14 травня 2021 о 20:00
4 0

У чому різниця сервісу «Мої журнали» від «Всеосвіти» перед Google Classroom та як ним користуватися

«Мої журнали» — безкоштовний сервіс, створений фахівцями «Всеосвіти» спеціально для українських освітян. Він є вітчизняним аналогом всесвітньовідомої платформи Google Classroom, сервіс має сучасний інтерфейс та більш широкий функціонал.

Google Classroom — освітня платформа, створена компанією Google спеціально для шкіл ще у 2014 році. Цей вебсервіс допомагає організувати ефективний навчальний процес у віртуальному середовищі — обмін файлами між вчителями та учнями, встановлення термінів здачі робіт, оцінювання досягнень школярів та інше.

Використання таких сервісів стало особливо затребуване під час дистанційного навчання. Тому за минулий рік за частотою пошуку Google Classroom увійшов до п'ятірки найбільш популярних запитів серед українців.

Однак кожна платформа має як переваги, так і недоліки. Тому фахівці  «Всеосвіти» створили власний безкоштовний продукт «Мої журнали», який не лише не поступається функціоналом визнаній освітній платформі, а й надає додаткові можливості і він український. Інтерфейс вебсервіса надзвичайно зручний, а кожен крок — інтуїтивно зрозумілий.

І. У чому можливості та різниця сервісів «Мої журнали» та Google Classroom

Пропонуємо порівняльний аналіз функціоналу обох вебсервісів.

Характеристики

Google Classroom

«Мої журнали»

Безкоштовність

+

+

Інтеграція з внутрішніми  ресурсами для проведення перевірки знань учнів у форматах тестів та письмових робіт

+

+

Інтеграція із зовнішніми ресурсами (можливість додавати посилання та вбудовувати відео)

+

+

Оцінювання письмових відповідей учнів та додавання коментарів до кожної роботи

+

+

Доступність платформи зі смартфонів

+

+

Планування домашніх завдань та тестів наперед

+

+

Можливість вказувати термін здачі роботи та час виконання

+

+

Демонстрація статусу виконання робіт

+

+

Можливість працювати з журналами одного класу декільком педагогам

+

+

Ранжування оцінок

(помітки у «шапці» журналу – контрольні, самостійні роботи та інше)

+

+

Можливість залишати коментарі для обговорювання завдань

+

+

Наявність календаря з демонстрацією успішності учнів

+

+

Можливість об'єднувати учнів класу в окремі групи

+

+

Функціонал для учнів з вадами зору

+

+

Можливість проводити відеоуроки у межах вебресурсу

+

Безлімітний віртуальний простір для класу/школи

+

Вхід до особистого кабінету учня лише за допомогою автоматично згенерованого коду доступу, без необхідності створення гугл-акаунта для кожного учня

+

Імена та прізвища учнів при реєстрації класу в налаштуваннях може змінювати лише вчитель

+

Оцінювання усних відповідей учнів

+

Декілька шкал оцінювання (для дошкільнят, школярів та студентів)

+

Коригування оцінок у журналі з учительського акаунта

+

Можливість призначати виконання завдань, оцінки за які автоматично будуть виставлені зазначеною вчителем датою (сьогоднішньою, майбутньою чи минулою)

+

Можливість відмічати відсутніх на уроці

+

Можливість редагування вчителем даних журналу в будь-який момент

+

Додавання графічних матеріалів при коментуванні робіт учнів чи обговоренні успішності з класом (наприклад, прикріплення інфографіки)

+

Можливість для учнів брати участь у конкурсах та олімпіадах з особистого віртуального кабінету

+

Бібліотека з готовими уроками та тестами, на основі яких можна створювати власні розробки

+

Кольоровий приємний для роботи інтерфейс

+

Дані за 14 травня 2021 рік

ІІ. З чого почати роботу вчителю у віртуальному середовищі «Мої журнали»

Для того, щоб почати роботу з нашим вебсервісом, у головному меню натисніть на розділ «Інструменти педагога» та оберіть з переліку пункт «Мої журнали».

Попередньо переконайтесь, що Ви зареєстровані на платформі «Всеосвіта» та проводите дії зі свого акаунта. Це необхідно для того, щоб усі подальші зміни були збережені, а створені вами класи були закріплені за вашим акаунтом. 

2.1. Як додати клас та окремих учнів

Натисніть на кнопку «Додати клас». У подальшому кожен зі створених облікових записів можна редагувати та видаляти як окремих учнів зі списку, так і весь обліковий запис стосовно кожного окремого класу. Якщо вами було видалено клас випадково, то, натиснувши на кнопку «Відновити видалений клас», ви можете повторно його активувати.

При виникненні технічних питань натисніть на кнопку «Звернутися до служби підтримки» та опишіть свою проблему. Наші спеціалісти оперативно відреагують на ваш запит. Окрім того, тут містяться відеоінструкції щодо користування вебсервісом «Мої журнали» у межах віртуального вчительського та учнівського кабінетів.

Додайте обліковий запис класу, вказавши його назву. Якнайкраще використовувати поєднання цифри та відповідної літери (наприклад, 5А).

Натиснувши на значок олівця, назву класу у будь-який момент можна відредагувати. Будь-який обліковий запис (наприклад, тестовий) можна видалити, натиснувши на іконку кошика.

Щоб додати до облікового запису класу прізвища учнів, натисніть на відповідне гіперпосилання – «Додати учнів».

Для максимальної зручності наші фахівці розробили функціонал, що дозволяє вам додавати прізвища та імена учнів як по одному, так і одразу цілим списком, скопіювавши його з окремого документу (система автоматично розміщує додані прізвища в алфавітному порядку). Окрім того, для зручності ви можете додатково завантажувати світлину кожного учня (усі записи у будь-який момент можна редагувати).

Для кожного учня система автоматично генерує код. Після реєстрації учнів вчитель може завантажити усі коди класу єдиним PDF-файлом на комп’ютер. Учні можуть долучитися до віртуального класу або за кодом, або за кодом та паролем, який може встановити або вчитель, або сам школяр з особистого віртуального кабінету учня.

Редагувати імена та прізвища учнів, а також встановлювати паролі та переглядати інші налаштування ви можете у вкладці «Редактор класу» кожного журналу.

2.2. Як додати вкладки предметів до будь-якого класного журналу 

Натисніть на закладку «Додати предмет» та оберіть один чи декілька предметів, які будуть закріплені за класом.

У кожній вкладці ви можете обрати назву предмета, систему оцінювання для журналу (без оцінювання для дошкільнят, 12-бальну для школярів,100-бальну для студентів, а також у систему «Зараховано/Не зараховано»). Окрім того, система дозволяє додавати в окремі вкладки предметів учнів усього класу чи окрему групу. 

Усередині віртуального журналу відображуються назва класу, кількість учнів (а також їхні прізвища та світлини), вкладки з доданими предметами та календар в кожній вкладці з виставленими оцінками та примітками.

Учитель має можливість за потреби редагувати будь-які додані ним дані — назви предметів та послідовність їхнього розміщення у журналі; прізвища, імена та світлини учнів; додавати до журналу нових учнів чи вкладки з предметами; виставляти оцінки, робити примітки стосовно успішності кожного з учнів класу; архівувати дані журналу для перенесення на наступний навчальний рік та інше.

Для того, щоб змінити послідовність вкладок у журналі, натисніть на меню налаштувань вкладки (трикрапка) та оберіть пункт «Змінити порядок предметів».

Користуючись спеціальними позначками переміщення у вікні «Налаштування порядку відображення предметів»встановіть послідовність вкладок таким чином, щоб їхній показ у журналі був для вас максимально зручним.

Із журналом можна працювати як онлайн (у межах платформи «Всеосвіта»), так і вивантажувати його дані в Exel.

2.3. Як надати доступ до перегляду журналу учням та батькам, а також для редагування колегами-предметниками

Для того, щоб учні, їхні батьки та інші педагоги могли переглядати інформацію з журналу, оберіть в налаштуваннях «Поширити доступ».

У налаштуваннях оберіть один з трьох можливих варіантів доступу до журналу, хто може долучитися до перегляду оцінок та записів — тільки вчитель, який створив журнал (вимкнений доступ), учні класу або усі, хто має посилання на журнал (наприклад, батьки учнів чи інші педагоги).

Також ви можете додати колег, яким буде доступний як перегляд, так і редагування даних у відповідному журналі. Це зручно, якщо створює журнал класний керівник і додає вчителів-предметників, які викладають певні дисципліни та фіксують оцінки та примітки на відповідних вкладках.

Зверніть увагу на формат запису ІD-коду — у відповідну графу ви вписуєте НЕ посилання на профіль колеги, а лише цифри ІD-коду з нього.

Керівник журналу (вчитель, що його створив) у будь-який момент може видалити чи поновити доступ до відповідної вкладки журналу для кожного зі своїх колег.

Після того, як ви відкрили доступ для редагування для своїх колег, кожному з них в особисті повідомлення надійде автоматично згенероване сповіщення з посиланням на відповідний журнал.

Увага! Учитель, якого додав керівник, зможе лише виставляти оцінки та призначати завдання для учнів. Можливості редагувати імена чи додавати учнів у журнал у запрошеного вчителя немає. Такі можливості є лише у керівника, який створив журнал.

Кожен педагог може створити будь-яку кількість класів та журналів в них. Щоб обрати потрібний журнал зі створеного вами переліку, натисніть на кнопку «Мої журнали» — відкриються усі створені вами класи.

Усі журнали, які створені вашими колегами, але до редагування яких ви маєте доступ, позначаються зі стрілочкою перед назвою класу.

У кожному класі, доступ до журналу якого вам відкрито, ви бачите загальну кількість учнів та кількість вкладок з предметами. При цьому переглядати та вносити правки ви можете лише у вкладці з конкретним предметом, доступ до якого вам надано.

На відміну від цього у журналі, який створено вами особисто, ви можете вносити правки на будь-якій із його вкладок.

ІІІ. Як учителю користуватися вебсервісом «Мої журнали» під час навчального процесу

Функціонал сервісу «Мої журнали» дозволяє залучати його на таких етапах:

  • відстежувати успішність школярів упродовж усього навчального року (миттєво вручну виставляти оцінки за усні відповіді та в автоматичному режимі чи частково вручну – за письмові);

  • систематизувати оцінки відповідно до типу робіт (самостійна, контрольна, диктант, тематична) чи їхніх рангів (підсумкова, семестрова, річна, скоригована);

  • залишати коментарі до оцінок (за необхідністю);

  • слідкувати за відвідуваністю уроків та запізненнями школярів (дозволяє виставляти мітки щодо відсутності учнів під час уроку, а також робити позначки щодо запізнень, пропусків уроків з поважних причин чи безпричинно);

  • залучати для роботи з учнями тести, створені власноруч, чи використовувати матеріали з бібліотеки «Всеосвіти», додані іншими педагогами;

  • призначати домашні завдання з матеріалів, створених самим вчителем, чи використовуючи напрацювання колег;

  • планувати завдання наперед та призначати час на його виконання;

  • інтегрувати журнал з конкурсами та олімпіадами від «Всеосвіти», а також із Google Classroom.

3.1. Як вчителю миттєво виставляти оцінки та пропуски школярів

Усередині журналу в межах кожної навчальної дисципліни міститься список учнів класу чи групи, а також календар з датами.

Навівши на будь-яку клітину навпроти прізвища учня, можна миттєво виставити оцінку, пропуск чи призначити виконання завдання.

У кожній клітинці міститься дві позначки – знак плюса та пташки, вони мають схожий функціонал, але відмінності є! Так, при натисканні на «+», ви можете миттєво призначити завдання, виставити оцінку чи пропуск лише для одного учня, а натиснувши на «✔», є можливість внести помітки як для одного, так і для кількох школярів одночасно.

Навівши мишкою на клітинку на перетині прізвища учня та дати, при натисканні на позначку «Відсутній на уроці», система автоматично позначить у клітинці літеру «Н».

Окрім того, система надає можливість не лише відмітити відсутніх на уроці, а й одразу зробити відповідну позначку щодо причин відсутності (наприклад, відсутній без поважних причин, відсутній з поважних причин, видалений з уроку та інше).

Зазвичай у класі понад 25 учнів. Щоб пришвидшити процес заповнення журналу при внесенні однакових позначок декільком учням, натискайте на позначку «✔». Так, в один клік ви можете одразу відмітити відсутніх чи виставити однакову оцінку кільком учням. Для цього  на перетині дати та їхніх прізвищ натисніть на пташку та додайте відповідну примітку.

Обравши пункт «Виставити оцінку» у клітинці відповідної дати навпроти певного учня чи окремої групи, ви можете одразу поставити оцінку. Окрім того, виставляти оцінки декільком учням також можна у межах одного вікна, обравши відповідні прізвища. Для цього необхідно натиснути на стрілочку з випадаючим списком поряд з прізвищем учня. У такий спосіб ви зможете економити час на виставлення оцінок за певну дату.

Також у вікні «Поставити оцінку учню» за необхідністю ви можете змінити систему оцінювання з 12-бальної на довільну, «Зараховано/Не зараховано», оцінювання для дошкільнят чи 100-бальну.

Окрім того, до кожної оцінки можна додати коментар, а також примітку щодо відвідування (наприклад, зазначити про спізнення на урок).

Інформація про додані коментарі до оцінок, а також відвідуваність позначаються відповідними областями у клітинці. При наведенні на них спливає відповідне вікно з позначкою чи коментарем.

Оцінки, виставлені учню вчителем вручну (наприклад, за усні відповіді), автоматично відображаються чорним кольором, оцінки за письмові роботи – синім кольором.

3.2. Як виставити колонку оцінок певного рангу (самостійна, контрольна та інші) та змінювати показ оцінок у журналі

Наші фахівці розробили функціонал, що дозволяє позначати у кожній вкладці журналу колонки з різними видами робіт, у тому числі з тими, оцінка за які має бути обов'язково виставлена кожному учню (наприклад, підсумкова, семестрова, річна).

Для того, щоб позначити певну колонку з типом роботи чи рангом оцінок, натисніть під датою на значок «+» та оберіть з випадаючого списку відповідний варіант.

Інколи під час деяких уроків проводиться кілька видів робіт з виставленням обов'язкових оцінок. Тому однієї клітинки буває замало. Щоб додати ще клітини до певної дати уроку, наведіть на відповідну дату мишкою та вкажіть, з якого боку додати ще стовпчик.

Якщо стовпчик був доданий помилково, його можна видалити з журналу, натиснувши на відповідний варіант дії – «Видалити стовпчик».

Для зручності ми розробили два варіанти перегляду сторінок журналу. Так, режим календаря показує поточний місяць, зеленим підсвічує нинішнє число, а також підкреслює блакитним ті дати місяця, упродовж яких здійснювались певні дії (були виставлені оцінки, призначені завдання чи відмічені ті учні, хто був відсутнім на уроці). Натискаючи на стрілочки поряд із назвою місяця, можна переглядати успішність учнів упродовж попередніх місяців.

Режим «Показати всі оцінки» показує лише ті стовпчики з датами, в яких є певні помітки (оцінки, коментарі, відвідуваність), а також стовпчики з обов'язковими оцінками (незалежно від того, виставлені вони чи ще ні). У кінці таблиці міститься стовпчик, в який можна швидко додати оцінки та примітки до них за поточний урок.

3.3. Як призначати виконання письмових робіт

Оберіть клітинку дати, щоб видати завдання учням усього класу або клітинку на перетині дати та прізвища відповідного учня (для призначення індивідуального завдання). Натисніть на пташку та оберіть з випадаючого списку пункт «Видати завдання з бібліотеки».

Оберіть відповідний тип завдання – урок чи домашнє завдання, тест, провести олімпіаду або конкурс.

Кожне із завдань можна виставляти як на поточний період (одразу стають доступними в учнівських кабінетах для виконання), так і планувати наперед. У останньому випадку, картка уроку чи тесту з назвою завдання показуватиметься в учнівському кабінеті, а переглянути та виконати завдання можна буде лише у заплановану вчителем дату. 

3.3.1 Призначити урок або домашнє завдання

Натисніть на гіперпосилання «Урок або домашнє завдання»У новому вікні «Створити урок» у налаштуваннях за замовчуванням автоматично відкриваються вже додані уроки з номером класу та назвою предмету відповідно до вкладки журналу, в якій ви обрали клітинку для призначення завдання.

Отже, наприклад, якщо ви призначаєте завдання у журналі для учнів 6 класу з географії, то у вікні автоматично встановляться відповідні фільтри (6 клас, географія) та відобразяться всі уроки, які вже містяться у бібліотеці «Всеосвіти» з цього предмету.

Ви можете вибрати потрібний урок з усіх матеріалів бібліотеки «Всеосвіти» чи з власних розробок, доданих у бібліотеку з вашого профілю. Для цього встановіть відповідну пташку – «пошук серед усіх» чи пошук «серед моїх».

Також ви можете натиснути на гіперпосилання «Очистити фільтр», тоді вам відобразяться всі наявні розробки уроків, додані у бібліотеку «Всеосвіти» для усіх класів з усіх предметів.

За потреби ви можете обрати урок без прив'язки до предмета, чи скомпілювати власну розробку з декількох розробок інших викладачів. Для звуження пошуку введіть назву уроку.

Як призначити готовий урок

Якщо в бібліотеці «Всеосвіти» є матеріали відповідно вашому запиту, то ви можете обрати потрібний з них.

Натиснувши на кнопку «Обрати цей урок», додайте необхідні допоміжні налаштування.

Після того, як ви натиснете на кнопку «Призначити урок», він автоматично позначиться в вашому журналі сірою пташкою у клітинці з відповідною датою.

Наші фахівці розробили функціонал, що дозволяє призначати як індивідуальні завдання, так і групові.

Для того, щоб видати завдання усім учням класу, оберіть усю колонку, якщо індивідуальне – то лише клітинку на перетині відповідної дати на прізвища учня.

Як створити новий урок «з нуля»

Якщо за вашим запитом уроків у бібліотеці «Всеосвіти» немає, ви можете додати власну розробку, натиснувши на гіперпосилання «Створити новий урок».

Конструктор уроків інтуїтивно зрозумілий і має величезний функціонал. У межах кожної розробки ви можете не лише писати, редагувати та форматувати текст, а й додавати посилання, окремі файли, зображення, аудіо, вбудовувати відео, малювати таблиці, записувати формули та інше.

Окрім того, кожен урок складається з декількох блоків, які ви можете додавати та редагувати після натискання на кнопку «Створити новий урок»

Створивши урок, ви зможете його редагувати, додаючи окремі блоки. Кожен урок може містити один чи декілька блоків (теоретичний та практичні).

Натиснувши на відповідну кнопку з назвою блоку, ви можете додати потрібні текстові, графічні, аудіо та відеоматеріали. Окрім того, у налаштуваннях ви можете встановити ступінь приватності вашої розробки та попередньо переглянути, як саме виглядає ваш урок.

Натиснувши на кнопку «Призначити цей урок», ви отримаєте автоматичні підказки, як саме закріпити створений вами урок у певному журналі класу для подальшого виконання.

Як створити новий урок на основі уроків із бібліотеки

Для того, щоб скомпілювати власний урок із розробок інших педагогів, перейдіть у вкладку «Бібліотека уроків» розділу «Конструктор уроків»Встановіть потрібні фільтри та оберіть розробку відповідно до вашого запиту.

Якщо поряд з уроком міститься іконка ключа, то автор обмежив доступ до свого матеріалу. Однак, ви можете відправити запит на відкриття уроку.

Натисніть на гіперпосилання назви уроку та у новому вікні натисніть на кнопку «Відправити запит на отримання доступу».

Сповіщення про відкриття доступу прийде вам в особисті повідомлення у такому форматі:

Якщо автор надасть вам доступ, ви зможете за бажанням відредагувати копію розробки та додати її в журнал для виконання вашими учнями. Відредагована копія уроку автоматично буде розміщена у вкладці «Мої уроки».

Для того, щоб використати матеріали уроку, перейдіть за посиланням та, натиснувши на кнопку «Створити свій урок на базі цього або додати блоки до вже існуючого уроку», оберіть потрібні блоки. Відредагуйте матеріал та призначте учням виконання завдання, поставивши відповідну примітку у журналі за певну дату (детальний опис у пункті 3.3).

Як налаштувати час відкриття завдань для учнів при плануванні уроків

Якщо ви плануєте наперед певну роботу для усього класу, то ви можете вказати не лише дату, а й зазначити час, в який завдання стануть доступними для виконання.

Щоб налаштувати цю опцію, натисніть на колонку з певною датою, оберіть пункт «Видати завдання з бібліотеки», а після цього перейдіть на пункт «Інформація про стовпчик».

У новому вікні буде показано кількість учнів, яким призначено завдання, а також дата виконання завдання. Дату та час відкриття завдань ви можете змінити. Окрім того, ви можете вказати, який саме тип роботи заплановано чи якого рангу оцінка буде виставлена – робота у класі, домашнє завдання, самостійна, контрольна роботи або виставлення тематичної, підсумкової, семестрової оцінок тощо.

Після зазначення опції типізації у налаштуваннях над стовпчиком з'явиться відповідна позначка і фон клітинок позначиться певним кольором.

3.3.2 Призначити тест 

Для того, щоб призначити виконання тесту, аналогічно як і для виконання домашнього завдання, натисніть на відповідну клітинку та оберіть з випадаючого списку пункт «Видати завдання з бібліотеки». Натисніть на кнопку «Тест».

Як знайти та призначити готовий тест з бібліотеки «Всеосвіти»

У вікні «Призначити тест» відкриються фільтри автоматичних налаштувань (клас та предмет відповідно до назви вкладки журналу, в якій ви призначаєте тест). Для звуження пошуку скористайтеся додатковими фільтрами (встановіть відповідну пташку, щоб шукати лише серед власних тестів чи усіх, що додані у бібліотеку «Всеосвіта» іншими викладачами, а також вкажіть назву тесту).

Відповідно до фільтрів пошуку відкриються доступні матеріали, в кожному з яких позначено тему, дату додавання до бібліотеки, кількість питань та проходжень іншими учнями на поточний момент.

Натиснувши на іконку ока, навпроти певного тесту ви можете попередньо переглянути питання, одразу призначити для виконання учнями або при необхідності скопіювати та відредагувати його. Окрім того, матеріали будь-якого тесту можна використати для вивчення нового матеріалу учнями, переглядаючи питання тесту в форматі флеш-карток.

Натиснувши на кнопку «Призначити в журнал», ви можете додати тест чи домашнє завдання з бібліотеки «Всеосвіта» не лише в той журнал, з яким ви безпосередньо працюєте, а й у будь-яку вкладку всіх журналів, які ви створили. Наприклад, тест з програми 7 класу ви можете призначити 9-му класу для повторення матеріалу.

Запитання тесту, відповіді до нього або поєднання запитань та відповідей  можна завантажити окремим файлом, натиснувши на гіперпосилання «Завантажити тест у форматі PDF».

Натиснувши на кнопку «Провести тестування», ви можете обрати один з трьох видів тесту, а також формат показу завдань (стандартний, кахут та для слабозорих).

Види тестування:

  • Активний (починається одразу після призначення, учитель вказує час проходження, після спливання якого для учнів припиняється доступ до запитань тесту, а також вказує додаткові опції налаштувань).

  • Запланований (учитель виставляє наперед дату та час, в який тестові завдання стають доступними для виконання учнів, а також додаткові опції налаштувань, які є аналогічними, як і в попередньому типі тестування).

  • Керований (учитель сам визначає тривалість тестування та одразу має можливість стежити за швидкістю виконання завдань учнями).

У залежності від обраного режиму демонстрації в учнівському кабінеті одні й ті ж самі питання тесту демонструватимуться у різному форматі.

Наприклад:

Після натискання кнопки «Створити тестування» відкриється детальна інформація із посиланнями для учнів, а також звітність щодо проходження ними тестування:

  • дата і час початку і завершення тестування;

  • тривалість проходження тестування;

  • встановлені налаштування щодо показу правильних відповідей і можливості подальшої роботи над помилками;

  • обрана система оцінювання (вказаний мінімальний і максимальний бал) та встановлені додаткові опції (наприклад, заборона на проходження з одного пристрою кільками учнями та інше);

  • дані щодо статистики тестування  (скільки учнів долучилися, який відсоток правильних відповідей на окремі питання тесту та детальна статистика по відповідях).

Результати тестування можна завантажити в окремий файл, попередньо натиснувши на кнопку «Завантажити в EXEL».

Як створити власний тест «з нуля» чи використовуючи напрацювання колег

На основі будь-якого тесту з бібліотеки «Всеосвіта» ви можете створити власний тест.

Натисніть на кнопку «Створити свій тест на базі цього або додати запитання до вже існуючого тесту» та оберіть питання вибраної розробки, на основі яких ви можете як створити новий тест, так і додати питання до наявного тесту.

При створенні власного матеріалу на базі тестів з бібліотеки «Всеосвіта» ви можете обрати будь-які питання, відредагувати їхній зміст, форматувати текст, додати зображення, а також вказати тип доступу до створеного вами тесту. При додаванні нових питань до кожного з них ви можете обрати будь-який із 8 типів питань.

Натиснувши на кнопку «Переглянути тест»ви можете перейти на сторінку попереднього перегляду питань тесту. А натиснувши на гіперпосилання «Перевірити як виглядає тест»ви зможете подивитись, як саме створений вами тест побачать зі свого кабінету учні.

3.3.3 Провести олімпіаду/конкурс

Зареєструвавши учнів у вебсервісі «Мої журнали», ви можете долучити школярів до проходження олімпіади безпосередньо під час уроку.

Для того, щоб долучити учнів до участі у конкурсі чи олімпіаді, аналогічно як і для виконання домашнього завдання чи тесту, натисніть на відповідну клітинку (для участі усього класу чи окремих учнів з класу) та оберіть з випадаючого списку пункт «Видати завдання з бібліотеки». Натисніть на кнопку «Провести олімпіаду/конкурс».

У подальшому саме в цьому вікні міститимуться всі конкурси та олімпіади, для участі в яких ви зареєструєте своїх учнів.

Натисніть на кнопку «Взяти участь у заході»відкриються усі олімпіади та конкурси, доступні для проходження учнями на поточний момент.

Оберіть потрібний конкурс чи олімпіаду та додайте одного або кількох учнів для участі у заході. З особистого кабінету ви можете як реєструвати учнів і здійснювати оплату, так і слідкувати за успішністю проходження завдань вашими учнями.

Конкурси та олімпіади від «Всеосвіти» можна проводити як в режимі онлайн, так і офлайн. Для того, щоб проводити відповідні заходи офлайн, попередньо роздрукуйте завдання з сайту, а потім введіть їхні відповіді на сайт вручну.

Усі нагороди за участь та перемогу ваших учнів у заходах від «Всесвіти» можна зручно завантажувати одним архівом.

3.4. Як відстежувати виконання виданих завдань

Для того, щоб вам було зручно відстежувати виконання завдань, наші фахівці розробили зрозумілий функціонал та наочний інтерфейс. Отже, всі відомості у журналі відображаються за певним чітким принципом.

Так, щойно призначене завдання для цілого класу чи окремих учнів позначається у журналі пташкою сірого кольору; виконане завдання, яке чекає на перевірку, – зеленим; оцінка, виставлена вручну за усну відповідь, позначається чорним кольором, а за письмову відповідь – блакитним.

Якщо саме в той час, коли ви переглядаєте журнал, учень виконує завдання, то ця дія також показується відповідною позначкою.

Детальну інформацію щодо кожного завдання чи виставленої оцінки можна переглянути, натиснувши мишкою на оцінку та обравши з випадаючого списку пункт «Деталі проходження».

У деталях проходження ви можете переглянути таку інформацію:

  • дата та ім'я учня, кому виставлена оцінка;

  • виставлена оцінка;

  • позначка щодо відвідуваності;

  • пряме посилання на завдання;

  • тема та кількість учнів, яким було призначено виконання відповідної роботи.

Якщо ви призначали виконати тест, то натиснувши на кнопку «Переглянути роботу учня», можна подивитись оцінку, час виконання, а також інформацію щодо питань, в яких були допущені помилки. Окрім того, ви можете залишити свій коментар, який зможе побачити лише той учень, що виконував цю роботу.

Якщо ви призначали виконати домашню роботу, то натиснувши на кнопку «Переглянути роботу учня», можна отримати інформацію, коли учень розпочав виконувати домашню роботу та скільки часу витратив на виконання завдання.

Перевіривши виконання завдань з окремих блоків, ви можете їх зарахувати, не зарахувати чи відправити на доопрацювання.

Ознайомившись з письмовою роботою учня, ви можете поставити оцінку та залишити свій коментар, який бачитимете тільки ви та учень, який виконував відповідну роботу.

3.5. Як відновити помилково видалені дані з журналу

Система нашої платформи налаштована таким чином, що ви не можете випадково видалити жодні дані з журналу – потрібно двічі підтвердити свої дії.

Будь-які видалені дані (за винятком оцінки в окремій клітинці) ви можете відновити, адже спершу вони потрапляють в теку архівації та остаточно видаляються лише після повторного підтвердження дії. Такий функціонал дозволяє уникнути ситуацій помилкового видалення важливої інформації.

Якщо ви випадково видалили робочий журнал класу, то його можна відновити, натиснувши на іконку теки з архівами.

Перейшовши у теку архіву, оберіть відповідний клас і, натиснувши на зелене чи червоне гіперпосилання, відновіть або видаліть назавжди відповідний запис.

При роботі з журналом класу видалені дані ви також можете відновити. Для того, щоб перевірити, відновити чи остаточно видалити певну інформацію, натисніть на іконку «Архів». Тут містяться усі попередньо видалені вами матеріали з журналу.

Для того, щоб переглянути, що саме за матеріал було попередньо видалено, натисніть на гіперпосилання «Інформація».

Щоб відновити випадково видалені дані, натисніть на гіперпосилання зеленого кольору, а щоб остаточно видалити – червоного.

3.6. Як підтримувати зворотний зв'язок з учнями у межах вебсервісу «Мої журнали»

На кожній сторінці журналів класу є кнопка «Обговорення журналу з учнями», після натискання якої ви опинитесь на сторінці загального обговорення відповідної вкладки журналу з учнями (наприклад, українська мова). 

Усі повідомлення, які залишені у цій вкладці, будуть показуватись в особистих кабінетах усіх учасників освітнього процесу – кожен учень бачить не лише коментарі, залишені вчителем, а й відповіді однокласників. Кожен з учнів, доданих до відповідної вкладки класного журналу, може залишити свій коментар у будь-який час.

На цій сторінці можна обговорювати інформаційні та організаційні питання щодо освітнього процесу в межах вивчення певної навчальної дисципліни. Завдяки тому, що під кожним коментарем автоматично відображується дата та час, коли його було залишено, кожен може слідкувати за актуальністю інформації.

Окрім того, кожен вчитель може залишати коментарі до письмових робіт учнів. Вони відображаються лише в особистих кабінетах вчителя та відповідного учня.

Усі повідомлення, які було залишено учнями, автоматично відображаються у кабінеті вчителя відповідною позначкою. Поряд з повідомленням міститься гіперпосилання з інформацією про вкладку журналу, в якій додано коментар, чи номер індивідуального завдання учня.

ІV. Як користуватися вебсервісом «Мої журнали» учню

4.1. Як зайти в особистий кабінет та встановити власні налаштування безпеки

Після створення класного журналу додайте учнів на відповідні сторінки предметів. Надайте учасникам освітнього процесу коди доступів для входу в особисті кабінети. Переконайтеся, що у налаштуваннях приватності журналу ви обрали пункт «для учнів» (пункт 2.3 цієї інструкції).

Також кожен учень зможе зайти в особистий кабінет, обравши пункт «Вхід для учня» на головній сторінці сайту «Всеосвіта», або перейшовши за посиланням – https://vseosvita.ua/go

У новому вікні необхідно ввести відповідний код доступу, який автоматично згенерував сайт при додаванні учнів до класного журналу вчителем.

В особистому кабінеті кожен учень буде бачити таку інформацію:

  • кількість предметів, на сторінки журналів яких його додано;

  • уроки, письмові завдання до яких необхідно виконати;

  • тести, які потрібно пройти;

  • олімпіади та конкурси, для участі в яких його було зареєстровано;

  • особисті налаштування власного профілю.

Для того, щоб із будь-якої сторінки в особистому кабінеті повертатися на головну, необхідно натиснути на гіперпосилання «Кабінет учня» або на логотип «Всеосвіти» у «шапці» сторінки.

Натиснувши на меню та обравши пункт «Налаштування», кожен учень має можливість встановити аватар та додати відомості про батьків. Ця інформація автоматично буде доступна у профілі класного керівника (того, хто створив журнал).

Натиснувши на меню та обравши пункт «Безпека», кожен учень може встановити пароль доступу до особистого кабінету. Після цього щоразу при вході необхідно не лише вказувати код доступу, а й попередньо встановлений пароль.

Попередьте учнів, що до пароля треба ставитись уважно та десь його собі занотувати, щоб не забути. У випадку втрати пароля, його зможе відновити лише вчитель зі свого особистого акаунта.

Учитель, що створив журнал класу, зі свого особистого кабінету може як видалити учнівський пароль взагалі, так і встановити новий для відновлення входу для учня. Ці налаштування можна встановити у вкладці «Редактор класу» відповідного класного журналу в профілі вчителя.

4.2. Як відстежувати та виконувати видані домашні завдання, тести, конкурси та олімпіади

Після того, як вчителі-предметники призначать для виконання учнів певні роботи, у кожного в особистому кабінеті автоматично з'являться відомості, які саме роботи треба виконати та в який термін.

Поряд з назвою кожної вкладки типів робіт міститься кількість призначених завдань (наприклад, уроки 1, тести 2, конкурси 1). Відкривши кожну з вкладок, учень може побачити назви предметів, з яких йому видано завдання, тему кожного з них, час призначення, дату виконання або час відкриття завдань.

Окрім того, кожен учень чи його батьки можуть відстежувати активність та успішність вивчення будь-якої навчальної дисципліни.

Якщо вчителем у налаштуванні доступу до перегляду журналу виставлена пташка «Для учнів», то кожен зі свого особистого кабінету зможе бачити свої оцінки. Для цього необхідно попросити у вчителя надіслати посилання на журнал. Тоді відомості щодо успішності учня будуть показуватись у такому форматі.

4.2.1. Як виконувати письмові роботи та домашні завдання

Натиснувши на кнопку «Виконати цей урок», учень зможе перейти безпосередньо до виконання завдання.

Кожен урок складається з кількох блоків. Їхня кількість, а також відсоток виконаних завдань демонструються у правому верхньому кутку кожної з робіт.

Для того, щоб внесені дані будь-якого етапу роботи були збережені, у кінці кожного блоку учень має натискати на кнопку «Зберегти»У міру того, скільки завдань буде виконано, учню показуватиметься відсоток роботи, яку вже зроблено.

У будь-який момент учень може призупинити виконання роботи, натиснувши на кнопку «Завершити урок пізніше»Повернутися до виконання роботи можна у будь-який час.

Після виконання завдань напис на кнопці «Завершити урок пізніше» зміниться на «Перейти до всіх завдань». Після натискання на цю кнопку робота автоматично буде позначена у кабінеті вчителя як виконана та чекає на перевірку.

Окрім того, до кожної письмової роботи учень може додати коментар чи запитання до вчителя (діалог буде доступним для перегляду лише учню та вчителю).

У залежності від статусу виконання завдання у графі з назвою роботи з'явиться відповідний запис — «Виконати урок» / «На перевірці» / «Необхідно доопрацювати» / «Переглянути оцінку».

У залежності від результатів після перевірки письмової роботи вчителем учень зможе побачити або оцінку, або позначку щодо необхідності доопрацювання окремих блоків завдання.

Натиснувши на кнопку «Необхідно доопрацювати», учень побачить, які саме блоки із загальної роботи потрібно переробити (не зараховані чи потребують внесення незначних виправлень), а також зможе прочитати коментар вчителя до виконаної роботи (якщо вчитель його залишив).

4.2.2. Як виконувати тести та відстежувати оцінки

Відкривши вкладку «Тести», учень зможе переглянути, з яких саме предметів він має тестові завдання та кількість питань у кожному з них. У залежності від етапу їхнього виконання вони позначатимуться відповідним статусом — «Виконати» / «Продовжити виконання» / «Переглянути результати».

У залежності від того, який тип тесту обрано вчителем (активний, керований чи запланований), учень зможе його виконати або одразу, або лише у вказаний час.

Наприклад, відповідно до скріну нижче з трьох тестів з англійської мови, які видано учням, маємо таке:

  •  доступ до першого тесту відкриється лише 13.05.2021;

  •  доступ до другого тесту буде доступний обмежений час (у залежності від встановлених вчителем налаштувань);

  • третій тест можна виконувати упродовж дня, оцінка з результатами буде зарахована на день раніше до дати призначення.

Після натискання кнопки «Виконати» в залежності від обраного вчителем тесту учень побачить відповідний стартовий напис:

  • «Тестування вже розпочато, швидше приєднуйся! Почати тестування» (заплановане тестування).

  • «Почати тестування» (активний тест).

  • «Учитель вимкнув проходження.Тестування неможливе» (відображається у керованому типі тестів, коли час тестування сплинув, а учень не під'єднатися вчасно).

  • «Очікуй запуску вчителем» (демонструється у керованому типі тесту, коли учень перейшов на посилання раніше стартового часу).

Натиснувши на кнопку «Почати тестування»учень зможе перейти до виконання тестових завдань. Запитання будуть показуватися у форматі відповідно до налаштувань, які було обрано вчителем  (стандартний, кахут, для слабозорих).

Відкривши завдання тесту, учень побачить кількість питань; таймер зі спливаючим часом, в якому зазначена кількість хвилин, упродовж яких має бути виконаний тест; власне, питання та варіанти відповідей до нього (якщо тест закритого типу).

Будь-яке питання тесту можна пропустити, а згодом повернутися і відповісти. Щоб відповідь була зарахована, щоразу потрібно натискати на кнопку «Зберегти і перейти далі».

Якщо вчителем попередньо у налаштуваннях була обрана опція демонстрації правильної відповіді, то щоразу після натискання кнопки «Зберегти і перейти далі», учень бачитиме, чи правильно він відповів.

У залежності від налаштувань, які було обрано вчителем, після виконання тестового завдання учень зможе одразу побачити оцінку, яка обчислена автоматично або має зачекати перевірки вчителя.

Окрім того, при увімкненні опції «Робота над помилками», учень зможе переглянути та проаналізувати, в яких саме питаннях була надана неправильна відповідь. Для цього необхідно натиснути на кнопку «Робота над помилками».

4.2.3. Як взяти участь у конкурсі чи олімпіаді

Учнів зареєстровано вчителем чи викладачем

Для того, щоб учень зміг взяти участь у певному конкурсі чи олімпіаді, вчитель має зареєструвати його зі свого акаунта та здійснити оплату (як саме це можна зробити, детально описано у пункті 3.3.3. цієї інструкції).

Після цього в особистому кабінеті учня у вкладці «Олімпіади» чи «Конкурси» відповідно з'являться назви конкурсів чи олімпіад, для участі в яких його було зареєстровано. У залежності від статусу оплати учень побачить відповідну позначку в назві кожного з конкурсів чи олімпіад в особистому кабінеті. Якщо за участь в них ще не сплачено, то завдання будуть закриті.

Натиснувши на кнопку «Почати тест», учень зможе перейти до ознайомлення з умовами завдань та почати виконання конкурсних чи олімпіадних робіт.

Відкривши конкурсні (або олімпіадні) завдання, учень зможе побачити кількість питань, час на їхнє виконання (таймер зі зворотним відліком часу) та власне самі завдання з варіантами відповідей.

Для того, щоб відповідь була зарахована, обов'язково щоразу натискати на кнопку «Зберегти і перейти далі».

Після виконання завдань, учень одразу бачить свій результат; може переглянути, в яких питаннях було допущено помилки, завантажити сертифікат чи диплом, а також сюрприз-бонус від «Всеосвіти».

Після натискання на гіперпосилання «Робота над помилками», учню відкриється сторінка з показом, на які саме питання було надано правильні відповіді, а на які – хибні. Інтерфейс аналогічний, як і при натисканні кнопки «Робота над помилками» при виконанні звичайних тестів.

Після того, як учень виконає завдання призначеного конкурсу чи олімпіади, в його особистому кабінеті зміниться відповідно статус цієї роботи. Тут же відображаються результати. У будь-який момент можна переглянути питання з помилками, а також завантажити нагороди. Для цього потрібно натиснути на кнопку «Нагороди».

У розділі «Нагороди» учень може завантажити яскравий дизайнерський сертифікат чи диплом до кожного з конкурсів чи олімпіад, участь в яких він приймав, а також лист-подяку для своїх батьків.

Самостійна реєстрація учнів

Для того, щоб узяти участь в олімпіаді чи будь-якому з конкурсів від «Всеосвіти», окрім централізованої реєстрації учителем, кожен учень може зареєструватись самостійно. Це особливо актуально для студентів та старшокласників.

Для самостійної реєстрації необхідно у головному меню обрати у розділі «Вхід для учнів» пункт«Олімпіада» або «Конкурси».

Після цього, обравши необхідний варіант (наприклад, конкурс «Будьмо гідними»), потрібно натиснути на кнопку «Взяти участь».

Для того, щоб самостійно зареєструватись на участь у конкурсі/олімпіаді, у школяра чи студента має бути особистий профіль на «Всесвіті». Зверніть увагу, що це не особистий кабінет учня за кодом доступу, а саме акаунт, зареєстрований за допомогою соцмережі або електронної пошти.

Для того, щоб зареєструвати для проходження конкурсу лише себе, необхідно натиснути на кнопку «Я хочу пройти конкурс особисто».

Після заповнення таблиці з особистими даними, для участі в олімпіаді/конкурсі потрібно здійснити оплату банківською картою (20 грн).

Для того, щоб знайти код доступу в особистий кабінет при самостійній реєстрації, у вкладці «Вхід для учнів» головного меню необхідно обрати пункт «Конкурси» («Олімпіада»). Після цього на сторінці з конкурсами (олімпіадами) знайти той, участь в якому була сплачена (у нашому прикладі конкурс «Будьмо гідними!»), та натиснути на кнопку «Кабінет конкурсу».

У кабінеті конкурсу потрібно обрати вкладку з назвою конкурсу. Тут міститься інформація щодо імені/прізвища, коду доступу, статусу оплати та інше.

Скопіювавши код доступу, учень може зайти в особистий кабінет за допомогою кнопки «Вхід для учня» на головній сторінці сайту.

При самостійній реєстрації в особистому кабінеті учня відображаються лише конкурси та олімпіади, в яких він зареєстрований.

4.3. Як підтримувати зворотний зв'язок з учителем та однокласниками у межах вебсервісу «Мої журнали»

Наші спеціалісти розробили зручний функціонал для взаємодії учасників освітнього процесу. Це допомагає кожному учню отримувати зворотний зв'язок від вчителя щодо якості виконаної роботи, а також у разі потреби ставити запитання та отримувати на них відповіді. Окрім того, у кожній вкладці журналу можна вести групове обговорення питань, що стосуються всіх учнів класу чи окремої групи.

Після натискання на гіперпосилання «Обговорення» на картці будь-якого уроку чи тесту учню відкриється діалогове вікно, в якому можна спілкуватися лише з учителем. Тут можна ставити уточнювальні питання щодо завдання чи читати коментарі вчителя щодо виконаної роботи.

Діалог показується в межах конкретного письмового завдання чи тесту та доступний для перегляду лише вчителю та відповідному учню.

Цей самий діалог також міститься всередині відповідного уроку, справа від завдань.

Для того, щоб поставити певне питання на загальне обговорення класу, необхідно, натиснувши на кнопку «Список обговорень журналів», обрати відповідну вкладку з назвою навчальної дисципліни.

Обговорення доступне для перегляду та коментування усім учасникам освітнього процесу (учням класу чи певній групі, що додані до відповідної вкладки журналу, а також вчителям, що мають доступ на редагування відповідної вкладки журналу). Кожен може читати коментарі та у будь-який час додавати свої. Учитель та однокласники зможуть побачити, хто саме залишив коментар та коли (дата і час). Таким чином можна відстежувати актуальність інформації.

Вебсервіс «Мої журнали» — надзвичайно зручний інструмент, що дозволяє ефективно взаємодіяти вчителям в межах класно-урочного, змішаного та дистанційного навчання з учнями, їхніми батьками та колегами.

Створена нами розробка дозволяє об'єднати вчителів школи для організації навчального процесу та ведення спільної документації у єдиному віртуальному середовищі.