Зовнішнє незалежне оцінювання відіграє велику роль у житті людини, тому що воно відкриває двері до подальшої (вищої) освіти, надає більше можливостей у пошуках роботи або зміні місця проживання. Всі організації керуються результатами тестування та рівнем сертифікації кандидатів. Під час вебінара викладачка Києво-Могилянського колегіуму Олена Тарасова ознайомить учасників з вимогами, особливостями та умовами проведення ЗНО-2022, а також методами й технологіями, необхідними викладачам у роботі з учнями під час підготовки їх до #ЗНО.
Програма ЗНО з англійської мови містить вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учасників, а також конкретизує, що повинен знати та вміти випускник #ЗЗСО у межах визначених тематичних розділів.
Чітке уявлення знань, умінь і навичок, що перевірятимуться на іспиті й розуміння критеріїв оцінювання.
Вміле використання стратегій, підходів та способів розв’язання задач та виконання завдань.
Різноманітний і багатий підбір завдань та їх форматів для всіх видів мовленнєвої діяльності для підготовки.
Правильний тайм-менеджмент – вміння чітко розподіляти час на виконання завдань. Знання алгоритму виконання завдань.
Відпрацьовані навички перевірки письмового завдання.
Використання лайфхаків і порад тих, хто вже пройшов іспит.
Професіонал-керівник (учитель), досвідчений посередник в освітньому процесі.
Наполеглива і постійна робота учня протягом всього періоду навчання.
Для успішної роботи з інформацією та правильного виконання завдань з читання потрібно:
опанувати стратегії читання (skimming, scanning і careful reading);
мати чітке уявлення, з чого складається загальне розуміння інформації, тобто, його складові/subskills;
володіти розвинутим лексичним запасом;
удосконалювати й розвивати навички критичного мислення;
вміти працювати з різними форматами текстів, уявляти алгоритм виконання завдання.
Для того, аби навчитись виділяти потрібно інформацію з прочитаного, чітко розуміти, що має на увазі автор, слід знати способи здобуття інформації або певні стратегії читання та виконання завдання.
Skimming – ознайомлювальне читання (швидкий перегляд), це розуміння «суті» або основної ідеї.
Scanning – швидке читання тексту для пошуку конкретної інформації з усього тексту – значення окремих слів, частин речень та самих речень, що складаються в текст.
Careful reading (повільне, ретельне читання) для отримання докладної інформації з усього тексту – значення окремих слів, частин речень та самих речень, що складаються в текст.
Дуже важливим компонентом адекватного розуміння інформації є навички критичного мислення, до яких належить вміння:
аналізувати;
узагальнювати;
обґрунтовувати або аргументувати;
порівнювати та категоризувати;
створювати асоціації;
класифікувати й категоризувати;
робити висновки;
заходити характерні ознаки;
оцінювати.
Аудіювання та читання – рецептивні види мовленнєвої діяльності (сприйняття, розуміння та переробка інформації). Під час аудіювання – через слуховий канал, під час читання – через зоровий.
Увагу варто зосередити на:
розвитку навичок критичного мислення;
необхідності мати уявлення про загальне розуміння та його складові;
володінні достатнім лексичним запасом;
вмінні як асоціювати звуки, а через них значення та форму слова;
здатності ідентифікувати звуки;
розрізняти інтонації, ритм, наголос і мелодику.
1. Перед трансляцією уважно прочитати завдання.
2. Під час прослуховування робити нотатки.
3. Зосереджувати увагу на інформації, що запитується в завданні.
4. Вчитися відсортовувати лише ту інформацію, про яку запитують у завданні, не вибирати ту або іншу відповідь, тільки почувши якесь ключове слово.
5. Під час другого слухання тексту, сконцентрувати увагу на питаннях, в яких учень має сумнів.
6. Не концентруватись на невдачі, якщо щось не почули, а слухати далі.
Це завдання напряму пов’язане з практичним використанням мови. Завдяки такому завданню перевіряють знання:
словосполучень;
фразових дієслів;
вживання прийменників з різними частинами мови;
правильне використання синонімів.
Спікерка радить вивчати словосполучення та різні фрази з учнями саме у контексті різних ситуацій та запам’ятовувати їх мовними блоками.
Формат завдання – особистий лист.
Мета завдання – виявити майстерність спілкування на письмі за певними темами, продемонструвавши засвоєні граматичні навички та словниковий запас та вміння організовувати власні думки на письмі.
Для успішного виконання завдання варто:
знати критерії оцінювання;
мати уявлення, які вміння перевіряються;
володіти розвинутою лексикою, набором висловлювань-шаблонів, вміти використовувати синонімічні ряди;
не робити грубих граматичних помилок;
розвинути і закріпити навички перевірки.
Важливо пояснювати дітям критерії оцінювання, адже учень може добре писати, але водночас не розумітиме за якими принципами оцінюють завдання на іспиті.
а1, а2, а4: розкриття умов завдання;
b1: зв’язність і логіка;
b2: відповідність формату завдання;
с: використання лексики (лексична наповнюваність, володіння лексичним матеріалом);
d: використання граматики (морфологія, синтаксис, орфографія).
Для того, щоб дізнатись більше про підготовку до ЗНО з англійської мови переходьте за посиланням та дивіться вебінар Олени Тарасової:
Зареєструватись на вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/pidgotovka-do-zno-z-anglijskoi-movi-poradi-instrumenti-i-metodiki-423.html
Користувач:
Фещенко Юлія Вікторівна