19 червня 09:36
3 0
1

У шкільних чатах часто розвиваються конфлікти

Дослідження, в якому взяли участь близько 400 респондентів, показало, що месенджери, які активно використовуються в навчальному процесі, також стають простором для конфліктів. Про це повідомляє «Детектор медіа».

75% школярів стикалися з проблемами в шкільних чатах протягом року — найчастіше це були грубощі, булінг або бойкоти. Водночас конфлікти помічали 64% вчителів. Освітяни найчастіше використовують чати для спілкування з колегами (74%) та батьками учнів, зокрема для планування зборів (69%).

Найпопулярнішими варіантами відповідей учителів на запитання «Для чого ви використовуєте чати в месенджерах?» є:

  • Спілкування з колегами-вчителями — 74%.

  • Спілкування з батьками, планування зборів — 69%.

  • Розміщення додаткових пояснень для учнів — 60%.

  • Надсилання домашніх завдань, приймання виконаних — 51%.

  • Обмін розкладом занять, планами на півріччя — 40%.

  • Надсилання конспектів уроків, додаткових матеріалів — 33%.

65% учителів витрачають на спілкування в навчальних чатах до 2 годин щодня. Ще 24% — від 2 до 4 годин, а 11% — понад 4 години на день. Водночас учні найчастіше використовують чати, щоб дізнатися або здати домашнє завдання (75%).
На запитання «Для чого ти використовуєш шкільні чати?» школярі зазвичай відповідали:

  • Дізнатися домашнє завдання чи здати його — 75%.

  • Подивитися розклад уроків — 43%.

  • Дізнатися про додаткові заняття чи заходи — 36%.

  • Надіслати чи знайти конспекти та додаткові матеріали — 31%.

  • Отримати додаткові пояснення від учителів — 27%.

  • Спілкуватися в чатах спортивних команд чи шкільних гуртків — 26%.

  • Робити групові проєкти або презентації — 24%.

81% учнів проводять у чатах до 2 годин на день, 12% — від 2 до 4 годин, і лише 7% — понад 4 години.


Проблеми учнів в чатах

75% школярів зіткнулися з проблемами в шкільних чатах за останній рік. Найпоширенішими були: 

  • Грубе спілкування, невихованість, образи — 55%.

  • Булінг і цькування — 36%.

  • Ігнорування повідомлень, бойкоти — 26%.

  • Нав’язливість, чіпляння — 19%.

  • Поширення чуток або пліток — 18%.

  • Поширення чужих особистих фото чи відео — 17%.

20% учнів зазначили, що в чатах не було конфліктів.


Чи бачать проблеми вчителі

64% вчителів заявили, що стикалися з конфліктами в чатах. Найпоширенішими з них були: 

  • Грубе спілкування, невихованість, образи — 58%.

  • Ігнорування повідомлень, бойкоти — 30%.

  • Поширення чуток або пліток — 18%.

  • Поширення чужих особистих фото чи відео — 17%.

  • Булінг і цькування — 17%.

  • Нав’язливість, чіпляння — 16%.

30% освітян повідомили, що в чатах не було конфліктів.