Співпраця, самоконтроль, упевненість, самостійність, допитливість, емпатія та спілкування – саме ці соціальні навички важливі для досягнення успіху у навчанні та у житті загалом. Пропонуємо ігри та методики, які допоможуть розвинути соціальні навички учнів будь-якого віку.
Гра «Ти – мені, я - тобі»
Правила: Діти стають у дві шеренги, одна навпроти іншої. Діти по черзі кидають м'яч тим, хто стоїть у протилежній шерензі.
Гравець повинен спіймати м’яч та сказати, яку рису характеру він узяв би в того, хто йому кинув м'яча. Потім кидає м'яч будь-якому учаснику з протилежної шеренги й той теж має сказати, яку рису він узяв би в нього.
Дякую тобі за…
Правила: Діти сідають в коло. Вчитель разом з ними.
Перший гравець передає м'яч сусіду і каже, за що він йому вдячний. Наступний гравець передає далі й так по колу, поки кожний не дасть відповідь.
Якщо хтось ображений на сусіда, можна сказати так: «Дякую тобі за те, що показав як не потрібно поводитись. Я тепер зрозумів, наскільки це може ранити людину».
Гра «Чарівний стілець»
Правила: На «чарівний стілець» запрошується один з учасників гри, як тільки він сідає, «висвітлюються» і стають явними всі його сильні сторони.
Важливо: називати виключно позитивні якості дитини.
На горищі
Правила: Діти сідають в коло разом з учителем.
Перший гравець розпочинає гру і показує простий жест, другий – повторює жест першого гравця і додає свій. У такий спосіб можна зробити кілька кіл.
Гра розкриває дітей, тренує пам’ять, навички до комунікації.
Інсценування фразеологізму
Правила: Для початку дітям дається перелік фразеологізмів і їх значення. Учні об'єднуються в пари.
Завдання: показати фразеологізм так, щоб інші гравці його вгадали.
Життєві задачі
Кішка аптекаря з Женеви Жана Піното любила спати на вітрині. Як не намагався Жан відучити її від цієї звички, ніщо не допомагало – знову і знову кішка пробиралася до вітрини й солодко там засинала. Кішку відучити не вдалось, але він зробив висновки.
Що можна зробити в такій ситуації?
Дослідницькі задачі
Чому павуки не прилипають до своєї павутини?
Чи легко вигадувати?
Сашко і Петрик прогулювались в парку і розмовляли. Тільки вони розповідали один одному різні вигадки, ніби сперечались, хто кого переможе.
- Скільки тобі років? - питає Сашко.
- Дев'яносто п'ять. А тобі?
- А мені сто сорок. Знаєш, раніше я був великим-великим, як дядько Костя, а потім знову став маленьким.
- А я, - каже Петрик, - спочатку був маленьким, а потім виріс великим, а потім знову став маленьким, а тепер знову скоро буду великим.
Сурдопереклад
Правила: Діти об'єднуються в пари. Пари по черзі виступають перед іншими учасниками. Кожен з пари виступає по черзі в ролі диктора і сурдоперекладача.
Поки один читає невеличкий вірш, інший за допомогою міміки й жестів передає зміст сказаного.
Шукачі пригод
Правила: Учні придумують і описують пригоди, які б відбувались перед цим закінчення тексту. Роботу виконують в малих групах (4-5 осіб).
... І ось нарешті, берег. Усі, хто був у човні, поглядами й словами підтримували один одного. Здавалося, все закінчилося.
Бажаєте дізнатись більше про ігрові методики для розвитку соціальних навичок? Вікторія Харитонова, засновниця проєкту «Ігромайстерня», організаторка майстер-класів під час вчорашнього вебінару поділилась секретами ігор і вправ. Переглядайте вебінар і замовляйте сертифікат!
Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/rozvitok-socialnih-navicok-u-ditej-igri-ta-vpravi-147.html