Днями Кабінет міністрів підтримав пропозицію Міністерства освіти та науки, після чого було перерозподілено 1,74 млрд гривень. Кошти спрямують на посилення викладання у школах по всій країні предмета «Захист України». Варто зазначити, що цей предмет на сьогодні є одним з ключових у програмі.
Гроші не просто виділили, як це часто буває «на щось абстрактне». Цього разу є також конкретний розподіл, куди відправлять кошти:
100 млн гривень планується спрямувати на професійний розвиток учителів предмета «Захист України»
1,64 млрд гривень на закупівлю обладнання. Зокрема будуть закуплені аптечки, тренажери для серцево-легеневої реанімації та зупинки кровотечі, навчальні тири й макети. Також до переліку необхідного обладнання включено навчальні дрони й оснащення до них та навчальні набори для роботи з електронікою, зв'язком і 3D-друком.
Гроші будуть виділяти протягом 2024 року, дивлячись на нагальніші потреби.
В умовах повномасштабної війни уроки навчального предмета «Захист України» набувають нового значення. Це не абстрактні знання, а цілком конкретні навички, потребу в яких учнівство бачить щодня. Це вміння поводитися в критичних ситуаціях, базові навички домедичної допомоги, знання, як захистити себе й інших у разі небезпеки, як поводитися з вибухонебезпечними предметами, використовувати новітнє обладнання тощо. Це все може врятувати життя учням, які от-от підуть у доросле життя. І, звісно, це таке актуальне зараз національно-патріотичне виховання, яке є складником боротьби з російською агресією, – наголосив міністр освіти та науки України Оксен Лісовий.
Нагадаємо, що предмет «Захист України» діти вивчають з 2020 року замість застарілого курсу «Захист Вітчизни». Однак попри усі інновації, у різних регіонах підготовка учнів відрізнялася: десь діти проходили навчання на полігонах, а десь все ще обмежувалися книжками.
З вересня 2023 у навчальних закладах запустили пілотний проєкт оновленої дисципліни. Тепер програму фіналізували, зокрема, у МОН врахували відгуки учнів та вчителів, які долучилися до впровадження «Захисту України» в школах.
У нашому матеріалі ми розповіли про головні проблеми цього предмету у школах, згадали, як виглядав він у минулому та чому сьогодні має першочерговий сенс для шкільної підготовки.
Користувач:
Гонтар Марина Олександрівна