Дослідження, в якому взяли участь близько 400 респондентів, показало, що месенджери, які активно використовуються в навчальному процесі, також стають простором для конфліктів. Про це повідомляє «Детектор медіа».
75% школярів стикалися з проблемами в шкільних чатах протягом року — найчастіше це були грубощі, булінг або бойкоти. Водночас конфлікти помічали 64% вчителів. Освітяни найчастіше використовують чати для спілкування з колегами (74%) та батьками учнів, зокрема для планування зборів (69%).
Найпопулярнішими варіантами відповідей учителів на запитання «Для чого ви використовуєте чати в месенджерах?» є:
Спілкування з колегами-вчителями — 74%.
Спілкування з батьками, планування зборів — 69%.
Розміщення додаткових пояснень для учнів — 60%.
Надсилання домашніх завдань, приймання виконаних — 51%.
Обмін розкладом занять, планами на півріччя — 40%.
Надсилання конспектів уроків, додаткових матеріалів — 33%.
65% учителів витрачають на спілкування в навчальних чатах до 2 годин щодня. Ще 24% — від 2 до 4 годин, а 11% — понад 4 години на день. Водночас учні найчастіше використовують чати, щоб дізнатися або здати домашнє завдання (75%).
На запитання «Для чого ти використовуєш шкільні чати?» школярі зазвичай відповідали:
Дізнатися домашнє завдання чи здати його — 75%.
Подивитися розклад уроків — 43%.
Дізнатися про додаткові заняття чи заходи — 36%.
Надіслати чи знайти конспекти та додаткові матеріали — 31%.
Отримати додаткові пояснення від учителів — 27%.
Спілкуватися в чатах спортивних команд чи шкільних гуртків — 26%.
Робити групові проєкти або презентації — 24%.
81% учнів проводять у чатах до 2 годин на день, 12% — від 2 до 4 годин, і лише 7% — понад 4 години.
75% школярів зіткнулися з проблемами в шкільних чатах за останній рік. Найпоширенішими були:
Грубе спілкування, невихованість, образи — 55%.
Булінг і цькування — 36%.
Ігнорування повідомлень, бойкоти — 26%.
Нав’язливість, чіпляння — 19%.
Поширення чуток або пліток — 18%.
Поширення чужих особистих фото чи відео — 17%.
20% учнів зазначили, що в чатах не було конфліктів.
64% вчителів заявили, що стикалися з конфліктами в чатах. Найпоширенішими з них були:
Грубе спілкування, невихованість, образи — 58%.
Ігнорування повідомлень, бойкоти — 30%.
Поширення чуток або пліток — 18%.
Поширення чужих особистих фото чи відео — 17%.
Булінг і цькування — 17%.
Нав’язливість, чіпляння — 16%.
30% освітян повідомили, що в чатах не було конфліктів.
Журналіст:
Огей Антон Володимирович