Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Інклюзивне навчання в реаліях сучасності: виклики та досвід успішної практики
»
Взяти участь Всі події
16 листопада 2020 о 14:55
0 0

Сайт? На два

Продовжуємо. Сьогодні порція номер два. Власне, "сьогодні" – це для тих, хто зробив перерву. А хто нетерплячий, той просто продовжує і цікаво було б знати, от скільки часу треба буде на повний курс? Я думаю, години дві, от сили три. Але той, хто і не починав, нехай теж подивиться, може з часом таки передумає.

2.1 Сторінки

Ми вже побачили, що публікації або дописи розташовуються на головній сторінці нашого сайту зверху-вниз. Як листочки календаря. Це дає умовно-вертикальний вимір сайту чи блогу. А є ще умовно-горизонтальний. В ньому умовно поруч з головною сторінкою, що містить тільки дописи-публікації (з коментарями), розташовують інші сторінки, присвячені окремим важливим питанням. Чому я кажу "умовно поруч"? Тому що на великій кількості програм чи сайтів, що ми бачимо кожного дня, ці сторінки (або можливості чи режими перегляду сайту) переключаються за допомоги рядка меню, розташованого саме горизонтально у верхній частині екрану. Виникає психологічна ілюзія, що вони розташовані поруч, як сторінки у книжці. Так і називаються ж сторінки (на відміну від публікацій).

0200bs7d-8b7e-940x774.png

Скрін 8. Сторінки

Мабуть, управління сторінками не випадково розміщено відразу за публікаціями. Публікації ми вже вміємо робити, настала черга сторінок. Так, натискаємо на Нова сторінка і одержуємо абсолютно той самий екран, що і для публікації (див. Скрін 7). Це теж не випадково. З точки зору створення тексту, що побачить відвідувач вашого сайту, вони абсолютно однакові. І тепер поговоримо саме про цей процес створення тексту більш докладно.

2.2 Посилання

Ну, про шрифти і заголовки не будемо, тут все ясно, а от Прив'язка, Малюнок і Відео – то засоби, про які треба сказати більше. Бо саме ці можливості роблять ваш сайт дійсно сайтом, а не паперовим листом до знайомого. А хтось пише зараз ті листи?

Починаємо з кнопки Прив'язати. Мається на увазі посилання на інше місце в Інтернеті.

0200bs83-63e1-940x774.png

Скрін 9. Прив'язка – засіб формування Інтернет-посилань.

Подивіться, що там написано. Текст для відображення – це те, що бачить відвідувач, наприклад "Нова версія" або "Звіт про третій квартал". Але його можна і не писати. Тоді відвідувач побачить власне Веб-адресу, що її подано вами у другому рядку.

Нагадаю, що для того, щоб одержати для вставки потрібну Веб-адресу, треба з віконця браузера, коли він стоїть у потрібному місті, зробити копію цього тексту. Наприклад: http://mykbibbosbb.blogspot.com/ Копіювати, після того як текст виділено мишею, можна як правою клавішею миші, так і комбінаціями клавіш клавіатури: Ctrl+Insert для того, щоб забрати текст в буфер і Shift+Insert для вставки у віконці прив'язки Блогера. Або Ctrl+C для копіювання, а Ctrl+V для вствки.

Зробіть спробу щось скопіювати і вставити. Не більше двох-трох вправ треба для того, щоб все це зрозуміти і навчитись на все останнє життя такої важливої операції. Не дарма кажуть, що посилання – то душа Інтернету.

2.3 Малюнки, фотографії

Теж важливо, правда? Ну що то за сайт без фоток? І вставляти їх дуже просто. Чи з комп'ютера, чи з якогось іншого місця. Наприклад, з особистого фото-сховища Пикаса, або з Диску Гугль – все це в вас вже є, бо все це є частиною акаунта Гугль. Тож треба просто обрати.

0200bs9e-9f1a-940x774.png

Скрін 10. Вставка в текст публікації чи сторінки малюнка

Тут показано, як Блогер запитує про те, де він має взяти той малюнок, що його ви хочете бачити в тексті публікації чи сторінки.

Мабуть, цей матеріал найбільше складний? Він носить такий технічний, електронний характер. Може комусь видається не зовсім зрозумілим. Наберіться терпіння, якщо в вас щось не виходить, то завжди можна про це поговорити з кимось, хто є поруч. Можна піти до дискусійної групи, що є на нашому навчальному сайті (називається Власноруч) – вона саме для того і створена.

Нічого складного тут нема, є просто дещо незвичне для тих, в кого освіта більш гуманітарна ніж технічна. Але то тільки для першого разу, далі піде легко і без жодних проблем. Точно як з велосипедом чи ковзанами, як людина поїхала, то вже й забула, як навчалась.

А зі сторінками треба вчинити так само як і з публікаціями. Зробити дві на пробу. Щоправда, ви їх не побачите у складі свого сайту. Бо Блогер не одержав команду про те, що їх можна показувати іншим людям. Ви їх бачите як напівфабрикат, над яким ще працюєте, а коли вже визнаєте за готові, то тоді… Тоді буде третя порція нашого курсу.

2.4 Відео

Зрозуміло, вже вміючи вставляти малюнки, вирішити питання з відео набагато легше. Адже нічого нового тут не буде. Ну, трошки з Ютюбом не так, як з малюнком чи відео з рідного комп'ютера, але то дрібниці. Тим більше, що це вже остання порція на сьогодні. В другому розділі.

0200bsa1-401a-940x724.png

Скрін 11. Вставка відео

Так, шукаєте на Ютюбі те, що цікаво, і вставляєте. Пробуйте, стукайте - і вам відчниться.

2.5 Результат - 2

Зараз ви вже в одному кроці від кваліфікації контент-менеджера І категорії. Дійсно, тепер ваш сайт розгорнутий по горизонталі (в принципі), в ньому є всі види медіа – ну, просто приємно глянути.

Але вміст сторінок, що ми навчились робити, фото, відео – все це навертає нас до питання не про форму подання інформації, за що відповідає контент-менеджер, а про сенс того, що є на сторінках. Зрозуміло, що то надто складне і кожного разу дуже специфічне питання. Одне діло – ОСББ, що ми його взяли до прикладу, інше – гурток вишиванок. Більш докладно про це на сторінці нашого навчального сайту і в дискусійній групі. Не будемо зараз на це відволікатись. Зазначимо тільки, що кожен з нас навчався чогось роками й десятками років. Той досвід, що є у освіченого й досвідченого фахівця - в яке порівняння він може йти з тим, що ми навчились робити сьогодні?

Але – увага! - тепер всі ті ваші знання і вміння – вони відкриті для Інтернету. Бо в вас є свій сайт.

І ви тепер можете… Ні, ще не можете, бо його сторінки не видно відвідувачам. Але то вже залишилось останнє.

Читайте також: