Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Сенсорна інтеграція як метод в структурі корекційної роботи з дошкільниками з ООП. Практикум
»
Взяти участь Всі події
6 квітня 2024 о 00:34
7 0
1

«Ранкові зорі» та боротьба за претендентів

Мала привілей бути частиною команди, що обирала номінантів в премії від корпорації «Ранок» в конкурсі «Ранкові зорі». Ох, знаєте що, це страшенно складно, особливо, якщо серед претендентів є чоловіки. Так вже повелося, що чоловіки більш активно беруть участь у різних конкурсах. В результаті, мені здалося, що чоловіки мають перевагу перед жінками за одну й ту саму номінацію. Спробую пояснити.

Звичайно, я занадто емоційно реагую, як завжди, але ж, чоловіків-педагогів всього 14% і при цьому в будь-якій номінації вони займають всі призові місця. Чоловіки мають перевагу перед жінками, оскільки «чоловіки створюють нечесну конкуренцію так званим exclusive moment. Тобто, чоловіки серед освітян (а особливо — шкільних вчителів) зустрічаються набагато рідше, ніж жінки й саме тому користуються додатковою симпатією за те, що обрали професію, яку за стереотипами, відносять до жіночої».

Змагання — це про чоловіків. Думаю більшість жінок просто не цікавлять конкурсні відбори, навіть, якщо ці жінки є новаторами і найкращими в школі педагогинями. По природі ми схильні до простоти (особисте).

Ох, а які чоловіки власники, як вони люблять увагу своєї жінки, щоб вислухала, пожаліла, нагодувала — тому чоловіки не завжди хочуть ділити свою жінку з іншими. Занадто часто жінки жертвують собою і особливо це помітно в освіті. Наприклад, в один рік премії Global Teacher Prize я якось помітила, що в одного номінанта була дружина нічим не гірша за нього, але вона ніде не була номінована (реальність).

Уявлення не маю, як побороти таку нерівність, хіба що розділити номінацію для жінок і чоловіків. Не я придумала вираз, що у преміях, де змагаються чоловіки, заздалегідь відомо ім'я переможця. Проте розділяти чоловіків від жінок звучить образливо для жінок, які виступають за рівні права.

Ще одна страшна несправедливість — зіркові номінанти, які мають безліч перемог в інших конкурсах, просто не дають шансів відкривати нові обличчя. Не можна ставити на один рівень претендентів з 10-ю перемогами та новачків. І тут починається найскладніше, бо в будь-якій премії має бути передбачене місце для нових зірочок в освіті, хто вартий отримати визнання попри вік та гендер. Є премія на мільйон і премія для відкриття талантів, або просто премія, щоб підтримати незламних в освіті.

Якщо розділяти премію по гендеру не вийде, тому, мабуть, я б щиро порадила жінкам більш активно популяризувати свою роботу і особливо новації. Вчителька повинна заздалегідь активно готувати підґрунтя для майбутніх перемог. Мінімум, це вести вчительські блоги. Дуже допомагає бачити живий вчительський профіль з якісними матеріалами, тестами, уроками. Окремо вагомим аргументом є публікації з досягненнями учнів. Важливо гуртувати учнів навколо різних конкурсів, особливо екологічних та патріотичних.

Команда «Ранку» великі молодці і всім серцем вболівають за кожну анкету. Відібрані номінанти, без перебільшень, найкращі вчителі/вчительки України — герої нашої освіти. Безумовно, цей конкурс вартий захвату, він підтримує вчителів у такий скрутний час, мотивує та відкриває нові таланти.

Цікавий факт, що «Ранку» вдалося об'єднати не тільки найкращих педагогів, але і абсолютно незалежні освітні команди, як наша. Це прецедент, це по сучасному.

А тим часом відбір триває і вже на наступному тижні ви дізнаєтеся імена вчителів/вчительок, які змусили мене плакати переглядаючи їх анкети з історіями боротьби за дітей та освіту в цілому.

#Ранок #Всеосвіта #освіта #Ранкові_зорі

Читайте також: