Нещодавно було створено петицію «Про збереження шкільної мережі», яка всього за тиждень набрала необхідну кількість підписів для її розгляду урядом.
У петиції освітяни вимагали припинити «експерименти над освітою», а також забезпечити школярам доступне здобуття освіти за місцем проживання. Головною небезпекою для цих аспектів автори вважають законопроєкти №13120 та №13120—1 щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв. Як зазначається в петиції, ці документи фактично позбавлять значну частину громад можливості мати свої ліцеї та забезпечити своїх дітей належною освітою.
Адже через нову мінімальну наповнюваність закладів освіти, яка згідно з новим законопроєктом має становити від 96 учнів на паралелі, багато шкіл просто не зможуть набрати достатню кількість дітей. А це означатиме, що держава припинить їх фінансувати. Утримання таких закладів освіти повністю ляже на плечі місцевих громад, у яких навряд вистачить фінансування. А отже, некомплектні школи й ліцеї почнуть закривати. Деяким дітям із сіл та невеличких містечок доведеться долати десятки кілометрів до «централізованих» закладів освіти. До того ж не враховано можливості громад щодо підвезення дітей, стану доріг тощо.
Вчора уряд надав відповідь, у якій зазначено, що мета формування мережі ліцеїв полягає в забезпеченні належної матеріально-технічної бази та якісного кадрового складу для здобуття учнями профільної середньої освіти. Як аргумент також наводиться соціологічне дослідження, результати якого засвідчують, що абсолютна більшість батьків та учнів підтримують таку реформу. Законопроєкти №13120 та №13120—1 мають на меті створити передумови для функціонування багатопрофільних ліцеїв і підвищити якість знань завдяки створенню сучасних освітніх просторів. Територіальну доступність повної загальної середньої освіти забезпечують у межах повноважень органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Також МОН проводить консультації з органами місцевого самоврядування, громадськістю та педагогічними працівниками закладів освіти з метою врегулювання питань, які турбують освітянську та батьківську спільноти.
Журналіст:
Огей Антон Володимирович