У Європі комунікація вчителів з батьками – це передумова ефективності навчання.
Тож пропонуємо ознайомитись з підбіркою НУШ про те, як проводяться батьківські збори у деяких європейських країнах.
Батьківські збори тут проводяться три-чотири рази на рік. Зазвичай на початку й наприкінці навчального року – тоді запрошують одночасно всіх батьків.
Зустріч призначають у школі або останнім часом через карантин у зумі. Спочатку вчитель докладно розповідає про навчальну програму, підручники та зошити, якими діти користуватимуться, заплановані позакласні заходи.
В Іспанії діти проводять значну частину дня в школі, але мають двогодинну перерву на обід. У цей час вони можуть лишатися в школі й обідати в шкільній їдальні чи мати вільний час. З батьками, які лишають дітей на обід у школі, вчитель проговорює загальне меню та вартість харчування.
Приблизно наприкінці першого навчального триместру вчитель запрошує батьків на індивідуальну зустріч. Усі комунікації з батьками відбуваються через навчальну платформу школи.
Вчитель також ніколи не дає персональний номер, тому якщо батькам потрібно з ним поговорити, треба телефонувати на загальний номер школи.
На батьківських зборах перша частина зустрічі присвячена навчальним досягненням дитини. Другою обов’язковою темою для розмови з батьками під час індивідуальних зустрічей є навички соціалізації та комунікації.
Загальні батьківські збори у Франції – явище рідкісне. Перші збори проводять під час вступу в середню школу, де говорять про освітню програму, предмети, особливості шкільних правил та те, як відбуватимуться уроки.
Другі збори зазвичай відбуваються на другому році навчання старшої школи, яка називається ліцеєм (10 – 12 класи). Вони присвячені профорієнтації.
Про призначені збори батьків повідомляють заздалегідь, як правило, електронною поштою або через шкільну платформу.
У жодному разі у Франції на батьківських зборах не говоритимуть привселюдно про досягнення чи недоліки в навчанні окремих учнів. Якщо батьки хочуть дізнатися оцінки своєї дитини, кожен має доступ до її е-щоденника та е-кабінету.
Батьківські збори, вважають в Асоціації батьків Фінляндії, – це не лише спосіб донести інформацію про навчання школяра до родини, але й метод залучення батьків до активної комунікації зі школою.
У фінських школах один раз – тричі на навчальний рік проводяться так звані батьківські вечори. Там обговорюються актуальні теми щодо шкільної діяльності чи навчання, наприклад, методи оцінювання, добробут учнів чи втручання в булінг.
У фінських школах також практикують індивідуальні зустрічі з батьками, де обговорюються успіхи та навчання окремої дитини. Вони можуть відбуватися як за ініціативою вчителя, так і батьків, і навіть самої дитини. Адже у Фінляндії думка дитини вважається надзвичайно важливою для ефективного навчання. Тому час від часу школа проводить збори батьків разом із дітьми, де теми для обговорення може запропонувати кожен.
Як країна колишнього соціалістичного табору, Словаччина найбільш схожа до України за правилами проведення батьківських зборів.
Вони відбуваються, як правило, три – чотири рази на рік (мінімум – два). Обговорюються організаційні питання – вибори представників у батьківську раду школи, внески у фонди школи та класу.
За словами словацьких батьків, у середньому внески складають 20 євро на рік. Додатково також батьки щомісячно оплачують групу подовженого дня та обіди на цей період.
Про успішність класу загалом і плани щодо позакласних активностей (екскурсій, відвідин театрів, музеїв, поїздки тощо) повідомляє класний керівник.
Задля оперативного повідомлення батьків про результати навчання дитини використовуються шкільні платформи та додатки, призначені для загальноосвітніх шкіл.
Вас також можуть зацікавити такі матеріали: Практика введення альтернативної та додаткової комунікації у закладах освіти