йдеться про зв’язок людини з державою, її називають громадянином/громадянкою.
Людина як особа завжди має свою індивідуальність — сукупність своєрідних і неповторних, унікальних якостей, що відрізняють одну людину від іншої. Це поєднання зовнішності, поведінки, рис характеру та здібностей людини.
Усвідомлення людиною своєї індивідуальності, значення своїх якостей у суспільстві перетворює її на особистість. Кожна особистість є цінною насамперед тому, що у світі не існує нікого, хто повторював би її до дрібниць.
Чи можна стверджувати, що зображені підлітки проявляють свою індивідуальність?
Усвідомлення людиною себе, своєї унікальності й водночас подібності до інших людей і належності до різних груп суспільства, свого місця у світі допомагає визначити її ідентичність, а сам процес називають самоідентифікацією (самовизначенням).
Прагнення самовизначення завжди було важливою потребою людини та однією з її головних відмінностей від тварини. Так, самоідентифікація пов’язана з усвідомленням людиною свого «я» і своєї унікальності, а тварини це робити не можуть. Самоідентифікація людини також є неодмінною умовою її психічного здоров’я. Вона дає змогу усвідомлювати ідентичність інших людей. Розуміння своєї ідентичності допомагає людині краще усвідомлювати, ким вона є не лише як особистість, але і як частина спільноти.
№4:
Тестування
5 грн
5 грн
№5:
Вільне введення тексту
Самоідентифікація є однією з важливих складових особистості людини. Позитивна чи негативна самоідентифікація може впливати на поведінку. У житті вам не раз доводилося стикатися із самоідентифікацією. Наприклад, коли ви обираєте фотографію для свого профіля в соціальній мережі. Спробуйте відповісти на запитання: яким/якою ви є відповідно до своєї аватарки. Головні питання самоідентифікації: «Хто я?», «Хто я є для інших?».
№6:
Вільне введення тексту
Чи погоджуєтесь ви з тим, що…
Людина — унікальна й неповторна істота. Особливістю людини є поєднання біологічного і соціального. Вона розвивається під впливом природного та соціального середовища.
Усі люди дуже різні. Кожна людина має характер, власні інтереси й потреби, здібності й таланти, але все це вона може реалізувати лише в суспільстві.
Спробуйте пояснити
Рефлексія від 1 учня
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: