Серед учнів ЄС спостерігається зниження рівня навичок з базових предметів, що створює серйозні проблеми. Про це повідомляється на офіційному сайті Європейської комісії. Результати дослідження PISA 2022 показують значне зростання незадовільних результатів порівняно з PISA 2018. Майже 30% учнів ЄС мають проблеми з математикою. Це віддаляє ЄС від своєї мети до 2030 року скоротити відставання до 15%.
На момент проведення дослідження лише 8% 15-річних учнів є відмінниками з математики, що менше, ніж у попередніх дослідженнях. Не краща ситуація і в початковій школі. Значна частина 10-річних дітей має проблеми з математикою, у той час, як надто мало з них досягають високих рівнів знань.
Соціально-економічне становище залишається ключовим фактором успішності в математиці в будь-якому віці, підкреслюючи постійну нерівність в освіті. У зв’язку з цим європейські системи освіти намагаються підтримувати учнів, які стикаються з труднощами у навчанні.
Більшість таких програм стандартні, як, наприклад, постійне тестування та оцінювання вчителями з метою виявлення учнів, які мають проблеми з математикою. Після чого освітяни повинні скористатися рекомендаціями місцевих урядовців, як покращити знання учнів. Близько половини систем освіти пропонують широкі рекомендації, чверть надає детальні рамки, інша чверть залишає рішення місцевій владі чи самим школам.
Структури підтримки навчання зазвичай стосуються загальних труднощів, а не предметних питань. Однак деякі системи мають спеціальні положення щодо математики. Найпоширеніші стратегії підтримки включають індивідуальне навчання або навчання в невеликих групах, наставництво однолітків і літні школи. Використовується також диференційоване навчання, хоча його реалізація відрізняється в різних країнах.
На рівні ЄС існує ініціатива «Pathways to School Success», спрямована на боротьбу зі зростанням неуспішності. Вона закликає країни прийняти системний підхід, направлений на боротьбу з низькими знаннями, водночас сприяючи добробуту, запобігаючи цькуванню та передчасному відходу від школи. Комплексні національні стратегії повинні зосередитись на профілактиці та підтримці на всіх рівнях освіти. Особливу увагу потрібно приділяти учням групи ризику, забезпечуючи їм індивідуальну підтримку. Удосконалення збору даних допоможе детально відстежувати прогрес.
Спираючись на ініціативу «Pathways», цього місяця Європейська комісія прийняла план дій, щоб посилити підтримку вдосконалення знань з базових предметів, включно з математикою.
Журналіст:
Огей Антон Володимирович