27 квітня 2020 о 15:12
1 0

ЗАВЕРШЕННЯ 2019-2020 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ ТА ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ

Міністерство освіти і науки України визначило, що 2019-2020 навчальний рік закінчуватиметься дистанційно (лист від 16.04.2020 №1/9-213 «Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального року»), що підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове й річне) здійснюватиметься віддалено, із використанням цифрових технологій для всіх учнів, у тому числі й тих, хто здобуває освіту за однією з індивідуальних форм.

Міністерством надано роз’яснення, що семестрова оцінка виставляється за результатами:

- тематичних оцінок, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку;

- оцінок за практичні роботи з предметів природничого циклу;

- оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності учнів тощо.

Якщо з навчального предмета не передбачено підсумкових чи контрольних робіт за теми, семестрова оцінка виставлятиметься за результатами поточного оцінювання.

Увага! Учні, які не мають результатів поточного оцінювання з об'єктивних причин, можуть бути оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи.

Тематичні та семестрові підсумкові роботи, які було проведено в умовах дистанційного навчання під час карантину, записуються в класному журналі без зазначення дати їх проведення.

Річне оцінювання виставляється з урахуванням результатів оцінювання за перший та другий семестри навчального року.

  1. Вибір і застосування різнотипних завдань та Інтернет-ресурсів для ефективного дистанційного оцінювання

навчальних досягнень учнів

Під час дистанційного навчання особливим стає оцінювання досягнень учнів. У наказі МОН України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» № 466 від 25.04.2013 указується, що всі контрольні заходи можуть здійснюватися з використанням можливостей ІКТ, зокрема відеоконференц-зв’язку за умови забезпечення аутентифікації того, хто навчається, або очно (пункт 3.9).

Для здійснення повноцінного й об’єктивного оцінювання навчальних досягнень учнів у дистанційному режимі необхідною формою роботи стає онлайн-тестування. Окрім закритих тестів, потрібно застосовувати дослідницькі й проблемні, творчі завдання; командну, групову роботу тощо. Завдання краще поділити на основні, які мають дедлайни, та за вибором, що створюють індивідуальну траєкторію навчання й дають додаткові бали. Завдання під час дистанційного навчання мають бути більш простими, ніж ті, які даються під час очного спілкування з учителем.

На сьогодні є багато сервісів, які дозволяють учителям продуктивно перевіряти роботи, залишати свої коментарі для учнів, ставити оцінки.

Результати перевірки будь-яких завдань, тобто отримані учнями бали, треба зберігати в Excel на власному комп’ютері, щоб потім без проблем урахувати всі оцінки при виставленні тематичних чи семестрових.

Міністерство освіти і науки України визначило, що 2019-2020 навчальний рік закінчуватиметься дистанційно (лист від 16.04.2020 №1/9-213 «Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального року»), що підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове й річне) здійснюватиметься віддалено, із використанням цифрових технологій для всіх учнів, у тому числі й тих, хто здобуває освіту за однією з індивідуальних форм.

Міністерством надано роз’яснення, що семестрова оцінка виставляється за результатами:

- тематичних оцінок, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку;

- оцінок за практичні роботи з предметів природничого циклу;

- оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності учнів тощо.

Якщо з навчального предмета не передбачено підсумкових чи контрольних робіт за теми, семестрова оцінка виставлятиметься за результатами поточного оцінювання.

Увага! Учні, які не мають результатів поточного оцінювання з об'єктивних причин, можуть бути оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи.

Тематичні та семестрові підсумкові роботи, які було проведено в умовах дистанційного навчання під час карантину, записуються в класному журналі без зазначення дати їх проведення.

Річне оцінювання виставляється з урахуванням результатів оцінювання за перший та другий семестри навчального року.

  1. Вибір і застосування різнотипних завдань та Інтернет-ресурсів для ефективного дистанційного оцінювання

навчальних досягнень учнів

Під час дистанційного навчання особливим стає оцінювання досягнень учнів. У наказі МОН України «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» № 466 від 25.04.2013 указується, що всі контрольні заходи можуть здійснюватися з використанням можливостей ІКТ, зокрема відеоконференц-зв’язку за умови забезпечення аутентифікації того, хто навчається, або очно (пункт 3.9).

Для здійснення повноцінного й об’єктивного оцінювання навчальних досягнень учнів у дистанційному режимі необхідною формою роботи стає онлайн-тестування. Окрім закритих тестів, потрібно застосовувати дослідницькі й проблемні, творчі завдання; командну, групову роботу тощо. Завдання краще поділити на основні, які мають дедлайни, та за вибором, що створюють індивідуальну траєкторію навчання й дають додаткові бали. Завдання під час дистанційного навчання мають бути більш простими, ніж ті, які даються під час очного спілкування з учителем.

На сьогодні є багато сервісів, які дозволяють учителям продуктивно перевіряти роботи, залишати свої коментарі для учнів, ставити оцінки.

Результати перевірки будь-яких завдань, тобто отримані учнями бали, треба зберігати в Excel на власному комп’ютері, щоб потім без проблем урахувати всі оцінки при виставленні тематичних чи семестрових.

ЗАВЕРШЕННЯ 2019-2020 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ ТА ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ

Читайте також: