28 лютого 2020 о 13:21
19 0

Цікаві гри та вправи для розвитку в учнів Soft Skills

Ігрові інструменти, завдяки яким діти навчаться співпрацювати, чути один одного та домовлятись.

Співпраця, самоконтроль, упевненість, самостійність, допитливість, емпатія та спілкування – саме ці соціальні навички важливі для досягнення успіху у навчанні та у житті загалом. Пропонуємо ігри та методики, які допоможуть розвинути соціальні навички учнів будь-якого віку.

Гра «Ти – мені, я - тобі»

Правила: Діти стають у дві шеренги, одна навпроти іншої. Діти по черзі кидають м'яч тим, хто стоїть у протилежній шерензі.

Гравець повинен спіймати м’яч та сказати, яку рису характеру він узяв би в того, хто йому кинув м'яча. Потім кидає м'яч будь-якому учаснику з протилежної шеренги й той теж має сказати, яку рису він узяв би в нього.

Дякую тобі за…

Правила: Діти сідають в коло. Вчитель разом з ними.

Перший гравець передає м'яч сусіду і каже, за що він йому вдячний. Наступний гравець передає далі й так по колу, поки кожний не дасть відповідь.

Якщо хтось ображений на сусіда, можна сказати так: «Дякую тобі за те, що показав як не потрібно поводитись. Я тепер зрозумів, наскільки це може ранити людину».

Гра «Чарівний стілець»

Правила: На «чарівний стілець» запрошується один з учасників гри, як тільки він сідає, «висвітлюються» і стають явними всі його сильні сторони.

Важливо: називати виключно позитивні якості дитини.

На горищі

Правила: Діти сідають в коло разом з учителем.  

Перший гравець розпочинає гру і показує простий жест, другий – повторює жест першого гравця і додає свій. У такий спосіб можна зробити кілька кіл.

Гра розкриває дітей, тренує пам’ять, навички до комунікації.

Інсценування фразеологізму

Правила: Для початку дітям дається перелік фразеологізмів і їх значення. Учні об'єднуються в пари.

Завдання: показати фразеологізм так, щоб інші гравці його вгадали.

Життєві задачі

Кішка аптекаря з Женеви Жана Піното любила спати на вітрині. Як не намагався Жан відучити її від цієї звички, ніщо не допомагало – знову і знову кішка пробиралася до вітрини й солодко там засинала. Кішку відучити не вдалось, але він зробив висновки. 

Що можна зробити в такій ситуації?

Дослідницькі задачі

Чому павуки не прилипають до своєї павутини?

Чи легко вигадувати?

Сашко і Петрик прогулювались в парку і розмовляли. Тільки вони розповідали один одному різні вигадки, ніби сперечались, хто кого переможе.

- Скільки тобі років? - питає Сашко.

- Дев'яносто п'ять. А тобі?

- А мені сто сорок. Знаєш, раніше я був великим-великим, як дядько Костя, а потім знову став маленьким.

- А я, - каже Петрик, - спочатку був маленьким, а потім виріс великим, а потім знову став маленьким, а тепер знову скоро буду великим.

Сурдопереклад

Правила: Діти об'єднуються в пари. Пари по черзі виступають перед іншими учасниками. Кожен з пари виступає по черзі в ролі диктора і сурдоперекладача.

Поки один читає невеличкий вірш, інший за допомогою міміки й жестів передає зміст сказаного.

Шукачі пригод

Правила: Учні придумують і описують пригоди, які б відбувались перед цим закінчення тексту. Роботу виконують в малих групах (4-5 осіб).

... І ось нарешті, берег. Усі, хто був у човні, поглядами й словами підтримували один одного. Здавалося, все закінчилося.


Бажаєте дізнатись більше про ігрові методики для розвитку соціальних навичок? Вікторія Харитонова, засновниця проєкту «Ігромайстерня», організаторка майстер-класів під час вчорашнього вебінару поділилась секретами ігор і вправ. Переглядайте вебінар і замовляйте сертифікат! 

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/rozvitok-socialnih-navicok-u-ditej-igri-ta-vpravi-147.html

#вебінар #ігри #вправи #соціальні_навички