Штучний інтелект починають інтегрувати в систему української освіти. Зокрема, МОН спільно з Міністерством цифрової трансформації розробили рекомендації щодо використання ШІ в закладах вищої освіти. Документ містить поради для викладачів, студентів, адміністрацій ЗВО та дослідників.
Сучасна освіта неможлива без штучного інтелекту. Заклади вищої освіти повинні адаптовуватися до сучасних освітніх трендів і впроваджувати найкращі світові практики у сфері ШІ, щоб зберігати конкурентоспроможність, робити нові наукові прориви та готувати сильних спеціалістів, — зазначив заступник міністра цифрової трансформації Олександр Борняков.
Рекомендації підкажуть, як складати якісні запити, розробляти завдання й обирати корисні ШІ-інструменти. Наприклад, викладачам пояснять, як генерувати й перевіряти текст, створювати презентації, аналізувати навчальні досягнення студентів тощо. Студенти дізнаються, як шукати інформацію для наукових робіт, підготовлюватися до іспитів, генерувати ідеї для презентацій та есе. ШІ може допомогти керівникам ЗВО оптимізувати адміністративні процеси, як-от заповнення документації, відповіді на запитання студентів.
У документі також розвінчують поширені міфи про ШІ — зокрема про його загрозу академічній доброчесності, витіснення викладачів чи надто велику вартість впровадження.
За умови відповідального використання штучний інтелект покликаний не замінювати викладача, а розвантажувати та полегшувати його роботу. Передавши рутинні завдання ШІ, педагог може зосередитися на тому, що не підлягає автоматизації: живій взаємодії зі студентами, командній роботі та розвитку м'яких навичок, — каже заступник міністра освіти Дмитро Завгородній
Окрему увагу в рекомендаціях приділено безпековому аспекту інтеграції ШІ-інструментів — принципам контролю з боку людини, конфіденційності, управління даними, прозорості та недискримінації. ЗВО можуть ознайомитися з прикладами впровадження ШІ в освіту, які ґрунтуються на найкращих практиках іноземних університетів. У документі розглянуто різні сценарії інтеграції штучного інтелекту в навчальний процес — від певних обмежень до заохочення його використання.
Титульне фото: egaranugrah/Shutterstock.com