Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сенсорне виховання за методикою Монтессорі: практичні інструменти для педагогів ЗДО
»
Взяти участь Всі події
23 квітня 10:37
2 2
1

Уряд не змінюватиме методів формування профільної освіти

​Нещодавно було створено петицію «Про збереження шкільної мережі», яка всього за тиждень набрала необхідну кількість підписів для її розгляду урядом.​

​У петиції освітяни вимагали припинити «експерименти над освітою», а також забезпечити школярам доступне здобуття освіти за місцем проживання. Головною небезпекою для цих аспектів автори вважають законопроєкти №13120 та №13120—1 щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв. Як зазначається в петиції, ці документи фактично позбавлять значну частину громад можливості мати свої ліцеї та забезпечити своїх дітей належною освітою.

​Адже через нову мінімальну наповнюваність закладів освіти, яка згідно з новим законопроєктом має становити від 96 учнів на паралелі, багато шкіл просто не зможуть набрати достатню кількість дітей. А це означатиме, що держава припинить їх фінансувати. Утримання таких закладів освіти повністю ляже на плечі місцевих громад, у яких навряд вистачить фінансування. ​А отже, некомплектні школи й ліцеї почнуть закривати. Деяким дітям із сіл та невеличких містечок доведеться долати десятки кілометрів до «централізованих» закладів освіти. До того ж не враховано можливості громад щодо підвезення дітей, стану доріг тощо.​

​Вчора уряд надав відповідь, у якій зазначено, що мета формування мережі ліцеїв полягає в забезпеченні належної матеріально-технічної бази та якісного кадрового складу для здобуття учнями профільної середньої освіти. Як аргумент також наводиться соціологічне дослідження, результати якого засвідчують, що абсолютна більшість батьків та учнів підтримують таку реформу.​ Законопроєкти №13120 та №13120—1 мають на меті створити передумови для функціонування багатопрофільних ліцеїв і підвищити якість знань завдяки створенню сучасних освітніх просторів.​ Територіальну доступність повної загальної середньої освіти забезпечують у межах повноважень органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

​Також МОН проводить консультації з органами місцевого самоврядування, громадськістю та педагогічними працівниками закладів освіти з метою врегулювання питань, які турбують освітянську та батьківську спільноти.​