13 лютого 2021 о 20:54
0 0

День Безпечного Інтернету - спотворене сприйняття мети

9 лютого 2021 року у світі відзначався День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.

Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного , від кого залежить створення кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до толерантного онлайн спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду, який базується на взаємоповазі один до одного.
Міністерством освіти були розроблені навчально-методичні ресурси, які містили чіткі плани уроків, призначені для учнів та зосереджені на ключових принципах мережевого етикету й безпеки. Заняття запропоновані у п‘яти темах: обачність в Інтернеті, пильність в Інтернеті, захист в Інтернеті, доброзичливість в Інтернеті, сміливість в Інтернеті. Також "Центром кращого інтернету" був запропонований посібник для батьків, який у доступній формі містить необхідну інформацію та поради, які будуть корисні батькам для сприяння позитивному використанню дітьми цифрових технологій.
Жодним чином не ставилося за мету проводити якісь заходи з метою розповсюдження інформації про шкоду Інтернету для дітей. Але деякі педагогічні працівники не переобтяжуючи себе зайвими турботами по ознайомленню з метою проведення Дня безпечного Інтернету заходилися проводити бесіди та розповсюджувати інформацію про шкоду Інтернету чи процесу Ігрофікації як такого.
Прикладом може слугувати ось така публікація одного з працівників закладу освіти в соціальних мережах:

0200m7dm-bb59.png
Як бачимо картинка в перших трьох пунктах має на меті викликати страх перед Інтернетом як таким, і сприяє скоріше розвитку певного типу фобії, а не розвитку базових компетенцій безпечної поведінки учнів в Інтернеті.
За інформацією, отриманою від моїх вихованців, психологи до дня безпечного Інтернету проводили заняття з поширенням інформації серед учнів, яка взагалі дискридитувала процес цифровізації та ігрофікації, що в свою чергу викликало певне обурення серед учнів.
На мою особисту думку дії з поширення інформації в освітньому середовищі, яка дискридитує сам процес цифровізації суспільних відносин і освіти в тому числі проводять педагогічні працівники, які самі дуже слабо володіють навичками використання сучасних цифрових технологій у своїй діяльності.

Я особисто хочу донести до прихильників боротьби з новими технологіями, що потрібно вчитися безпечно існувати в цифровому середовищі, а не залякувати його негативними сторонами.

Давайте перерахуємо цивілізаційні блага, які нам подарували певні технологічні відкриття та їх впровадження в повсякденне життя з огляду на можливу шкоду від їх неправильного використання

Чи можна вважати електроенергію цілком безпечною?

Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки, то можна втратити не лише здоров'я, але і життя.

Чи можна вважати використання атомної енергетики цілком безпечним? Давайте подумаємо також стосовно використання бензину, природнього газу, повітряного транспорту і дак далі! Ліки можуть теж бути шкідливими, якщо їх використовувати на свій розсуд без рекомендації спеціаліста. Список можна продовжувати нескінченно, але я повернуся до Інтернету. Мета проведення Дня безпечного Інтернету зовсім не пов'язана з розповсюдженням інформації про шкоду Інтернету. Мета популяризувати і донести ідею створення і підтримання безпечного інтернет-середовища, у якому вже проводить чималу частину життя не лише підростаюче покоління, а й їхні батьки.