Онлайн
2
Климкович Тетяна Олександрівна

Вчительський сайт

Написати приватне повідомлення
Матеріалів: 0
Перегляд матеріалів: 0

Конспект заняття гуртка "Мистецтво нашого народу"

Конспект заняття гуртка «Мистецтво нашого народу».

Підготувала Климкович Т.О.

Тема заняття: Виготовлення штучних квітів об’ємної форми.

Мета : формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; громадянської – усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ, здатність екологічно мислити, бережливе ставлення до людей та результатів їхньої праці та самого себе; загальнокультурної – орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері, культурологічних основ сімейних, соціальних, суспільних явищ; сприяти розвиткові творчих задатків особистості: пізнавального інтересу, художнього смаку, творчої уяви; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, збагачувати у дітей уявлення про позитивні якості емоційно-вольової сфери: доброзичливого ставлення до людей, старанності у роботі. предметних компетентностей: розширити знання учнів про квіти; удосконалювати вміння та навички роботи з папером, вчити підбирати папір за кольором і розміром; розвивати спостережливість, фантазію; навчити учнів виготовляти штучні квіти з паперу, використовуючи різні техніки; формувати в учнів конструкторські здібності; розвивати уміння доводити розпочату роботу до завершення;виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: демонстраційний матеріал - мультимедійний проектор, презентація, зразки штучних квітів із паперу, ілюстрації із зображенням виробів, ілюстрації весняних квітів;для індивідуального користування – гофрований папір, нитки, дерев’яні палички, ножиці, клей, стержень кулькової ручки.

ХІД ЗАНАТТЯ

I. Організаційна частина Руки твої — найкращий скарб, Коли умієш їм дати лад. - Так, дійсно, наші руки – це найбільше наше багатство. З допомогою них ми можемо створити багато чудових і прекрасних виробів на годинах нашого гуртка.

II. Повідомлення теми і мети Сьогодні наша класна кімната діти теж перетвориться на дизайнерську майстерню. Ми будемо працювати в дизайнерскій майстерні по виготовленню штучних квітів. Тема нашої спільної праці «Виготовлення штучних квітів об’ємної форми.» Якою на вашу думку буде спільна наша мета (визначення мети уроку дітьми) Рожевий колір — це суміш червоного і білого кольорів , він об’єднує пристрасть і чистоту. Цей колір асоціюється з романтикою, свіжістю, витонченістю і ніжністю. Якщо вам до вподоби цей колір, то ви фантазер, часто мрієте, чутливі до краси, витончені. Серед лікувальних властивостей рожевого кольору виділяють здатність нормалізувати сон, знижувати тиск, стимулювати апетит, позитивно впливати на роботу серця. Вчитель - З незапам'ятних часів люди вірили, що кожна квітка має своє значення. З роками значення змінювалося, різне тлумачення давали і в різні епохи Які символічні значення квітів? Символічні значення квітів: троянда червона здоров'я; троянда біла - чистота душі; троянда жовтогаряча - багатство; троянда дика - поезія; братики польові - вогонь і вода; лілея водяна - дівоча краса; волошка - парубоча врода; півники - звістка; конвалія -повернуте щастя; папороть - щирість; фіалка - скромність; барвінок - світлі спогади. бузок - перше кохання; рута запашна - очищення; Якщо ви запитаєте: «Навіщо виготовляють квіти?» Я відповім слідуюче: 1) Квіти — невичерпне джерело натхнення! Це окраса нашої планети. Художники їх малюють, намагаючись зупинити коротку мить цвітіння. Майстри в'яжуть квіти, шиють, виготовляють з паперу, тканини, пластичних мас, шкіри та інших матеріалів. 2) У Стародавній Греції і Стародавньому Китаї вміли виготовляти прекрасні квіти з порцеляни і золота. Квіти робили з глини, пір'я, пергаменту, емалі на металі, інших матеріалів — дорогих і дешевих. 3) У Європі штучні квіти, виготовлені з тканини, відомі з XVI століття. Однак вони були доступні лише аристократії. Ними прикрашали інтер'єри палаців, сукні та костюми, капелюхи і зачіски. 4) Наші предки також широко використовували штучні квіти у своєму побуті у вигляді оберегів. Для українського народу здавна таким традиційним оберегом був вінок. До українського віночка впліта¬ли різноманітні квіти, а всього в одному вінку могло бути до 12 квіток. 5) Краса живої природи надихає нас на створення штучних квітів. Вишукані троянди й лілеї, скромні ромашки й кульбаби не тільки прикрасять оселю, одяг, зачіску, а й подарують святковий настрій. Виготовлені власноруч квіти виявляють індивідуальність майстра. 6) Щороку поповнюється перелік рослин, які зникають, бо люди зривають їх заради гарного цвіту. Зірвані квіти швидко зів'януть, а на стеблі вони ще довго милували б око. У лісі, на лузі не варто зривати квіти для букетів, для цього є спеціально вирощені квіти. 7) Кожна людина має бажання прикрасити своє помешкання. І для цього якнайкраще в наш час можуть підійти композиції з штучних квітів, які мають властивість створювати гарний настрій. Але складання букетів та композицій квітами потребує певних знань та майстерності.

ІІІ.Викладання нового матеріалу.

Так діти, для виготовлення штучних квітів вам потрібно будуть певні знання і виконання правил безпеки під час роботи.

1. Повторення правил безпечної роботи — Пам'ятайте, що кожен учень зобов'язаний знати правила безпечної праці та дотримувати їх: 1. Підготувати своє робоче місце.

2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.

3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.

4. Роботу розпочинати лише з дозволу.

5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.

6. Використовувати інструменти лише за призначенням.

7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком . — Які матеріали нам сьогодні стануть у пригоді, ви дізнаєтеся, відгадавши загадки: 1. Щоб жили всі дружно в мирі: Скло, пластмаса, гума, шкіра, — Всіх здружу я, крім людей. Здогадались, хто я?.. (Клей) .( Інструктаж при роботі з клеєм Правила безпечної роботи з клеєм • Не брати клей до рота. • Слідкувати, щоб не потрапив до очей. • На виріб багато не наносити. • Користуватися пензликом для клею. • Залишки клею промокати серветкою. • Руки після роботи добре вимий з милом. 2. Він кольоровий або білий, В клітинку він або цупкий, Гладкий, пом'ятий та м'який. В житті є кожної людини. Відгадай, хто він такий? (Папір). Інструктаж при роботі з папером - Розкладіть зручно всі матеріали та інструменти на робочому місці. - Якщо працюєте за малюнками, розмістіть їх перед очима. - Перш ніж прогладити лінію згину, переконайтеся, що куточки і краї па¬перу збігаються один з одним. - Спочатку натисніть пальцями на середині лінії згину, а потім розгладжуйте її від середини до країв. 3. Два пани наділи одні штани. (Ножиці) ( загадку загадує 2 цех) Інструктаж при роботі з ножицями • Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти. • Не залишати ножиці в розкритому вигляді. • Не тримати ножиці кінцями вгору. • Передавати ножиці кільцями вперед. • Не заважайте товаришам, коли вони працюють • Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ІV. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

1. Інструктаж по виконанню роботи. Щоб виготовити штучну рожеву паперову квітку вам знадобиться - 1 зелений квадрат з паперу розміром 10 см 4 паперові смужки рожевих стрічок розміром 5 на 15 см Стеблом для квітки вам послужить паличка, яка обмотана кольоровим папером І стрічка, якою ви закріпити листочки до стебла Етапи виконання штучної квітки. 1. Квадрат з паперу зеленого кольору перегни та склади його «гармошкою»; стиснувши й перев'язавши посередині, отримаєш стилізовані листочки. 2. Перегинаючи і складаючи відрізок рожевого кольорового паперу, виготуй четверту частину квітки. 3. Склей окремі сектори в цілий круг-квітку. 4. Приклей до стебельця квітку . 5. Закріпи листочки до стебла. Учитель: Яким ви бачите кінцевий очікуваний результат? ( Діти горять вимоги до роботи): - на високий рівень - на достатній рівень 2. Практична робота учнів ( вчитель допомагає учням)

V. ВИСТАВКА РОБІТ УЧНІВ

Учитель демонструє роботи учнів та допомагає проаналізувати їх. — Яка робота сподобалася найбільше? — Чия робота найохайніша? — Хто припустився помилки?

VI. ПІДСУМОК

Учитель: — Над чим ми працювали сьогодні на уроці? Учні: - Я отримала велику насолоду, працюючи над створенням виробу. - Виготовлення штучної квітки покращило мій настрій. - Мною виготовлена квітка стане прикрасою моєї кімнати. - Моя квітка вишикувана має оригінальний вигляд Вчитель Сьогодні ми разом з вами навчилися створювати штучні квіти з паперу своїми руками і, я впевнена, ми зробили цей світ ще красивішим - Сподіваюся, виготовляючи штучні квіти, ви зрозуміли, як безцінне багатство — природа, її краса і неповторність, тому необхідно її берегти. Тож завжди будьте мудрим другом для природи. Ми з нею одне ціле, і розділити нас неможливо. Тому бережіть свою зелену планету. Вам в походи ходити І мандрувати, любі діти, Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти. В полі, в лісі, над яром – Квіти, дерева і трави... Цвіту не вирвіть задаром, Гілки не втніть для забави. Оберігайте повсюди Штих і стежиночку в гаї. Все те окрасою буде Нашого рідного краю.

VIІ. Прибирання робочих місць .