Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Методичний кейс для НУШ “Вивчаємо поезію: інноваційні знахідки з літератури”
»
Взяти участь Всі події
Вебквест:

Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини. Гени: сруктурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітин

20.01.2022
1 0
10 Клас
1 рівнів
4 підказок
Час виконання: необмежений
Шаблони: Ковзанка

58

200

0

Опис вебквесту (учням цей опис не показується):

Веб-квест з теми "Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини. Гени: сруктурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітин" для учнів 10 класу дасть можливість опрацювати матеріал уроку у чудовій ігровій формі та здійснити ще одну подорож у світ біологічних наук. На уроці учні частково повторять пройдений раніше матеріал, узагальнять отримані знання, навчаться вирішувати поставленні завдання до уроку.

Вміст вебквесту:
Налаштування гри

Реакція об'єктів при наведенні: Всі об'єкти активні, похитуються при наведенні, а курсор змінюється на вказівний палець

Додано власні фрази, якщо підказка за об'єктом відсутня

Привітання на початку гри (показується учням)

Добрий день! Вітаю вас не веб-квесті з теми "Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини. Гени: сруктурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині". Сьогодні чудовий зимовий день! Одними з найулюбленіших розваг дітей взимку - це катання на ковзанах, спуск на санчатах з гірки, катання на лижах. Уявіть, що ви саме у тому чудовому місці, де можна з користю провести час взимку. Але ваша задача натискаючи на об'єкти малюнку знайти підказку- ключ для виходу з квесту. Кожна підказка- це частина ключа. Щоб її отримати необхідно пройти випробовування та отримати необхідні для цього знання.

Зберігайте всі підказки. Записуйте їх у зошит у тому порядку, я якому вам запропонує кожне випробовування.

Бажаю успіхів. Чудового зимового відпочинку!

Рівень №1 — Ковзанка переглянути шаблон

Цей рівень містить 5 інтерактивних об'єктів:

1 вихід.

4 сповіщення з введенням відповіді.

Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:

Мітка №1/5 Жінка несе ялинку  Вихід з рівня  Щоб вийти потрібен ключ
Повідомлення перед введенням ключа:

ВІтаю! Ти пройшов всі випробування. Поглибив знання з генетики, молекулярної біології. Повторив особливості будови молекули ДНК, хроматину. пригадав як генетична інформація реалізується в ознаках.

Наступним випробуванням є можливість ввести правильний ключ.

Бажаю успіхів!

Ключ:
Процесинг
Повідомлення після введення ключа:

Ура! Ти найкращий. Бажаю успіхів у вивченні біології!

Мітка №2/5 Ялинка Завдання з відповіддю
Завдання:

Опрацюй текст параграфу 29 на ст. 117(підручник "Біологія і екологія 10"Андерсон О.А.). Пригадайте будову ядра та його складових.

Помірку і дай відповідь.

  1. Як називаються ядерні білки, що захищають ДНК від впливу хімічних сполук?

    Запишіть назву науки, що вивчає сукупність схожих за будовою кілитин, які займають певне положення в організмі та виконують спільну функцію, у якої початок слова має таки ж самі 4 букви, що і у відповіді на питання.

Правильна відповідь:
гістологія
Відповідь на завдання:

Перша частина ключа - це перших три букви першої фази мітозу.

Мітка №3/5 Сноубордіст Завдання з відповіддю
Правильна відповідь:
інтрон
Відповідь на завдання:

Друга частина ключа - це перші дві букви слова, що означає міру ваги у 100 кг

Мітка №4/5 Сніговик Завдання з відповіддю
Завдання:

РЕГУЛЯЦІЯ АКТИВНОСТІ ГЕНІВ — це складна сукупність молекулярних механізмів, завдяки яким клітини можуть збільшувати або зменшувати кількість функціональних продуктів експресії певних генів у відповідь на зміну зовнішніх умов.Життя будь-якої клітини визначається сукупністю її генів. Завдяки генам здійснюється будь-який прояв та будь-які зміни життєдіяльності на впливи чинників середовища. Клітина живе в змінних умовах середовища і має реагувати на ці впливи змінами своїх біохімічних процесів. Саме регуляція активності генів і забезпечує цю мінливість клітин без змін генотипу. А це, в свою чергу, зумовлює гнучкість властивостей живих систем і можливість пристосування до зміни умов середовища. Існує навіть наука про такі механізми — епігенетика.

Епігенетика — наука, що вивчає зміни експресії генів, що зумовлені механізмами, не пов'язаними зі змінами послідовності нуклеотидів ДНК. Такі зміни можуть залишатися видимими впродовж декількох клітинних поколінь або навіть кількох поколінь живих організмів. Якщо генетика вивчає процеси, що ведуть до змін у генах організмів, то епігенетика досліджує зміни активності генів, за яких структура ДНК залишається незмінною. Епігенетика вивчає процеси, що активують або пригнічують активність генів у відповідь на приймання їжі, фізичне навантаження, стрес тощо.

Вперше механізми зміни активності генів пояснили французькі науковці Ф. Жакоб і Ж. Моно у 1961 р. Вони запропонували концепцію оперона, згідно з якою на активність структурних генів у прокаріотичних клітинах впливає регуляторний ген, що відповідає за синтез регуляторних білків (іл. 94). Ці білки блокують транскрипцію, але з появою в клітині певного субстрату (наприклад, молочного цукру — лактози) вони інактивуються, що уможливлює транскрипцію й утворення функціонального продукту. Цим продуктом є ферменти, що розщеплюють лактозу й сприяють її засвоєнню.0201lx2f-bdf7-422x192.png

Іл. 94. Схема регуляції активності генів згідно з концепцією оперона

Найкращим прикладом епігенетичних змін для еукаріотичних клітин є процес диференціації клітин. Одна запліднена яйцеклітина — зигота ділиться й диференціюється в різні види клітин, які наявні в живому організмі. Це здійснюється шляхом активації одних генів та пригнічення інших, а гіпотеза, що пояснює ці зміни, називається гіпотезою диференціальної активності генів.

Отже, завдяки регуляції активності генів відбуваються відповідна пристосованість клітин та одноклітинних організмів до змінних умов середовища та диференціація клітин під час розвитку багатоклітинних організмів.

Опрацюйте ст. 157-160 підручника

У зошити випишіть головні шляхи регуляції експресії генів.

Назвіть етап реалізації спадкової інфорації, на якому можлива регуляція активності генів, коли регуляторні ділянки можуть розташовуватися в некодувальній частині ДНК.

Правильна відповідь:
транскрипція
Відповідь на завдання:

Вітаю! ти впорався із завданням

Третя частина ключа - відгадка до ребусу

0201lx4r-1b8b-303x224.png

Мітка №5/5 Снігова куля Завдання з відповіддю
Завдання:

Виконайте завдання

Опишіть результати експерименту описаного на ст. 159 та напишіть пояснення у ключі одним словом

Правильна відповідь:
епігенез
Відповідь на завдання:

Дякую за виконання завдання , ти молодець!

Четверта частина ключа- це дві останні букви слова, що означають вид спорту, під час якого відбувається переміщення на автомобілях без кузова

Рефлексія від 12 учнів

Сподобався:

12 0

Зрозумілий:

11 1

Потрібні роз'яснення:

10 2
Рекомендуємо

Хімічний склад живих організмів

Хімічний склад живих організмів

362

Аватар профіля Кубинець Юлія Іванівна
Біологія
9 клас

20 грн

Повторення матеріалу за 5 клас

Повторення матеріалу за 5 клас

153

Аватар профіля Шулежко Ірина Олександрівна
Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)
6 клас

33 грн

Повторення матеріалу, вивченого у 5 класі

Повторення матеріалу, вивченого у 5 класі

268

Аватар профіля Жиленко Наталя Миколаївна
Математика
5—6 клас

20 грн

Повторення навчального матеріалу вивченого за рік

Повторення навчального матеріалу вивченого за рік

1

Аватар профіля Амбражевич Альона Ігорівна
Інформатика
9 клас

25 грн

Узагальнення матеріалу за І семестр 6 клас (НУШ)

Узагальнення матеріалу за І семестр 6 клас (НУШ)

246

Аватар профіля Гопало Ольга Василівна
Інформатика
5—6 років

66 грн

Схожі вебквести

Мікро- та макроелементи в живих організмах

Мікро- та макроелементи в живих організмах

359

Аватар профіля Слівінська Аліночка
Біологія
10 клас

Дихання та виділення людини

Дихання та виділення людини

220

Аватар профіля Понурок Ольга Володимирівна
Біологія
8 клас

Бактерії

Бактерії

135

Аватар профіля Понурок Ольга Володимирівна
Біологія
10 клас

Клітина-одиниця живого

Клітина-одиниця живого

181

Аватар профіля Макашутіна Юлія Олегівна
Біологія
6 клас

Вітаміни

Вітаміни

214

Аватар профіля Слівінська Аліночка
Біологія
10 клас