Освітня омбудсменка Надія Лещик продовжує оприлюднювати результати опитувань освітян щодо їхніх обов’язків. У фокусі нової публікації — чим наповнений робочий день керівників закладів освіти та їхніх заступників і які обов’язки поза посадовою інструкцією вони виконують.
Респонденти повідомляли про таку тривалість робочого дня:
6—8 годин — 2 (1,26%).
8—10 годин — 82 (51,6%).
10—12 годин — 30 (18,87%).
12—14 годин — 4 (2,5%).
Більш як 14 годин — 5 (3,14%).
Решта опитаних або дали нестандартні відповіді про робочий день тривалістю «24/7», або не змогли точно визначитися. Як свідчать результати опитування, робота з документами — лідер за кількістю згадок серед обов’язків, які забирають найбільше часу. Зокрема, це:
Розробка та затвердження документів — 101 (63,52%).
Організація документообігу та звітності — 90 (56,6%).
Забезпечення виконання документів з охорони праці, пожежної безпеки тощо — 68 (42,77%).
Адміністративні питання — 63 (39,62%).
Фінансові питання — 59 (37,11%).
Господарські справи — 59 (37,11%).
Забезпечення якості освітнього процесу — 55 (34,6%).
Створення безпечного освітнього середовища — 46 (28,9%).
Створення умов для реалізації прав школярів — 42 (26,41%).
Організація та удосконалення методичного забезпечення освітнього процесу — 39 (24,53%).
Організація харчування та медичного обслуговування учнів — 31 (19,5%).
Вирішення навчально-методичних питань — 28 (17,61%).
Наради та інші заходи — 27 (16,98%).
Спілкування з батьками — 26 (16,35%).
Підвищення кваліфікації — 21 (13,21%).
Здійснення підбору та розподілу кадрів — 16 (10,06%).
Спілкування з працівниками — 15 (9,43%).
Спілкування з учнями — 14 (8,81%).
Затвердження освітніх програм — 12 (7,55%).
Визначення доплат і надбавок працівникам — 3 (1,89%).
Організація підвезення учнів — 1 (0,63%).
106 із 159 опитаних освітян повідомили, що щоденно витрачають свій час на виконання обов’язків, не передбачених посадовою інструкцією. Зокрема, респонденти витрачають на це:
3—4 години — 39 (24,53%).
1—2 години — 31 (19,5%).
5—6 годин — 14 (8,8%).
Також хтось зазначав, що витрачає менше години, а хтось — понад 12 годин на день. Більшість опитаних розповіли, що для виконання обов’язків, не передбачених посадовою інструкцією, використовують як робочий, так і позаробочий час — 110 (69,18%), суто позаробочий час використовує 39 опитаних (24,53%), лише робочий — 6 (3,77%).
У висновку омбудсменка зазначила, що результати опитування підтверджують проблему перевантаження керівників закладів та їхніх заступників великою кількістю обов’язків, які не передбачені посадовою інструкцією, що відволікає їх від забезпечення якості освіти у підпорядкованих школах.
Журналіст:
Огей Антон Володимирович