Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Антистреси у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами
»
Взяти участь Всі події
23 вересня 2021 о 12:31

Управління якістю освіти в школі

Так називається дистанційний курс на Прометеусі, що його я щойно із задоволенням і, сподіваюсь, користю прослухав. А тепер хочу авторам подякувати за їх роботу і посприяти продовженню розмови на цю тему. З тими, хто курс вже закінчив, а також з тими, хто ще записатись не встиг. Ні, поспішати не варто, бо нікуди той курс від вас не дінеться, але ж і втрачати таку можливість не годиться – включайте в свій перспективний план.

1. Постановка питання

Зрозуміло, що питання якості освіти – це величезна і дуже складна тема. Відтак згаданий курс можна і треба для кожного, хто його прослухав, вважати тільки прологом, початковою настановою для подальшої роботи. І тут теорію, що викладена на курсі, дуже добре було б підтримати практикою, реальними прикладами роботи лідерів. В курсі ця ідея представлена розповіддю про конкретні, базові для курсу школи, але, зрозуміло, в тому форматі, що притаманний для дистанційних курсів. Втім, зручніше продовжити цю роботу в окремому форумі, де умови для обговорення, звісно, кращі, ніж на сайті.

Предмет обговорення той самий: які документи з питань якості освіти представлені в інформаційному просторі базових шкіл, як вони готувались і як використовуються. Така була задумка після прослуховування курсу. Але після знайомства з сайтами і сторінками шкіл стало ясно, що спочатку треба підготувати майданчики для тих обговорень. Може, зараз це не надто зрозуміло, але, сподіваюсь, як ви повторите мою мандрівку, то стане ясно, про що йдеться.

І тепер вже вирушаємо.

2. Вінниця. Школа № 10

Школа. Група. Світлана Куца.

На сайті 66 згадок про якість освіти. В групі 1.

Пропозиції

2.1 На сайті поставити посилання на групу і запровадити розділ "Якість освіти".

2.2 Групу перейменувати в "Вінниця. Школа №10". А краще запустити сторінку.

2.3 В групі прибрати премодерацію.

3. Трудолюбівка. Гімназія.

Школа. Сторінки нема. Віктор Кульченко.

На сайті 234 згадки про якість освіти.

Пропозиції

3.1 Розділ сайта "Інституційний аудит" перейменувати в "Якість освіти".

3.2 Запустити Фейсбук-сторінку школи.

4. Киїїв. Школа № 5

Школа. Сторінка. Світлана Олексюк.

На сайті 5 згадок про якість освіти. На сторінці 1 згадка.

Пропозиції

4.1 На сайті запровадити розділ "Якість освіти".

4.2 На сторінці запровадити групу "Якість освіти".

5. Киїів. Гімназія № 107

Сайт. Сторінка. Катерина Спітковська.

На сайті в розділі Додатково є документ. На сторінці дві згадки про якість освіти.

Пропозиції

5.1 Запровадити на сайті розділ "Якість освіти".

5.2 Запровадити на сторінці групу "Якість освіти".

6. Київ. Школа №309

Школа. Сторінка. Ольга Тимошенко.

На сайті згадок про якість освіти нема, на сторінці 3. Окрема увага.

Пропозиції

6.1 Запровадити на сайті розділ "Якість освіти".

6.2 Запровадити на сторінці групу "Якість освіти".

7. Що далі?

Або "як працюємо"? Не знаю, порадимось, але пропозиція є.

Зрозуміло, що спочатку треба прослухати курс. І потім написати про свої враження – це продовження навчання на курсі або підведення підсумку. Ну, може й не курсова робота, але щось подібне. Це як мати на увазі згаданий форум і, так би мовити, для початку. Користь для вас тут в тому, що ви свої враження систематизуєте і краще осмислите, а колеги одержать ваш досвід навзаєм. Важливий момент в освіті дорослих.

Далі, як є бажання, треба піти подивитись згадані вище реальні сайти і форуми, де обговорюється (чи не обговорюється) питання якості освіти наших базовіх шкіл. І порівняти їх досвід з власним. І потім, може, посперечатись з автором стосовно того, що я там написав про побачене. Це теж можна зробити у згаданому форумі. Або коментом до цього тексту. Або (найкращий варіант) – в форумі своєї школи і тої, що ділиться з нами своїм досвідом. Зважте, вони розповідають про свій досвід, заощаджують вашій школі багато сил і здоров'я, надають можливість взяти старт не з нуля, а з певного рівня і добре було б їм віддячити? Зробивши зауваження і пропозиції, які можуть бути дуже цінними, адже і ваш досвід так само цінний. Як ви його не ховаєте і готові ділитись з колегами.

І насамкінець, можна написати велику розлогу (чи не дуже) статтю для Всеосвіти. Чи регіонального сайту. А може для персонального блогу, на власному сайті вчителя. Як ми вже зазначали, якість – тема дуже складна, потребує великої уваги, обговорення різних аспектів, осмислення пріоритетів, поточних і стратегічних завдань школи. Кожної конкретної, то кожному конкретно педагогу чи менеджеру освіти варто тут сформулювати власне бачення. І поділитись, бо рухатись можна тільки разом, а для цього треба шукати спільну точку зору. В кожному конкретному питанні.

Читайте також: