Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Окремі питання оплати праці працівників освіти у 2025 році
»
Взяти участь Всі події
20 травня 2023 о 20:52
2 0

Друкуймо наосліп

Спочатку я засмутився. Бо не вдалось поговорити на дуже складну і серйозну тему.

А потім заходився шукати рішення і, подумавши-подумавши, сформував таку от гіпотезу.

Якщо шукати причини невдачі з дискусією про НУШ в кожній конкретній школі серед світоглядних чи професійних мотивацій, цінностей та установок педагогів, то буде складно і непереконливо. А якщо зайти з іншого боку, ну чисто технічного? Для того, щоб взяти участь в сучасній дискусії, треба мати відповідну компетенцію щодо писання текстів засобами ІТ. Так, коротенький пост у групу Фейсбук чи й серйозний есей у власний блог, а може, скажімо, на Всеосвіту. Це вже серйозно, на рівні підготовки до науково-практичної конференції. І тут може постати перепона: клавіатура. Бо длубати двома пальцями щось велике не хочеться, хоч діє це підсвідомо. А коротенько воно не виходить, бо питання ж складне. І відтак така проста чи й примітивна обставина стає на заваді.

1. Перевірка гіпотези

Для початку треба дізнатись, який у нас з цим реальний стан справ. От і перевіримо, технологія ж в нас вже є, ми її опрацювали минулого разу: Сайт, Форум, Уміти, Вчитель, Позашкілля. І, подякувавши всім, хто брав участь у голосуванні, рушаємо далі.

Загалом ясно: хоч по різних форумах пропорція різна, але є дуже виразна група тих, хто або вже вміє, або хоче навчитись (других суттєво більше, ніж перших). А разом вони становлять приблизно половину тих, хто голосував. Ну нехай третину, але ж і це дуже суттєва суспільна чи професійна страта. Втім, не забуваймо, що це не серед педагогів взагалі, а лише серед тих, хто є в форумі і читає, що там пишуть.

Логічно буде адресуватись надалі саме до цієї половині (чи, нехай, третині)? Не забуваючи, звісно, про дві нерівні частини проблеми: технічну і філософську.

2. Друк наосліп

Що треба сказати про технічний бік справи? Питання для мене не є новим. Але я його раніше ставив на другий план, не вважав важливим чи пріоритетним. Може, помилявсь?

Зрозуміло, що ті, хто вже вміє, мають агітувати, просувати цю компетенцію, так же? Але зазначимо, що це крім суспільної користі ще і їм особисто допомагає. Адже маючи поруч з собою людей просунутих у цьому відношенні, вони рано чи пізно одержать і певну віддачу, підтримку, позитивний зворотній зв'язок.

Це стосовно дорослих, колег чи й батьків. А діти, учні? Ну які можуть бути варіанти - жодних. Абсолютна вимога для випускника сучасної школи. Як вона НУШ.

3. НУШ

На філософському рівні повертаємось до питання про те, що, кому і навіщо хочемо сказати. Чи як формулює хтось дещо архаїчно "друкувати у великій кількості". Або сучасною мовою "ефективно генерувати контент". Відтак знов повертаємось до самого початку: не схотіли педагоги нічого казати про той НУШ у власній школі, нема бажання - вже з цим розібрались.

Втім, зараз, як здається, в нас нова ситуація.

Виявився актив, люди, що вміють ефективно користуватись клавіатурою. То для них же не проблема написати принаймні в форум як не на свій власний блог? Зауважте: ще не зробити щось для НУШ в своїй школі, а тільки написати про те, чому воно досі не зроблено, які перепони, які обставини на заваді? Бо ж сказати - це почати змінювати ситуацію, почати шукати шляхи, важелі, підходи.

І ще є в нас тепер люди, які кажуть, що хочуть навчитись сучасно поводитись з клавіатурою. То для них же це було б дуже гідним полем застосування цієї нової компетенції на користь власної школи. У майбутньому, коли вже навчаться. Ну як видається, може й ця гіпотеза не підтвердиться?

Ну от, це такий в нас стан на 23.05.23. Ставимо цей текст в форуми, послухаємо, що люди скажуть? Чи то надрукують...

Читайте також: