Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Атестація педпрацівників у 2025 році: відповідаємо на актуальні питання
»
Взяти участь Всі події
до бібліотеки курсів

Курс «Захоплюючий світ медіа: як зробити уроки природничих наук незабутніми»

20 слухачів

зараз проходять цей курс

0 користувачів

успішно завершили навчання

Автор курсу

Іващенко Наталія Василівна

Миколаївський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. №3 Миколаївської міської ради Краматорського району Донецької області,вчитель хімії, біології, інтегрованого курсу "Пізнаємо природу", міжгалузевого курсу "Основи медіаграмотності". Координатор експерименту на рівні закладу «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику».

Сертифікат

Почніть навчання вже сьогодні й отримайте цінні знання та сертифікат за проходження курсу. Обирайте власний темп і навчайтеся у зручний для вас час. Курс створено як загальноосвітній.

* Цей курс НЕ є офіційним курсом
підвищення кваліфікації для педагогічних працівників від ТОВ «Всеосвіта».

Анотація

Актуальність теми: сучасний світ переповнений інформацією, а молодь все більше часу проводить у цифровому середовищі. Саме тому використання медіаресурсів стало невіддільною частиною освітнього процесу. Цей курс спрямований на вчителів природничих наук, які бажають зробити свої уроки не лише інформативними, а й захоплюючими, відповідаючими викликам сьогодення. У контексті природничих наук використання медіа є особливо актуальним з кількох причин:

- візуалізація складних понять: багато природних явищ та процесів важко уявити лише за текстовим описом. Відео, анімації, інтерактивні моделі дозволяють зробити абстрактні поняття більш зрозумілими та наочними;

- створення інтерактивних навчальних середовищ: за допомогою медіа можна створювати симуляції, віртуальні лабораторії, що дозволяють учням активно досліджувати природні явища;

-розвиток критичного мислення: медіаграмотність допомагає учням критично оцінювати інформацію, що надходить з різних джерел, що є особливо важливо в епоху фейкових новин.

-підвищення мотивації: захоплюючі відео, інтерактивні завдання, проєкти – все це підвищує мотивацію учнів до вивчення природничих наук, роблячи навчання більш цікавим та ефективним.

Цілі курсу: надати вчителям природничих наук інструменти та знання для ефективного використання медіаресурсів в освітньому процесі. Допомогти зробити уроки цікавішими, інтерактивними та більш зрозумілими для учнів, стимулюючи їхню допитливість та бажання пізнавати світ.

Програма

Модуль 1: Медіаграмотність та природничі науки: синергія для ефективного навчання

  • Що таке медіаграмотність і чому вона важлива для вчителя природничих наук. Визначення медіаграмотності, значення, особливо для вчителів природничих наук, які працюють з молодим поколінням, що активно використовує різноманітні медіа.

  • Типи медіа та їх роль в природничій освіті. Аналіз різних видів медіа (відео, аудіо, зображення, текст), їх переваги у викладанні природничих наук

  • Критичне мислення та медіа. Роль учителя у розвитку критичного мислення

  • Контроль 1

Модуль 2: Інструменти для створення навчальних матеріалів

  • Огляд платформи Edpuzzle для створення інтерактивного відео

  • Як зробити унікальний дизайн для сторінки в GoogleClass (сервіс Canva)

  • Огляд сервісу для створення навчального відео за допомогою штучного інтелекту Pictory.ai

  • Контроль 2

Модуль 3: Інтеграція медіа в уроки природничих наук

  • Приклади успішних кейсів, де ефективно використані медіа для підвищення зацікавленості учнів (з досвіду роботи учителя)

  • Контроль 3

Навчальний план

Найменування розділів, модулів, тем Вид контролю

Модуль 1. Медіаграмотність та природничі науки: синергія для ефективного навчання

Мета: ознайомити вчителів природничих наук з фундаментальними поняттями медіаграмотності та її важливістю в сучасному освітньому процесі.
Ключові теми модулю:
1. Що таке медіаграмотність? Слухачі дізнаються, що таке медіаграмотність, чому вона важлива, особливо для вчителів природничих наук, які працюють з молодим поколінням, що активно використовує різноманітні медіа.
2. Типи медіа та їх роль в освіті. Модуль надасть огляд різних типів медіа (відео, аудіо, зображення, текст) та їх потенціалу для використання в освітньому процесі.
3. Критичне мислення і медіа. Слухачі навчаться критично оцінювати інформацію з різних джерел, виявляти фейки та маніпуляції. Це важливо для того, щоб вчителі могли навчити своїх учнів бути обережними споживачами інформації в цифровому світі.
Завершивши цей модуль, учасники зможуть:
- дати чітке визначення медіаграмотності;
- розуміти різноманітність медіа та їх потенціал для використання в освіті;
- критично оцінювати інформацію з різних джерел;
- застосовувати отримані знання для ефективнішого використання медіа в своїй педагогічній діяльності.

Вид контролю: Тест

Модуль 2. Інструменти для створення навчальних матеріалів

Мета: ознайомити вчителів з різноманітними цифровими інструментами, які можуть бути використані для створення цікавих та ефективних навчальних матеріалів; ознайомити з існуючими програмними засобами для створення відео, інтерактивних завдань та інших видів навчального контенту (з досвіду роботи учителя); навчитися створювати власний цифровий контент та оформлювати матеріали таким чином, щоб вони були привабливими та зрозумілими для здобувачів освіти.
Після проходження цього модуля вчителі зможуть:
Ефективно використовувати цифрові інструменти для створення різноманітних навчальних матеріалів.
Підвищити рівень залученості учнів до освітнього процесу.
Зробити свої уроки більш цікавими та ефективними.
Створити власну бібліотеку навчальних матеріалів.

Вид контролю: Проєкт

Модуль 3. Інтеграція медіа в уроки природничих наук

Мета модуля: ознайомити вчителів з різноманітними медіа інструментами та ресурсами, які можуть бути використані на уроках природничих наук; навчити педагогів інтегрувати медіа в освітній процес для створення цікавих та ефективних уроків (з досвіду роботи учителя); розглянути способи та доцільність використання медіа на різних етапах уроку.
Після завершення модуля вчителі зможуть
Впевнено використовувати різноманітні медіа-ресурси на своїх уроках.
Створювати цікавий та ефективний навчальний контент.
Застосовувати інтерактивні методи навчання з використанням медіа.
Оцінювати ефективність використання медіа в навчанні.
Підвищити рівень зацікавленості учнів до природничих наук.

Вид контролю: Тест