23 травня 2022 о 14:58
12 0

Скарбничка творчого вчителя. Вчимося створювати навчальні дидактичні матеріали

У вебінарі вчителька початкових класів Креативної Міжнародної Дитячої Школи м. Києва, вчителька вищої кваліфікаційної категорії Плескач Ірина Гордіївна розкриє значення використання різноманітних дидактичних матеріалів у навчальній діяльності, дасть відповідь на питання: “Які дидактичні матеріали ми можемо створити?”

Сьогодні кожен вчитель повинен вміти самостійно створювати різні дидактичні матеріали, адже ті матеріали, котрі створює вчитель, набагато краще сприймаються учнями, котрих він навчає.

Види дидактичних матеріалів:

  1. Різноманітні демонстраційні посібники

  2. Таблиці (довідкові, пізнавальні, інструктивні, тренувальні, довідкові)

  3. Зображення, різні картинки

  4. роздатковий матеріал

  5. електронні посібники

  6. навчальні ігри.

Які дидактичні матеріали може створити вчитель?

  • Картки-пам’ятки.

  • Пам’ятки-інструкції.

  • диференційовані картки.

  • Картки-підказки.

  • Інструктивні картки.

  • Довідкові матеріали.

  • Тестові завдання до уроків.

Які найпростіші засоби допоможуть створити дидактичні матеріали?

  • Microsoft Word.

  • Microsoft Publisher.

  • Microsoft Paint.

  • Microsoft PowerPoint.

Приклади створення дидактичних матеріалів.

Які картки  можна зробити з цих малюнків та елементів?

Наприклад, можна зробити картку “Склади та розв’яжи задачу”, “Порівняй”.

Склади та запиши вирази на додавання.

Доповни до 10. Порахувати олівці та написати скільки потрібно додати олівців, щоб вийшло 10.

За наведеними прикладами бачимо, що за допомогою лише декілька малюнків можна скласти безліч дидактичних матеріалів.

Збери слово.

Де брати картинки для матеріалів?

Дуже багато готових картинок є на ресурсі Pinterest. Всі картинки з інтернет-ресурсу Pinterest безкоштовні.

Всеосвіта додатково радить сайт з безкоштовними зображеннями: https://www.freepik.com/

В мережі Інтернет можуть бути картинки на прозорому фоні, а також трапляються картинки де присутній фон, в такому випадку потрібно видаляти фон.

Також можна компонувати фони між собою як на прикладі нижче.

Ірина Гордіївна рекомендує набраний текст робити в заспокійливих, пастельних кольорах, адже вони розслабляють учнів. На яскравих кольорах складно довго фокусувати увагу, оскільки очам неприємно.

Друковані картки краще покривати ламінувальною плівкою, щоб їх можливо було використовувати багато разів, також розумне та економне використання паперу береже навколишнє середовище.

Робити матеріали для учнів потрібно на свій смак, тому підключаємо свою творчість та кмітливість, але важливо, щоб матеріали, які ви створюєте, мали естетичний, привабливий вид, легко сприймалися та були зрозумілими для всіх учнів. Важливо, щоб у створених матеріалах було саме те, що вагоме, цінне й актуальне нині для учнів.

Не менш важливим є те, що створений матеріал не повинен бути перенавантаженим інформацією, адже якщо всього багато, учням важко зорієнтуватись. Коли ви берете готовий матеріал в мережі Інтернет, і бачите що він перенасичений, то з впевненістю видаляйте частину.

Як завантажити матеріал, щоб надалі його можна було видрукувати?

Дуже просто. Спочатку знаходимо сам матеріал в мережі по відповідному запиту в пошукачу, а потім переходимо на відповідні сайти чи шукаємо по запиту в  картинках самого пошукача. Після знаходження картинки, ми її просто зберігаємо як фотографію, а потім друкуємо.

В мережі Інтернет є дуже багато готових картинок з таблицями, за допомогою яких вчитель може зробити велику кількість різноманітних завдань.

Таблиці множення, шпаргалки для учнів.

Щоб зробити таку таблицю, беремо картинку з вовком, розрізаємо її на дві частини, робимо таблиці за допомогою шаблону з прямокутниками, копіюємо їх,  вставляємо текст.

Задачі-схеми.

Якщо вчитель дає учням таку схему у роздрукованому вигляді, то краще поміщати матеріал під файл, так учні будуть писати зверху фломастером чи маркером, а ми будемо економити ресурси.

Для того, щоб дізнатись більше про те як створювати навчальні дидактичні матеріали

переходьте за посиланням та дивіться вебінар Плескач Ірини Гордіївни  — https://vseosvita.ua/webinar/517/cabinet