Європа починає відмовлятися від використання мобільних телефонів у школах. Про це повідомляє «Euronews». У звіті ЮНЕСКО про глобальну освіту, опублікованому у 2023 році, закликається використовувати телефони в класі лише для навчання. Аналіз, проведений агентством ООН, показав, що наразі заходи щодо обмеження використання гаджетів у навчальних закладах запроваджено більш ніж у 60 країнах. Звіти стверджують, що смартфони відволікають дітей від навчання.
Попри те, що дискусія щодо заборони телефонів у Європі триває, багато країн уже запроваджують різноманітні обмеження, пов’язані з їх використанням.
У Франції мобільні телефони заборонені в початкових і середніх школах з 2018 року. У 2024 році уряд ввів додаткові обмеження в майже 200 школах у рамках експериментальної «цифрової перерви». Тепер понад 50 000 учнів мають подовжену заборону на користування телефоном протягом усього навчального дня.
У Великій Британії Міністерство освіти випустило вказівки щодо того, як школи мають запроваджувати можливі обмеження на використання гаджетів, заявивши, що керівництво шкіл має самостійно ухвалювати подібні рішення. Як зазначають опитування, наразі 7 із 10 дорослих у Британії підтримують заборону використання телефонів на час занять.
Заборона на використання смартфонів у ненавчальних цілях набула чинності в Нідерландах. Вона стосується початкових і середніх шкіл. Голландський уряд зазначає, що використання гаджетів може призвести до поганої успішності та проблем із концентрацією в учнів. Однак є винятки для студентів з обмеженими можливостями, особливими освітніми потребами або якщо це необхідно для навчання.
В Італії використання мобільних телефонів у класі заборонено навіть у навчальних цілях до середньої школи включно. Проте, як і в Нідерландах, існують винятки для дітей з особливими потребами.
В Угорщині з вересня 2024 року запроваджено загальнонаціональну заборону на телефони у школах. Щоправда, подекуди люди протестували проти такого рішення, а голова угорської профспілки вчителів назвав цей крок застарілим.
В Іспанії політика використання телефонів у школах регулюється регіонами. Міністерство освіти Іспанії підтвердило, що станом на початок 2024 року близько семи регіонів країни вже запровадили власну політику з цього питання.
Ірландія веде роботи зі створення засобу зберігання телефонів для впровадження загальнонаціональної заборони у школах. Для цього навіть було залучено інвестиції в розмірі 9 мільйонів євро.
У Швеції заборонено використовувати мобільні телефони в класах, якщо вони не застосовуються в навчальних цілях. Однак те, що вкладається в термін «навчальні цілі», керівництво шведських шкіл визначає самостійно.
Франкомовна громада Бельгії вирішила заборонити використання мобільних телефонів та інших електронних пристроїв у школах, починаючи з цьогорічного навчального року. Міністр освіти громади заявила, що метою заборони було «покращити увагу учнів і створити більш здорове навчальне середовище»
У Греції студенти зобов’язані тримати свої мобільні телефони в сумках протягом навчального дня. Прем’єр-міністр Греції наголосив, що мобільні телефони відволікають учнів від важливих питань, тож їм «не місце у школі».
З Великодня 2025 року смартфони будуть заборонені в початкових школах Люксембургу для дітей віком до 11 років, про це повідомило місцеве Міністерство освіти.
Данія, яка колись була однією з перших у впровадженні цифрових технологій в освіту, тепер переглядає свою позицію. Школи все частіше відмовляються від технологій у класі, віддаючи перевагу більш традиційному підходу до навчання, а політика «школи без мобільних пристроїв» набирає обертів по всій країні. Подекуди заклади освіти країни поширюють заборону навіть на використання комп’ютерів.
В Австрії новий Міністр освіти Відеркер планує заборонити використання телефонів протягом перших восьми років навчання. Наразі школи в країні вже можуть самостійно встановлювати відповідні правила щодо гаджетів.
У Південній Кореї обговорюють можливу заборону телефонів у школах. Така пропозиція з’явилася на тлі зростання занепокоєння щодо залежності учнів від смартфонів, що призводить до різних проблем із психічним здоров’ям. Дослідження місцевого інституту, яке охопило понад 50 000 школярів, показало, що у підлітків, які користуються смартфонами більше 4 годин на день, було виявлено вищий рівень стресу, ніж у тих, хто користується гаджетами менше зазначеного часу. Дані Служби огляду та оцінки медичного страхування Південної Кореї зазначають, що за останні чотири роки кількість відвідувань психіатра для осіб віком до 18 років різко зросла на 65%. Тож політики та батьки загалом підтримують заборону використання гаджетів в освітніх закладах.
Водночас Програма міжнародного оцінювання учнів 2022 року виявила, що майже 30% учнів зі шкіл із забороною використання гаджетів часто користуються смартфонами. Як зазначається в дослідженні, це свідчить про те, що заборона телефонів не завжди ефективно дотримується.