8 січня 11:41
0 0

Європейське Мовне Портфоліо. Стратегія шести кроків. Частина 2

СТРАТЕГІЯ «ШЕСТИ КРОКІВ»

Крок 1. Формування навичок рефлексії.

Спонукати учнів до роздумів:

  • Яким учнем щодо вивчення мови я є? (Позитивні та негативні риси.)

  • Яким є моє учіння? (Я вивчив, я можу, я невпорався, я не розумію…)

  • Якими є мої уроки? (Найбільше подобаються, найцікавіші, не подобаються, найнуднішим є…)

  • Що я можу проявити іноземною мовою в середовищі носіїв мови? (Думати позитивно, починаючи з твердження «Я можу…».)

Крок 2. Знайомство з ЄМП.

Ознайомити учнів із завданнями і функціями ЄМП, використовуючи:

  • презентацію компонентів;

  • підкреслення цінності європейських рівневих шкал;

  • показ зразка ЄМП і способу зазначення прогресу.

Спонукати учнів до:

  • роздумів про те, в яких ситуаціях можна продемонструвати ЄМП;

  • співставлення своїх умінь із дескрипторами Загальноєвропейської стандартизованої шкали самооцінки;

  • обміну ідеями про те, як покращити своє навчання з іноземної мови.

Крок 3. Формування навичок постановки цілей за допомогою дескрипторів. Навчати учнів:

  • співставляти рівні й дескриптори із навчальними матеріалами;

  • формулювати цілі за допомогою дескрипторів «Я можу»;

  • застосовувати дескриптори до підручника;

  • використовувати дескриптори для визначення навчальних цілей усієї групи;

  • використовувати дескриптори для підсумку досягнень і визначення індивідуальних навчальних цілей.

Крок 4. Формування навичок і розвиток умінь планування учнями власної навчальної діяльності.

Заохотити учнів до:

  • роздумів над різними видами навчальної діяльності з іноземної мови;

  • аргументованого вибору ефективних видів навчальної діяльності;

  • створення власних навчальних матеріалів у парах, групах, індивідуально;

  • співвідносити види діяльності з уміннями, описаними в дескрипторах;

  • регулярно поповнювати створений банк видів навчальної діяльності.

Крок 5. Поступове впровадження самооцінювання.

Навчати учнів оцінювати:

  • свою роботу в парах із послідуючим коментарем учителя;

  • роботу один одного усно в парах;

  • свою роботу індивідуально у розмові з учителем про свої досягнення;

  • свою роботу у вигляді письмових рефлексивних заміток про те, чим і як добре вони оволоділи із наступним письмовим коментарем учителя;

  • письмову роботу один одного в парах із виправленнями перед послідуючим оцінюванням робіт

  • у групі складати список критеріїв оцінювання якості виконання того чи іншого завдання;

  • спостерігати й розмірковувати над попереднім власним учінням і прогресом у досягненні вміння, описаного в дескрипторі;

  • регулярно вдаватися до короткого самооцінювання.

Крок 6. Підтримка учнівської роботи з ЄМП.

Заохочувати учнів до:

  • класних та групових дискусій про краще використання ЄМП;

  • інтерв’ю з тими учнями, які успішно використовують ЄМП;

  • виготовлення постерів із найкращими ідеями і пропозиціями;

  • міжнародних контактів і міжкультурних проектів та відображення цього досвіду в ЄМП;

  • створення виставок з матеріалів учнівських ЄМП;

  • підготовки проектів з представлення результатів свого навчання;

  • перетворення ЄМП на об’єкт власної проектної роботи і її презентації перед громадськістю (учнями інших класів, учителями, батьками тощо).

Читайте також: