Кабмін затвердив Порядок визнання результатів навчання, здобутих за кордоном. Про це повідомляється на сайті МОН. Уперше на нормативному рівні врегульовано, як українські школи визнаватимуть результати навчання, отримані дітьми в іноземних закладах.
Офіційний реєстр українських освітніх осередків за кордоном.
Такі заклади подають заявку на верифікацію через автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту (АІКОМ). Комісія МОН і МЗС розглядає заявку та проводить верифікацію освітніх осередків. Такі осередки мають викладати предмети українознавчого компонента. Після затвердження комісією результати навчання в осередках за кордоном офіційно визнаватимуть в Україні.
Результати навчання в закордонних закладах освіти
Якщо дитина має документ з оцінками із закордонного закладу, українська школа автоматично визнає ці результати. Результати навчання перезараховують відповідно до нової шкали співвіднесення іноземних систем оцінювання з українською, адже фактично в кожної країни власна система оцінювання.
Результати позашкільної освіти визнаються у двох форматах:
Через оцінювання на загальних засадах або за результатами перезарахування оцінок із предметів українознавчого компонента, якщо відповідний заклад було зареєстровано в АІКОМ. Тобто, якщо дитина вивчала предмети українознавчого компонента в суботній чи недільній школі за кордоном, школа в Україні може зарахувати результати навчання, якщо їх оцінено за українською шкалою.
Подати заявку до реєстру освітніх осередків можна буде з осені 2025 року на сайті МОН. Алгоритм подання та критерії будуть оприлюднені згодом.
Дитина може навчатися у країні перебування та паралельно зберігати зв’язок з українською освітою.
Результати навчання зараховують спрощено — після повернення до України не потрібно повторно проходити оцінювання знань, набутих за кордоном.
Учень зможе отримати українське свідоцтво про освіту.
Батьки мають чітке розуміння освітніх можливостей за кордоном і можуть бути впевнені, що навчання і знання дітей не залишаться поза увагою української освіти.
До розроблення Порядку залучали керівників шкіл, освітніх центрів і громадських організацій, педагогів та батьків з різних країн.