19 травня 10:48
3 0

21% школярів не бажають відвідувати школу

Третина учнів не бажає відвідувати школу або йде туди в поганому настрої. Такі результати показало опитування школярів на Чернігівщині, проведене в межах позапланових аудитів. Про це повідомляє «Суспільне».

Як розповіла начальниця управління Державної служби якості освіти в Чернігівській області Тетяна Маханькова, аудити проводилися у восьми сільських і двох міських школах. Їх було здійснено упродовж 2024 року та першого кварталу 2025 року. Загалом було опитано 178 учнів, 182 педагоги та 661 представника батьківської громадськості.

Хоча результати опитування свідчать про переважно позитивне сприйняття шкільного середовища, інші показники вказують на потребу дітей у психологічній підтримці, зазначає Маханькова.

Зокрема, 58% опитаних учнів зазначили, що йдуть до школи в піднесеному настрої, 13% школярів вказали, що вирушають на навчання в пригніченому стані, а ще 21% респондентів зізналися, що взагалі не мають бажання відвідувати школу.

Такі відповіді дають підстави говорити про неоднорідність емоційного клімату в закладах освіти та необхідність подальшого вдосконалення психологічної підтримки дітей, а будь-які прояви тривоги чи пригнічення не мають залишатися поза увагою педагогів і адміністрації, — пояснює Маханькова.

Також анкетування засвідчило, що не всі школярі почуваються захищеними у шкільному середовищі. Зокрема, 17% учнів зізналися, що протягом останнього року регулярно зазнавали психологічного насильства, як у стінах школи, так і поза її межами. Це можуть бути образи, цькування або приниження з боку однолітків. Ще 5% повідомили про випадки фізичного насильства, а ще 5% — про економічний тиск.

Посадовиця наголошує, що ці цифри, хоч і не є домінуючими, проте категорично не повинні залишатися поза увагою. Результати анкетування вказують на необхідність системної роботи в напрямку протидії насильству та формування культури взаємоповаги. Крім цього, аудит показав, що лише в одній із десяти шкіл забезпечено недопуск сторонніх осіб на територію закладу. У двох школах із десяти не вживається жодних заходів щодо обліку відвідування учнями уроків. Лише одна школа має умови для продовження освітнього процесу в укритті.

За підсумками аудитів школи та їхні засновники отримали детальні висновки та рекомендації щодо вдосконалення своєї діяльності.