Вебквест для вчителів історії присвячений темі "Виховання цінностей толерантності на уроках історії"
Ексурсію кімнатою почни з "вікна"
Бібліотека вебквестів
Вебквест для вчителів історії присвячений темі "Виховання цінностей толерантності на уроках історії"
Ексурсію кімнатою почни з "вікна"
Час за який потрібно виконати всі завдання: 1 година
Доступна загальна кількість невдалих спроб введення ключа: 5 разів
Реакція об'єктів при наведенні: Всі об'єкти неактивні, при наведенні жодним чином не виказують себе
Дорогі вчителі!
Успішно подолавши попередні випробування, а саме дистанційне навчання ви підійшли до виконання вебквесту на тему:
"Виховання цінностей толерантності на уроках історії"
Перед початком важливої гри, хочу побажати всім витримки та натхнення, віри в себе та власні сили.
Впевнений, що ви гідно справитесь з завданнями.
Будьте сильними і не зупиняйтеся на досягнутому!
Гру починай натиснувши на картинці на вікно !
Цей рівень містить 16 інтерактивних об'єктів:
1 вихід.
15 сповіщень з введенням відповіді.
Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:
Завдання : заповнюєте опитувальник за покликанням. Ключ отримуєте там.
Передивись відео. Ключ : назва мультфільму (запиши з маленької літери)
Ти молодець ! Шукай на картинці рослину та клікай на неї!
Толерантність - здатність ставитися з терпінням до інтересів, переконань, вірувань, звичок і поведінки оточуючих.
Толерантна людина завжди виявляє ціннісне ставлення до людини незалежно від її переконань, віросповідання, національної приналежності.
Проявами толерантності є доброзичливість, повага, чуйність, тактовність, делікатність.
Завдання: перечитай текст та з поданого переліку рис характеру толерантної особистості знайди ту, яка не підходить до характеристики толерантності. Це слово -ключ.
Якщо я толерантна особистість, то я маю такі риси: терпимий і терплячий; рахуюсь з чужими думками й інтересами; вмію вирішувати конфлікти шляхом переконання і взаєморозуміння; привітний і дбайливий, ввічливий і делікатний; поважаючий оточуючих і шанований з ними; поважаючий права свої та інших, умію слухати і чути; турботливий, підтримуючий; людина, що береже природу і культуру; працьовитий, успішний, незалежний, щасливий.
ПЕРЕЛІК СЛІВ: добрий, незалежний, щасливий, чуйний, тактовний, гордий, делікатний, ввічливий, успішний, працьовитий.
Ти молодець! Шукай дошку та клікай на неї!
Завдання: оберіть синонім до слова "толерантність" з поданого нижче переліку. Це і буде ключ ( пиши з маленької літери)
націоналізм
соціалізм
комунізм
патріотизм
расизм
Ти молодець! Шукай крейду та клікай на неї!
Форми дискримінації:
Дискримінація – дискримінацією щодо окремих людей або їхніх груп вважається інше ставлення, зумовлене рисами, які вони мають, або які їм приписуються.
Ейджизм полягає у систематичному поганому поводженні зі старшими особами на основі припущень про їхній вік.
Адультизм – це систематичне погане поводження з молоддю, зумовлене її віком, зокрема негативні дії або ставлення до неї, відмова у наданні їй влади, привілеїв і права на участь за віковою ознакою.
Лукізм (англ. lookism, від слова look – зовнішній вигляд) або face fascism (дискримінація за зовнішністю) – це позначення позитивних стереотипів, забобонів, вибору поведінки щодо фізично привабливих людей, а також до тих, чия зовнішність відповідає культурно-соціальним уявленням і нормам того чи іншого суспільства.
Ейблізм – це системна дискримінація людей із хронічними захворюваннями та інвалідністю.
Етноцентризм – це поняття передбачає негативні судження власної групи про інші групи, національності та культури, притаманні їм цінності, норми поведінки та моделі.
Гетерофобія – страх перед «іншим».
Упередження – сформована наперед думка, передчасне, негативне або несприйнятливе судження про людину чи групу.
Стереотип – когнітивний аспект упереджень, за допомогою якого ми розподіляємо повсякденні явища за категоріями.
Завдання: дану форму дискримінації інколи називають «торжество гена», аби описати обожнювання і вихваляння фізичної краси людини.
Правильна відповідь є ключем (записуєте з маленької літери)
Підказка: вона є у переліку заданих "форм дискримінації"
Ти молодець! Шукай ганчірку та клікай на неї!
Передивись відео. Ключ : вид освіти, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами ( одне слово запиши з маленької літери)
Підказка: цей вид освіти представлений у мультфільмі.
Ти гарно справляєшся! Шукай плакат та клікай на нього!
Завдання:
передивись фото та ознайомся з матеріалом
ключ - вид нерівності, про який говорить знімок та матеріал ( слово запиши з маленької літери
Світлина ніби промовляє: історична роль жінки полягає в тому, щоб зустрічати повноправних суб’єктів – солдат-чоловіків, бути їхньою музою, розважати своєю жіночністю і вродою. Цей знімок міг би стати чудовим «матеріалом» для деконструкції традиційних гендерних ролей. Запитання до знімка на кшталт «Як зображено жінку?», «Що це означає для традиційних гендерних ролей?» могли б допомогти здобувачам / здобувачкам освіти осмислити прояви ......... нерівності.
Молодець! Шукай прапор та клікай на нього!
Завдання: обери з поданих запитань те , яке буде найбільш образливим та нетерпимим по відношенню до інших релігій. Ключ - відповідна цифра обраного запитання:
«Чому перемога під Хотином принесла козацтву славу «рятувальників християнської цивілізації»?»
«Поміркуйте над релігійними причинами протистояння християнського та мусульманського світів»
«Чому християнська та мусульманська цивілізації вважаються найбільш прозелітичними (тобто такими, що активно борються за збільшення чисельності своїх послідовників / послідовниць) і як це впливало на взаємини між ними?»
Молодець, ти впорався! Шукай прапор 2, та клікай на нього!
Завдання оберіть з поданих запитань те, яке має на меті навчити учнів критично мислити? Ключ - відповідна цифра обраного запитання:
«Доведіть слушність думки Івана Франка…» ;
«Порівнявши картини українського та французького художників, доведіть що рушієм національного відродження є ідея людської гідності» ;
«Які факти у джерелі свідчать, що до В. Антоновича тогочасна молодь ставилася з надзвичайною шаною»;
«Виберіть 5–6 фактів з документа, які свідчать про упереджене ставлення представників влади Російської імперії до національного відродження українців» ;
«Доведіть, що роль П’ємонту в українських реаліях кінця ХІХ ст. відігравала Галичина».
Всі запитання підходять;
Жодне не підходить.
Добре, молодець, ти справився! Шукай прапор 3 та натискай!
Завдання: за описом визнач хто цей борець чи борчиня за права людей.
Ключ ( ім'я та прізвище з великої літери).
«Я боровся проти панування білих, і я боровся проти домінування чорних. Я плекав ідеал демократичного і вільного суспільства, в якому всі люди житимуть в гармонії і матимуть рівні можливості. Це ідеал, заради якого варто жити і досягати результатів. Але якщо в цьому є необхідність, заради цього ідеалу я готовий померти».
Підказка :
Народився / народилася в селі неподалік від Умтата. Був (була) обраний (обрана) президентом Південно-Африканської Республіки на перших демократичних виборах у цій країні у віці 76 років. На той момент і до цього – його (її) життя було присвячене боротьбі проти апартеїду, расистської системи, колишнього білого уряду для придушення чорної більшості. Він (вона) страждав (страждала) від різних форм репресій: було заборонено брати участь у мітингах, змусили піти у підпілля, й зрештоюзаарештовано і засуджено до довічного ув’язнення у віці 44 років. Він (вона) провів (провела) наступні 28 років свого життя за гратами, далеко від сім’ї та дітей.
Підказка 2:
Коли не знаєте цю людину то пишіть ключ - толерантність та отримаєте відгадку !
Нельсон Мандела
Переходимо далі: шукайте зображення записки та клікайте на неї.
Завдання: за описом визнач хто цей борець чи борчиня за права людей.
Ключ ( ім'я та прізвище з великої літери, даний запис складається з 4 слів, всі з великої літери).
«Ми не намагаємося зруйнувати або знищити військовий режим; вони постійно погрожують знищити нас, але ... мета нашого руху полягає в створенні суспільства, в якому безпека буде гарантована для всіх наших людей, зокрема й для військових».
Підказка 2: Народився (народилася) у 1945 році в Бірмі, був (була) дитиною вбитого національного героя в боротьбі за незалежність від колоніального панування. Став (стала) популярним лідером боротьби за демократію проти жорстокого військового режим і ледве не був (була) вбитий (вбита) військовими. Був (була) поміщений (поміщена) під домашній арешт строком на 6 років без пред’явлення жодних звинувачень, фактично відрізаний (відрізана) від зовнішнього світу. Навіть після звільнення уряд перешкоджав йому (їй) бачитися із вмираючим (вмираючою) чоловіком (дружиною). У 1991 році він (вона) був (була) відзначений (відзначена) Нобелівською премією миру. На 13 листопада 2010 року він (вона) був (була) звільнений (звільнена) з-під домашнього арешту.
Підказка 3:
Коли не знаєте цю людину то пишіть ключ - толерантність та отримаєте відгадку !
Аун Сан Су Чжі
Переходимо далі до записки 2, клікайте та працюємо далі.
Завдання: за описом визнач хто цей борець чи борчиня за права людей.
Ключ ( ім'я та прізвище з великої літери).
«Ненасильство є найбільшою силою в розпорядженні людства. Воно наймогутніше за зброю масового знищення, розроблену в контексті винахідливості людства».
Народився (народилася) у 1869 році в родині індусів у Гуджараті, коли Індія ще була під владою Британської імперії. Він (вона) очолив (очолила) боротьбу за незалежність, ніколи не відхиляючись від твердої віри в ненасильницький протест і релігійну толерантність, незважаючи на кілька арештів та ув’язнень. Коли індійці вдавалися до насильства один проти одного або проти британського панування, він (вона) голодував (голодувала) доти, доки насильство не припинялося. Він (вона) здійснив (здійснила) пішу ходу довжиною у 241 миль через Індію переконавши своїх прихильників сприйняти жорстокість поліції і солдатів без помсти. Він/вона провів(-ла) в загальній складності 2338 днів життя у в’язниці в невпинній боротьбі за мир.
Підказка:
Коли не знаєте цю людину то пишіть ключ - толерантність та отримаєте відгадку !
Махатма Ганді
Переходимо далі до крісла.
Вікторина «Всі рівні – всі різні» Ключ - цифра, правильної відповіді.
a) Хто є автором представленого нижче тексту? З яких книг або документів його взято? «Усі люди на землі – від сходу до заходу, від півночі до півдня – складають єдину групу; (вони) відрізняються за трьома основними ознаками: поведінка, зовнішність і мова».
Оберіть одну з відповідей:
Декларація про расу та расові забобони (ЮНЕСКО, 1978 р.);
Індійські веди (приблизно 1000 р. до н.е.);
Саїд аль-Андалусі (1029–1420 р.);
Геродот «Історія» (440 р. до н.е.);
Доповідь молодіжної кампанії «Усі різні – усі рівні», Рада Європи (1996 р.);
Марко Поло «Книга про різноманіття світу» (1300 р.);
Нічого з перерахованого.
Витяги були зроблені з книги відомого вченого з міста Кордова (зараз це Іспанія), який народився в 1029/420 р. Саїд Аль-Андалусі був ученим, що прославився своєю мудрістю і знаннями. Для нього цивілізація і наука були тісно пов’язані зі знанням Священного Корану. Він був обізнаний не лише в області релігії, але й знав арабську літературу, медицину, математику, астрономію та інші науки.
Слід пам’ятати, що для автора центром «цивілізації» того часу був басейн Середземного моря, а особливо Арабські королівства навколо нього. Наука не була настільки розвинута на Півночі, як Саїд називає Північною Європою, у порівнянні з арабським світом, Персією, Китаєм та Індією.
Далі переходимо та клікаємо книга.
Вікторина «Всі рівні – всі різні» Ключ - цифра, правильної відповіді.
б) З якої країни / регіону світу походить автор представленого тексту? «Люди, які живуть на крайній півночі (Європи...), страждають від нестачі сонця. Там повітря холодне, а небо в хмарах. Тому їхній темперамент холодний, а поведінка – груба. Як наслідок – їхні тіла стали велетенськими, шкіра – білою, а волосся звисає донизу. Вони втратили гостроту розуму та сприйняття. Їх здолали неосвіченість і лінь, вони вражені безсиллям і тупістю».
Оберіть одну з відповідей:
Китай;
Європа;
Індія;
Африка;
Персія;
Нічого з перерахованого
Молодець, ти справився! Далі переходь до стола.
Виконайте вправу : "Одна подія- різні історії":
передививсь поданий історичний матеріал та виясни , яка публікація (українська, польська чи російська) претендує на найбільший рівень обєктивності?
Ключ - у запитанні вище (одне слово з маленької літери)
Українська версія
ОПИС ПРИЧИН ХМЕЛЬНИЧЧИНИ В УКРАЇНСЬКОМУ ПІДРУЧНИКУ § 17. ПРИЧИНИ ТА ПОЧАТОК НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОЇ ВІЙНИ.
ВОЄННІ ПОДІЇ 1648–1649 рр. 1648 р., січень – початок Національно-визвольної війни. Обрання гетьманом Богдана Хмельницького. 1648 р., лютий – укладення союзної угоди з кримським ханом про надання військової допомоги. 1648 р., травень – битви на Жовтих Водах і під Корсунем. 1648 р., вересень – битва під Пилявцями. 1648 р., вересень–листопад – облога українським військом Львова та Замостя. 1649 р., серпень – Зборівська битва. Укладення Зборівського договору. Скориставшись уривком, установіть, що найбільше обурювало українців у їхньому становищі. З пунктів вимог Війська Запорізького до короля Речі Посполитої та польського уряду в лютому 1649 року: «Насамперед просимо, щоб неволя, гірше турецької, якої зазнав наш руський народ, що додержується старовинної грецької віри, від унії була скасована, тобто щоб як з давніх часів, так і тепер вся старовинна Русь додержувалася грецького закону. Щоб при руському народові скрізь у Короні і Литві залишалися владицтва і всі церкви. Назви унії щоб не було, а тільки римський і грецький закони, так як з’єдналася Русь з Польщею... Коли залишаться лише два закони, римський і грецький, як було раніше, тоді унія не турбуватиме наш християнський народ, братів наших, і без неї ми справді у згоді житимемо... Просимо, щоб київський воєвода був з руського народу і додержувався грецького закону, ... щоб наш київський митрополит мав місце в сенаті його милості короля, щоб ми, Русь, мали щонайменше трьох сенаторів: серед світських – воєводу і київського каштеляна, які б у сенаті захищали нашу віру і права руського народу».
Із листа Богдана Хмельницького до польського короля (друга половина 1647 – початок 1648 рр.): «Пани державці та старости на втіху собі нестерпно кривдять нас і тяжко ображають, позбавляючи не тільки вбогого майна, а й свободи, посягаючи на наші хутори, луки, сіножаті, ниви, зорані поля, ставки, млини, бджоляні десятини, хоч усе це й належить до володінь Вашої королівської милості. І що тільки комусь із них у нас, козаків, сподобається, силою відбирають, а нас самих, безневинних, обдирають, б’ють, мордують, до в’язниць кидають, на смерть за наші маєтності вбивають. так що багато кого з нашого товариства поранено й знівечено. А наші пани полковники, добровольні слуги їх милостей панів старост, замість того, щоб нас од такої біди й напасті захищати, допомагають панам урядовцям кривдити нас».
Польська версія
Повстання Хмельницького На що звернути увагу: – Ким були козаки та які землі заселяли?; – Чому справи дійшли до вибуху козацького повстання?; – Якими були наслідки повстання Хмельницького? Козацьке військо Козацьке військо в основному складалося з піхоти. Поряд із чудовою польською кіннотою запорозькі піхотинці тоді були однією з найкращих європейських армій. Вибух повстання Хмельницького У першій половині XVII ст. за ініціативою магнатів сейм зменшив кількість реєстрових козаків. Магнати і знать, які збільшували свої маєтки, нав’язували кріпосне право і панщину вільним козакам. Більше того, козаків змушували відмовлятися від православ’я на користь греко-католицької релігії.Це призвело до вибуху козацького повстання у 1648 р. під проводом Богдана Хмельницького. Щоб збільшити шанси на перемогу, козаки об’єдналися зі своїми колишніми ворогами – татарами. У 1648 р. козаки розбили коронне військо під Жовтими Водами та Корсунем. Завдяки цим успіхам козацьке повстання підтримало православне селянське населення в Україні, незадоволене збільшенням панщини та данини католицькою знаттю. Повстанці дійшли до Львова та Замостя. Подальші просування військ Хмельницького були зупинені обороною фортеці у Зборові, яка стала переможною для поляків. Польській стороні також вдалося ціною величезного викупу переконати кримського хана вивести татар з війни. Хмельницький, позбавлений союзника, у 1649 р. уклав угоду з Річчю Посполитою у Зборові. Відповідно до угоди козацькому ватажку було присвоєно звання гетьмана та надано владу в трьох воєводствах. Також було збільшено чисельність реєстрових козаків.
російська версія
ОПИС ПРИЧИН ХМЕЛЬНИЧЧИНИ В РОСІЙСЬКОМУ ПІДРУЧНИКУ 4. Вхождение украинских земель в состав Русского государства. Украина давно уже превратилась для Речи Посполитой в неиссякаемый источник обогащения. Угнетение крестьян, национальные притеснения, гонения на православных привели к восстаниям. Национально-освободительное движение набирало обороты. Его возглавило украинское казачество. Положение украинского казачества, которое верхи Речи Посполитой активно использовали для защиты страны, было двойственным. Рядовое казачество было близко к простому люду. Верхи казачества (так называемая старшина) надеялись получить за свои военные заслуги шляхетские права. Но католическая знать отвергала любые предложения о даровании старшине прав шляхетства и опредоставлении православным посланцам с Украины возможности участвовать в сейме. Эта неуступчивость толкала старшину к войне. В 1648 г. национально-освободительную войну возглавил гетман Богдан Хмельницкий. Первоначально борьба складывалась для казачества весьма удачно. Поддержанные народом, казаки громили шляхетские войска. Поляки-помещики были изгнаны из Украины. Хмельницкий не оставлял надежды войти в состав Речи Посполитой «третьей силой», наряду с королевством Польским и Великим княжеством Литовским. Вянваре 1654 г. в городе Переяславле на раде – собрании представителей украинского казачества во главе с гетманом Богданом Хмельницким – было принято решение о вхождении Украины в состав Московского государства. Рада завершилась присягой на верность царю Алексею Михайловичу. Московские послы разъехались по городам Украины принимать присягу новых подданных. Несмотря на позицию части старшины, которая рассматривала Переяславскую раду как эпизод в политической борьбе, то был свободный и осознанный выбор украинского народа, проявление культурной, исторической, религиозной, этнической общности, соединяющей два народа.
Молодець ти впорався! Переходь до глобуса.
Вправа "Значущість нації"
Завдання: заходите за покликанням, працюєте. Ключ - на 4 фреймі.
https://jamboard.google.com/d/1h6su6uabv34E_gedN0fGLD5OmAdCqnZub1_YL15DkRI/edit?usp=sharing
Молодець, ти впорався! Переходимо до плафона.
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: