Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
STEM-ресурси для сучасного вчителя: огляд, практичні приклади, інтеграція в уроки
»
Взяти участь Всі події
16 квітня 2024 о 16:00
6 0
3 2

Всеосвіта — це фундаментальний проєкт, цілий Всесвіт можливостей в освіті

Засновниця Всеосвіти Леся Литвиненко в інтерв'ю Оксані Хомич розповіла про складний шлях появи Всеосвіти, ставлення до конкурентів та щоденну роботу над академічною доброчесністю.

В ході інтерв'ю вчителька та авторка ютюб-каналу Ukrainian Teacher Оксана Хомич зазначила, що національна освітня платформа Всеосвіта цьогоріч відсвяткувала своє шестиріччя. За цей період часу сайт став надзвичайно популярними в Україні, його полюбила велика когорта освітян всіх ланок.

Ми підготували основні тези з інтерв'ю (його повну версію можна подивитися за посиланням в кінці сторінки).

— Скажіть, будь ласка, коли взагалі з'явилася ідея створення освітньої платформи? Чому ви обрали саме освітній напрямок розвитку?

— Наразі Всеосвіті вже пішов сьомий рік. 20 лютого 2024 року, це була шоста річниця. За пів року до того, як Всеосвіта з'явилася в інтернеті, ми подали документи для реєстрації ТОВ, ми розуміли, що це буде фундаментальний проєкт в освіті. Ми заздалегідь бачили Всеосвіту, як Всесвіт можливостей в освіті!

— Мій чоловік освітянин, він 10 років викладав та має вже 20-річний досвід загалом в освіті. Звичайно, людина, яка була з середини в освіті, вона чудово розуміла все. Я була значно далекіша від освіти.

— Ми знали, що такий проєкт, який ми будемо будувати в Україні немає і це буде така маленька революція в плані підходів до освіти.

— Шість років, це абсолютна залученість у проєкт без можливості займатися чимось іншим. По відчуттю це шість років помножені на два.


— Наскільки складно, напевно, реалізовувати все?

— Якби на третьому році життя Всеосвіти мене хтось спитав, чи це те, чого я хотіла, я б подумала ще пів року. Це надскладно будувати такий проєкт, будувати репутацію, будувати щось нове.

— Я не маю педагогічного досвіду на відмінну від чоловіка, і для мене це виявилось великою відповідальністю.

— На платформі є величезна кількість контенту: починаючи від методичних розробок і закінчуючи вебінарами. Скажіть, а що вас мотивує розширювати контент?

— Ми цілодобово працюємо над Всеосвітою. Ми не завжди маємо час писати про все, що робимо. Наша перевага, що ми з чоловіком постійно разом, тому обговорюємо все, над чим працюємо. Постійно відбувається переосмислення того, що ми робимо і постійно відбувається поліпшення.

— Цьогоріч ми заявили, що напрямок розвитку Всеосвіти буде фокусуватися на інструментах, а не на підвищенні кваліфікації.

— За якими критеріями відбувається відбір спікерів?

— Над підвищенням кваліфікації працює окрема команда. Вона постійно комунікує зі спікерами. Підвищенням кваліфікації займаються компетентні люди, які самі є освітянами і мають відповідний досвід.

— На вашій платформі є сила-силенна різноманітних матеріалів. Вчителі також мають змогу заробляти на порталі: розміщуючи свої матеріали та отримуючи додатковий прибуток. Бувають також випадками, коли вчитель взяв чужий матеріал, підвантажив своє ім'я і видає чужу розробку за свою. Як ви перевіряєте контент на плагіат?

— Хочу одразу розказати про додатковий прибуток. Коли ми запускали маркетплейс на Всеосвіті, це було ноу-хау. Немає жодної платформи в Україні, яка дає можливість офіційно заробляти та сплачувати податки. Завдяки Всеосвіті ви офіційно прозоро співпрацюєте та заробляєте, і так само офіційно та прозоро сплачуєте всі податки.

— Раніше на forbes.ua виходила стаття, як німецький маркетплейс Eduki планував запуститися в Україні. В цій статті співзасновник «На Урок» виклав сумніви, щодо розвитку такого сервісу говорячи, що «За такої комісії вчителям простіше буде продавати свої матеріали через групи у Facebook». В той час Іван Миколайович, засновник Всеосвіти, зауважив: «Можу констатувати, що вчителі готові платити за якісний авторський контент». Іван Миколайович не помилився, сьогодні спільнота вчителів, які чесно продають та купують тільки зростає.

Леся Литвиненко нагадала, що телеграм є ворожою соціальною мережею з російськими власниками.

— За крадіжку чужого напрацювання профіль порушника можуть назавжди заблокувати на сайті без можливості відновлення акаунту. На Фейсбуці вас просто заблокують за скаргу і навіть не будуть розбиратися.

— На Всеосвіті є окрема команда, яка відповідає за всі бібліотеки на сайті. Ми гарантовано пропрацьовуємо питання академічної доброчесності та вимагаємо посилань на першоджерела. Команда щодня комунікує з авторами та роз'яснює в дрібницях, що таке побутова академічна доброчесність.

Леся Литвиненко також зачепила тему зросійщення. На її думку, саме воно призвело до занепаду освіти та своєю чергою не розвивало такі важливі питання, як академічна доброчесність.

— Сьогодні в освітній сфері є чимало подібних організацій і також платформ, які спрямовані на розвиток освіти в Україні. В тому числі до прикладу така платформа як «На Урок». Чи відчуваєте ви конкуренцію на освітньому ринку та які кроки робите, щоб бути однією з лідерських платформ?

— Ми робимо все можливе, щоб бути лідерами. Моя мета захопити світ (жарт).

— Ми амбіційні, ми молода команда і відчуваємо себе на початку шляху. Як молода команда, ми поки що агресивні та готові до боротьби (конкуренції). І, наприклад, якщо брати платформу «На Урок», то дійсно їх можна назвати нашими конкурентами. В нас є спільні інструменти. В них просто шикарно популярний конструктор тестів. Ми ж на Всеосвіті позиціюємо свою тестову систему, як інноваційну, як найкрутішу по можливостях: 15 типів питань, ігрові типи в тестах, просто типи питань базові, як на сайті «На Урок». Проте в них найпопулярніша тестова система, це факт і це круто, і нам є куди рости. Завдяки тому, що є конкуренти, це реально мотивує робити краще та якісніше для своїх користувачів.

— Конкуренція має бути, конкуренція — це круто. Бізнес і конкуренція, це рушій позитивних змін. Чим більше в Україні буде з'являтися подібних платформ, тим краще для всіх нас і особливо від цього виграють освітяни.

— Наш фокус це розвиток інструментів, це майбутнє Всеосвіти.

— Ви дуже багато часу, сил, енергії, коштів приділяєте розвитку освіти, також допомагаєте розвивати освіту і залучаєте до себе величезну аудиторію. Чи відчуваєте ви підтримку з боку держави?

— Багато хто думає, що держава має контролювати (допомагати), але насправді це фундаментально не так. Держава має відкривати ринок, робити його прозорим і не заважати.

— Держава нікому нічого не винна, тим паче бізнесу. Єдине за що ми виступаємо, будь ласка, будьте чесними.

— Інколи, читаючи стрічку новин МОН, здається, що вони виконують функції громадської організації, а не функції держави.

— Мене, як бізнес, як людину інноваційної платформи, бентежить, що наразі існує монополія з боку держави стосовно деяких освітніх організацій. Такого не має бути, адже неможливо конкурувати з державою, коли вона виходить і говорить, що ось хороші — отуди йдіть. Як ти будеш конкурувати на чесному ринку, якщо конкуренція з самого початку немає ніякого сенсу? Це вбивання розвитку в освіті.

— До нас сьогодні на Всеосвіту приходять попри те, що нас ніхто ніде не рекомендує. В нас абсолютно органічна платформа. Нас обирають, тому що ми даємо хороші інструменти, ми даємо якість. Мабуть, це про нас багато що говорить, як про команду.


Будь ласка, переглядайте повну версію відео та діліться своїми думками щодо озвучених тез з інтерв'ю.

Посилання на ютуб-каналі Ukrainian Teacher та Фейсбук сторінку Оксани Хомич.