8 січня 11:34
1 0

Європейське Мовне Портфоліо. Зміст поняття. Частина 1

Хочу поговорити про …

Зміст поняття «Європейське Мовне Портфоліо (ЄМП)».

Яка ж мета і завдання упровадження Мовного Портфоліо в навчально-виховний процес з іноземної мови?

Серед інноваційних технологій оцінювання, що запроваджуються тепер в Україні є метод Мовного Портфоліо.

Мовне портфоліо - це пакет документів, за допомогою яких учні відображають свої досягнення і досвід у вивченні іноземних мов.

Завданнями створення Мовного портфоліо є навчити учнів вивчати мови самостійно, протягом усього життя, реально оцінювати власний рівень володіння мовними навичками і демонструвати їх в тих умовах, де вони будуть працювати або продовжувати навчання.

Які практичні завдання допоможе вирішувати запровадження ЄМП у шкільну практику з іноземної мови?

З цього приводу є декілька думок.

Використання Мовного Портфоліо в школі має на меті на основі зібраної учнем інформації про власну успішність, зразків учнівських робіт продемонструвати вчителям, батькам, адміністрації школи як ступінь сформованості мовних і мовленнєвих навичок і вмінь учня на даний момент, так і якісне зростання в навчанні з предмету в парадигмі розвитку цих навичок і умінь щодо часу.

Збираючи інформацію з портфоліо своїх учнів, вчитель зможе використати її для ефективнішого планування уроків, визначення цілей, чіткішого формулювання навчальних завдань та успішнішої взаємодії з батьками.

Використання ЄМП у шкільній практиці корелюється з особистісним підходом у навчанні іноземної мови, оскільки даючи можливість учню самостійно оцінювати й аналізувати власні досягнення, спонукає його до планування власних навчальних стратегій і розробки свого власного навчального плану. Така діяльність сприяє виробленню життєво важливих компетентностей, які дозволять розв’язувати проблеми з подальшою іншомовною освітою і самоосвітою.

Отже, звідси випливають дві основні функції Мовного Портфоліо: навчальна і розвивальна.

Підсумком використання ЄМП можна сформулювати такі твердження:

  • зростання мотивації всіх учнів, включаючи найменш успішних;

  • зростання впевненості учня в собі і своїх можливостях;

  • збільшення часу свідомої роботи учня над покращенням своїх результатів;

  • активізація учнівської іншомовної діяльності (в т.ч. поза уроками);

  • зростання учнівської креативності;

  • покращення взаємин між учнями і вчителем;

  • покращення поінформованості батьків про рівень досягнень своїх дітей;

  • усвідомлення учнями мови як засобу спілкування й інструменту розв’язання практичних (комунікативних) завдань, в т.ч. поза межами школи.

Важливо зазначити, що Мовне Портфоліо дає можливість учням стати більш незалежними і самостійними, контролювати процес навчання і бути відповідальним за його результати. Такий підхід є фундаментальним для розвитку учнівської автономії.

Шляхи вдосконалення форми й змісту ЄМП умовно назвали стратегією «шести кроків», про які буде далі…

Читайте також: