Міністерство освіти затвердило зміни щодо організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Ці зміни — частина політики «Школа офлайн», яка має на меті забезпечити якісну освіту для кожної дитини, незалежно від того, де вона перебуває — на контрольованій урядом території, тимчасово окупованій чи за кордоном. Про це повідомляється на сайті МОН.
Затверджені зміни також адаптовані до потреб прифронтових та прикордонних з росією регіонів. Наказ набуде чинності після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. Водночас МОН уже розпочинає комунікацію щодо змін з огляду на їхню важливість.
Встановлюються нові правила щодо наповнюваності дистанційних класів. Мінімальна кількість учнів у дистанційному класі — 20 дітей. Утім, засновники шкіл можуть зменшити цю кількість:
до 10 учнів — для закладів на тимчасово окупованих, прифронтових територіях, у селах і селищах всієї України.
до 15 учнів — для закладів в інших містах.
Вимоги до наповненості дистанційних класів не поширюються на заклади спеціалізованої та спеціальної освіти.
Також тепер дистанційна робота школи можлива навіть за відсутності всіх паралелей класів. Заклад будь-якого типу може працювати за дистанційною формою, якщо в ньому відсутні не більш ніж дві паралелі. Наприклад, якщо школа має дистанційні 1—6 і 8—11 класи, то 7 класу може не бути.
Ще однією зміною є навчання лише за однією освітньою програмою у межах одного дистанційного класу. Це має допомогти вчителю ефективніше працювати з дітьми з різних категорій. Якщо дитина знаходиться за кордоном і відвідує місцеву школу, то вона може дистанційно навчатися за українознавчим компонентом в українській школі — це 5—8 годин на тиждень. Якщо дитина не відвідує місцеву школу — вона може здобувати освіту повністю дистанційно в українському закладі. Також для дітей за кордоном доступні індивідуальні форми навчання.
Діти на ТОТ можуть навчатися за педагогічним патронажем. Це індивідуальне навчання з урахуванням потреб дитини й безпекових обставин. У МОН наголошують, що навіть якщо в школі не відкрито жодного класу, вона може продовжити працювати у формі педагогічного патронажу. Ця форма передбачає оплату вчителю за навчання конкретної дитини. Окрім цього, якщо дитина перебуває на прифронтовій території, вона може продовжувати навчання дистанційно у своїй школі. Їй не потрібно переводитися до іншого закладу для дистанційного навчання. Якщо є можливість відвідувати очне навчання — це залишається пріоритетом для учнів.
Щоб забезпечити плавний перехід до змін, МОН упроваджує кадровий резерв. Тепер учителі, які можуть залишитися без навантаження, матимуть змогу проходити навчання й отримувати середню заробітну плату. Це стосується вчителів із Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Сумської, Миколаївської, Одеської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей.
Усі вищезазначені зміни будуть впроваджені з 1 вересня 2025 року. Оновлені правила мають дати змогу гнучко реагувати на виклики воєнного часу.