Відбулась в суботу 08 березня о 14:00
Інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами: педагогічне партнерство й підтримка
Мета онлайн-конференції:
— вдосконалення фахових компетентностей, необхідних для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами;
— узагальнення успішного досвіду надання якісних освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами;
— мотивування до командної взаємодії з метою надання підтримки здобувачам освіти з особливими освітніми потребами;
— вдосконалення компетентності педагогічного партнерства.
Кращі спікери
з реальним
досвідом
Актуальні теми
з практичним
застосуванням
8 годин
підвищення
кваліфікації
АКТУАЛЬНІСТЬ
Повага до потреб і врахування індивідуальних можливостей та інтересів є ознакою демократичного суспільства з розвиненою інклюзивною культурою. Інклюзивне навчання передбачає рівні права й доступ до якісних освітніх послуг осіб з особливими освітніми потребами.
Нині актуалізується партнерська взаємодія педагогів, батьків дітей з ООП, адміністративних працівників, залучених фахівців. Метою такої співпраці є надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами для їх самореалізації, соціалізації, розкриття здібностей та пізнавальних можливостей.
В цьому аспекті важливим є формування інклюзивного освітнього середовища — забезпечення безбар’єрності освітнього простору, застосування технології універсального дизайну, стратегії адаптації й модифікації навчального матеріалу. Якісне інклюзивне навчання дітей з ООП ґрунтується на основі відповідних психолого-педагогічних умов, що забезпечують всебічний розвиток особистості, формування її життєвих компетентностей, соціалізацію й самореалізацію в суспільстві з урахуванням індивідуальних можливостей та потреб.
ТЕМА КОНФЕРЕНЦІЇ
Механізми та шляхи надання додаткової підтримки дітям з ООП висвітлено в Національній стратегії розвитку інклюзивного навчання. Зокрема, це організація корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних занять для дітей з ООП з урахуванням їх потреб; забезпечення доступності послуг позашкільної освіти впродовж дня; організація спеціальних груп подовженого дня у ЗЗСО тощо.
Згідно з Професійним стандартом вчителя загальної середньої освіти, компетентність педагогічного партнерства передбачає перелік відповідних умінь та навичок, які сприяють суб’єкт-суб’єктній взаємодії з учнями в освітньому процесі; забезпечують залучення батьків як важливих учасників освітнього процесу на засадах партнерства; дозволяють ефективно працювати в команді як з асистентом, так і з залученими фахівцями для надання додаткової підтримки дітям з ООП.
Відповідно, актуалізується необхідність вдосконалення професійних компетентностей, оскільки якісне інклюзивне навчання залежить і від мотивації та кваліфікації педагогічних працівників з питань організації навчання осіб з ООП. Разом з тим варто застосовувати практики емоційної стійкості та профілактики емоційному вигоранню, зважаючи на те, що освітній процес відбувається в умовах воєнного стану.
Значна кількість корисних методичних матеріалів і рекомендацій щодо організації якісного інклюзивного навчання зібрана у Бібліотеках Всеосвіти. Такий освітянський досвід може стати у нагоді під час забезпечення інклюзивного навчання дітей з ООП. Запрошуємо до обміну інноваційними методичними напрацюваннями, що сприяють створенню сприятливих умов для кожного здобувача освіти з урахуванням індивідуальних особливостей.
ДЛЯ КОГО?
Менеджери освіти будь-якого рівня, завідувачі/директори, вихователі, асистенти вихователя, вчителі, асистенти вчителя, корекційні педагоги, практичні психологи, фахівці ІРЦ, батьки та усі, кому не байдужий розвиток інклюзивної освіти в Україні.
Безплатний
перегляд та участь
Кваліфіковані
експерти-спікери
Вільний доступ
до запису
ПРОГРАМА ТА ДОПОВІДАЧІ ЗАХОДУ
14:00 — 14:15 Відкриття конференції, порядок роботи
Програма конференції передбачає 5 хв. обговорення після виступу спікерів. Модераторка конференції, Богдана Смаль, розпочинатиме конференцію, слідкуватиме за таймінгом та завершуватиме конференцію.
14:15 — 15:05 (+10 хв. обговорення) — 15:15 Тетяна Наумчук,
старша викладачка кафедри психології та інклюзивної освіти, методист вищої категорії лабораторії дошкільної та початкової освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, авторка науково-педагогічних посібників рекомендованих МОН України та наукових статей для педагогів закладів дошкільної освіти.
Тема. Партнерство та психолого-педагогічна взаємодія дорослого та дитини з особливими освітніми потребами в ЗДО
15:15 — 16:05 (+10 хв. обговорення) — 16:15 Тетяна Лигомина,
директорка ІРЦ № 13 Дніпровського району м. Києва, кандидатка психологічних наук.
Тема. Модель партнерської взаємодії між ІРЦ та закладами освіти (на основі досвіду роботи ІРЦ №13 Дніпровського району м. Києва)
16:15 — 17:05 (+10 хв. обговорення) — 17:15 Дмитро Прасол,
доктор філософії в галузі соціальних і поведінкових наук (кандидат психологічних наук), керівник Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр № 3» Миколаївської міської ради, член Української асоціації організаційних психологів та психологів праці (УАОППП).
Тема. Організація уроку в інклюзивному класі за типом уроку класу-комплекту
17:15 — 17:30 Кава-брейк
В окремих випадках цей час може бути використаний для продовження доповіді спікера. Модератор конференції повідомить про перебіг конференції під час онлайн-трансляції.
17:30 — 18:20 (+10 хв. обговорення) — 18:30 Наталія Базима,
кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти факультету соціальної педагогіки та психології Запорізького національного університету, логопединя, психологиня, коучиня, системно-сімейна арттерапевтка, сертифікована тренерка, членкиня Української асоціації корекційних педагогів, Асоціації логопедів України, Української громадської організації «Інститут розвитку символдрами та глибинної психології», авторка статей та посібників.
Тема. Соціалізація дітей з ООП у дитячому колективі за допомогою використання метапрограм
18:30 — 19:20 (+10 хв. обговорення) — 19:30 Богдана Смаль,
практична психологиня, фахівчиня ІРЦ, консультантка в психодинамічному методі Позитивної психотерапії, членкиня ГС «Національна психологічна асоціація», сертифікована спеціалістка з МАК, сертифікована арттерапевтка, авторка корекційних зошитів, онлайн-уроків, дидактичних ігор, терапевтичних віршів, казок, арттерапевтичних технік, дихальних практик для дітей з ООП, сертифікована фахівчиня за методиками WISC-IV, Leiter-3, РЕР-3, CASD, Conners-3; фахівчиня в методі TBRI; співавторка курсу «Основи корекційної діяльності в закладах освіти».
Тема. Участь фахівців інклюзивно-ресурсних центрів у написанні індивідуальної програми розвитку особи з ООП
19:30 — 19:45 Підбиття підсумків конференції
В окремих випадках цей час може бути використаний для продовження доповіді спікера. Модератор конференції повідомить про перебіг конференції під час онлайн-трансляції.
По завершенню конференції сертифікат та матеріали конференції будуть доступні для завантаження.
МОДЕРАТОРКА
практична психологиня, фахівчиня ІРЦ, консультантка в психодинамічному методі Позитивної психотерапії, членкиня ГС «Національна психологічна асоціація», сертифікована спеціалістка з МАК, сертифікована арттерапевтка, авторка корекційних зошитів, онлайн-уроків, дидактичних ігор, терапевтичних віршів, казок, арттерапевтичних технік, дихальних практик для дітей з ООП, сертифікована фахівчиня за методиками WISC-IV, Leiter-3, РЕР-3, CASD, Conners-3; фахівчиня в методі TBRI; співавторка курсу «Основи корекційної діяльності в закладах освіти».
ОРГАНІЗАТОРКА
методистка з організації вебінарів на Всеосвіті, кандидатка педагогічних наук. З питань співпраці звертайтеся в особисті повідомлення.