Курс додав(ла)
Курс «Українська література: мовне питання, російсько-українська війна та Крим»
195 слухачів
зараз проходять цей курс
24 користувача
успішно завершили навчання
Автор курсу
Решетніков Дмитро Костянтинович
учитель української мови та літератури
Почніть навчання вже сьогодні й отримайте цінні знання та сертифікат за проходження курсу. Обирайте власний темп і навчайтеся у зручний для вас час. Курс створено як загальноосвітній.
* Цей курс НЕ є офіційним курсом
підвищення кваліфікації для педагогічних працівників від ТОВ «Всеосвіта».
Анотація
Онлайн-курс «Українська література: мовне питання, російсько-українська війна та Крим» розрахований на авдиторію, яка навчається в середній або старшій школі. Корисний буде для тих, хто хоче поглянути на актуальні виклики сьогодення крізь досвід української літератури. Під час курсу ми познайомимося з образами рідного слова в українській літературі; з’ясуємо соціокультурне тло розвитку української мови; визначимо, як мова пов'язана з ідентичністю нації та як на цей зв’язок вплинула російсько-українська війна, розпочата 20 лютого 2014 р. Окремо проговоримо «кримське питання»: Крим в українській літературі та кримськотатарську література.
Мета курсу: розвинути моральну свідомість слухачів; зміцнити соціолінгвістичну свідомість як важливий чинник самоідентифікації; ширше представити авторів і твори, частина з яких є в шкільній програмі та програмі ЗНО з української мови та літератури. Інформація, яку надали слухачі під час проходження курсу, може бути використана для дослідження виховання морально-ціннісних орієнтацій учнів на уроках української літератури та обміну педагогічним досвідом.
До кожної лекції розроблено тестові завдання, список літературних джерел та додаткових матеріялів, які допоможуть слухачам опанувати курс та розвивати надалі набуті знання.
Програма
Назва теми | Лекції | Тестування |
---|---|---|
Тема 1. Образи рідного слова | 2 | 2 |
Тема 2. Російсько-українська війна очима літератури | 1 | 1 |
Тема 3. Крим в українській літературі та кримськотатарська література | 1 | 1 |
Всього | 4 | 4 |
ТЕМАТИЧНИЙ РОЗПОДІЛ:
Тема 1. Образи рідного слова
Введення в соціокультурне тло мовного питання.
Аналітичне осмислення вірша «О слово рідне! Орле скутий!» Олександра Олеся.
Зв’язок подій початку XX ст. з мовним питанням.
Аналітичне осмислення трагікомедії «Мина Мазайло» Миколи Куліша.
«Ти що сказав?» Василя Стуса, лист до Андрія Малишка (12 грудня 1962).
Гумореска «Мова величава» Павла Глазового.
Аналіз верлібру «Наша мова» Василя Голобородька.
Катрени Анатолія Бортняка.
Графічні вірші «Ще не вмерла Україна» та «П’ята колона» Михайла Сороки.
Тема 2. Російсько-українська війна очима літератури
Роман «Інтернат» Сергій Жадана.
Вірш «Розкладання» Любові Якимчук.
Пісня «Гуляй-Поле» у виконанні гурту «Гайдамаки» (на основі однойменного вірша Івана Багряного).
Тема 3. Крим в українській літературі та кримськотатарська література
Цикл «Кримські спогади» Лесі Українки (зі збірки «На крилах пісень»).
Акварель «На камені» Михайла Коцюбинського.
Кримськотатарська література.
Оповідання «Арслан-киз (Дівчина-левиця)» Ісмаїла Гаспринського;
Пісня «Ти хочеш знати?» у виконанні Юлії Качули (на слова вірша «Осіння поема» Лідії Могилянської).
САМОСТІЙНА РОБОТА:
Під час проходження курсу слухачі мають самостійно прочитати твори, передбачені програмою курсу, а саме: «Мина Мазайло» Миколи Куліша, лист до Андрія Малишка (12 грудня 1962), «Інтернат» Сергій Жадана, «На камені» Михайла Коцюбинського та «Арслан-киз (Дівчина-левиця)» Ісмаїла Гаспринського.
Твори малого розміру будуть зачитані під час лекторію: вірш «О слово рідне! Орле скутий!» Олександра Олеся, вірш «Ти що сказав?» Василя Стуса, гумореска «Мова величава» Павла Глазового, верлібр «Наша мова» Василя Голобородька, катрени Анатолія Бортняка, графічні вірші «Ще не вмерла Україна» та «П’ята колона» Михайла Сороки, «розкладання» Любові Якимчук та деякі вірші з циклу «Кримські спогади» Лесі Українки (зі збірки «На крилах пісень»).
Будуть надані покликання для прослуховувань пісень «Гуляй-Поле» у виконанні гурту «Гайдамаки» (на основі однойменного вірша Івана Багряного) та «Ти хочеш знати?» у виконанні Юлії Качули (на слова вірша «Осіння поема» Лідії Могилянської).
СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ:
Під час проходження курсу слухач має виконати 4 тести, які містять по 12 запитань та будуть оцінені за 10-бальною шкалою. Щоб курс був зарахований, слухач має за кожен тест отримати оцінку 6 і вище.
Навчальний план
Найменування розділів, модулів, тем | Вид контролю |
Модуль 1. Образи рідного слова
|
Вид контролю: Тест |
Модуль 2. Російсько-українська війна очима літератури
|
Вид контролю: Тест |
Модуль 3. Крим в українській літературі та кримськотатарська література
|
Вид контролю: Тест |
Відгуки студентів