24 червня 14:45
9 0

Керівників шкіл перевантажують зайвими обов'язками

Освітня омбудсменка Надія Лещик продовжує оприлюднювати результати опитувань освітян щодо їхніх обов’язків. У фокусі нової публікації — чим наповнений робочий день керівників закладів освіти та їхніх заступників і які обов’язки поза посадовою інструкцією вони виконують.

Респонденти повідомляли про таку тривалість робочого дня:

  • 6—8 годин  — 2 (1,26%).

  • 8—10 годин — 82 (51,6%).

  • 10—12 годин — 30 (18,87%).

  • 12—14 годин — 4 (2,5%).

  • Більш як 14 годин — 5 (3,14%). 

Решта опитаних або дали нестандартні відповіді про робочий день тривалістю «24/7», або не змогли точно визначитися. Як свідчать результати опитування, робота з документами — лідер за кількістю згадок серед обов’язків, які забирають найбільше часу. Зокрема, це:

  • Розробка та затвердження документів — 101 (63,52%).

  • Організація документообігу та звітності — 90 (56,6%).

  • Забезпечення виконання документів з охорони праці, пожежної безпеки тощо — 68 (42,77%).

Найбільше часу у 20–40% опитаних керівників закладів/їхніх заступників забирає:

  • Адміністративні питання — 63 (39,62%).

  • Фінансові питання — 59 (37,11%).

  • Господарські справи — 59 (37,11%).

  • Забезпечення якості освітнього процесу — 55 (34,6%).

  • Створення безпечного освітнього середовища — 46 (28,9%).

  • Створення умов для реалізації прав школярів — 42 (26,41%).

  • Організація та удосконалення методичного забезпечення освітнього процесу — 39 (24,53%).

Найбільше часу менш ніж у 20% опитаних керівників закладів/їхніх заступників забирає:

  • Організація харчування та медичного обслуговування учнів — 31 (19,5%).

  • Вирішення навчально-методичних питань — 28 (17,61%).

  • Наради та інші заходи — 27 (16,98%).

  • Спілкування з батьками — 26 (16,35%).

  • Підвищення кваліфікації — 21 (13,21%).

  • Здійснення підбору та розподілу кадрів — 16 (10,06%).

  • Спілкування з працівниками — 15 (9,43%).

  • Спілкування з учнями — 14 (8,81%).

  • Затвердження освітніх програм — 12 (7,55%).

  • Визначення доплат і надбавок працівникам — 3 (1,89%).

  • Організація підвезення учнів — 1 (0,63%).

106 із 159 опитаних освітян повідомили, що щоденно витрачають свій час на виконання обов’язків, не передбачених посадовою інструкцією. Зокрема, респонденти витрачають на це:

  • 3—4 години — 39 (24,53%).

  • 1—2 години — 31 (19,5%).

  • 5—6 годин — 14 (8,8%).

Також хтось зазначав, що витрачає менше години, а хтось — понад 12 годин на день. Більшість опитаних розповіли, що для виконання обов’язків, не передбачених посадовою інструкцією, використовують як робочий, так і позаробочий час — 110 (69,18%), суто позаробочий час використовує 39 опитаних (24,53%), лише робочий6 (3,77%).

У висновку омбудсменка зазначила, що результати опитування підтверджують проблему перевантаження керівників закладів та їхніх заступників великою кількістю обов’язків, які не передбачені посадовою інструкцією, що відволікає їх від забезпечення якості освіти у підпорядкованих школах.