Офлайн
2
Байдюк Галина Станіславівна
ID-код 906753

Поширити профіль:

Освітянський сайт

Матеріалів: 1
Перегляд матеріалів: 0
Блог

Урок для 8 класу для дітей з особливими освітніми потребами "Екологічний бумеранг" Виховний захід

Екологічний бумеранг

Виховний захід

 

Мета: уточнити, розширити і закріпити знання дітей про рослинний і тваринний світ України. Розвивати бажання охороняти природу рідного краю. Виховувати бережливе ставлення до всього навколишнього середовища та рослин і тварин, що нас оточують.

Обладнання: ілюстрації птахів. рослин,тварин

Перебіг заходу:

Вед. 1 Добрий день, діти!

Вед. 2 Добрий день, гості!

Вед. 1 До нас надійшов незвичайний лист

Вед. 2 І це скоріше не лист, а крик допомоги і порятунку!

Лист:

Людино, розумна істото!

Ти можеш усе на Землі!

Відсунути можеш потопи

Й будуєш цілі кораблі

Та знову і знову людино

До тебе звертаємось ми

Ми гинемо, гинемо, гинем!

Будь ласка, ти нас збережи!

Хай будуть в нас цілі дерева

Рослини, тварини, птахи

Людино, людино, людино

Ми просимо нас зберегти!

 

Вед.1 А я впевнена, що сьогодні тут зібрались люди небайдужі до того, що з нами відбувається щоженно, ті, хто добре розуміє, що Земля – наш спільний дім, і нам в ньому жити!

Вед.2 Тому однією з найголовніших проблем людства є збереження чистого повітря, води та вільних від домішок продуктів харчування

Діти:

Усе, що є навколо нас:

Сонечко, хмаринка, небо

і пісок, каміння води

та люди – часточка природи.

 

Бджілка, пташечка і зорі

Вільний вітер на просторі

Квіточки і різне зілля –

Це, дитинко, й є довкілля!

 

Вед. 1 Пропоную переконатися у тому, що наші діти – люблять нашу рідну природу, багато знають про неї та дбають про екологічні чистоту планети!

Вед. 2 Отож, починаємо гру «Екологічний бумеранг».

Розминка (Оберіть лише 1 правильну відповідь)

1. Екологія це:

    >а) наука про взаємозв’язок живих організмів з навколишнім середовищем

б) наука про тварин

в) наука про рослини

2. Що таке «Червона книга»?

а) книжка в червоній обкладинці

   >б) список рідісних видів рослин і тварин

в) список влучних висловів

3. Які птахи прилітають до нас першими?

а) шпаки

б) лелеки

    >в) ластівки

4. Яке з цих дерев не росте на території нашої школи?

а) сосна

б) тополя

    >в) ялина

5. Біля якої річки розташоване наше місто Таврійськ?

а) Десна

    >б) Дніпро

в) Дунай

Гра «Продовжи речення»

  1. Якщо ластівки літають низько над землею – буде дощ
  2. Один весняний день – рік годує
  3. З ранку сів туман – буде ясний день
  4. Якщо на початку квітня грім – буде тепле літо
  5. Цілу ніч співає жаб’ячий хор – наступний день буде ясний

Гра «Колобок»

(замінити слово «колобок» на потрібне)

  1. Колобок (гусак) свині не товариш.
  2. Ділити шкуру невбитого колобка (ведмедя).
  3. І вовки ситі, і колобки (вівці) цілі.
  4. Колобків (вовків) боятися – у ліс не ходити.
  5. За двома колобками (зайцями) поженешься – жодного не спіймаєшь.
  6. Не все колобку (коту) масляна.
  7. Коли колобок (рак) на горі свисне.

Д/гра «З якого дерева листочок»

Фізкультрозминка

(грає музика, діти танцюють, зупиняється – діти завмирають у вигляді якоїсь тварини, всі відгадують)

Конкурс «Відгадай-ка»

  1. Впав сніжок на лужок

               Біг звірьок повз сніжок

               Білобокий і вухатий

               Косоокий і вусатий (Заєць)

  1. У темнім лісі проживає

     Довгий хвіст пухнастий має

     Їй на місці не сидиться,

     А зовуть її лисиця!

3.   Пухова руденька шуба

Із сосни стриба на дуба

Хвіст у неї, як мітла

Хоч сама на зріст мала (білка)

  1. Хоч у нього шуба є,

     Та як холод настає,

     Він неїсть тоді, не п’є

     І не ходе, не гуляє

     А у лігво спать лягає (ведмідь)

5.   Дивний звірьок

Круглий, як клубок,

Голки стирчать

Спробуй упізнать (їжак)

 

З-під снігу я пробився

Бо силу добру маю

Своїм біленьким цвітом

Я землю прикрашаю

Ви нас охороняйте

І в лісі не зривайте!

 

Гра «Ланцюжок» (з глядачами)

(назвати квіти, що ростуть на клумбах)

Гра «Назови квітку»

(діти по малюнкам впізнають і називають квіти)

 

В травичці любо їм рости

І їх не скривдиш – знаю ти

Добром хай серце зігрівають

Красуні скромні, лісові

 

Не зривайте квіти, діти

Дайте їм на радість квітнуть

Хай лісочок прикрашають

З сонцем, вітром розмовляють!

 

Вед. 1 Щоб не зникла краса, щоб чудові квіти і надалі могли прикрашати нашу землю, нам потрібно бережно ставитись до них. Дуже багато квітів вже занесли до «Червоної книги»

Діти:

Ми б завжди були щасливі

І пахучі, і красиві

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили нас тільки друзі

 

Ті, які б нас не топтали,

Без потреби не зривали

А на клумбах вдома, в школі

Висівали нас доволі

Доглядали, поливали

Ми б красу їм дарували

 

Вед. 2 На Землі близько 8500 видів птахів. З них 350 видів живуть в Україні. Але за останні десятиріччя зникло 136 видів птахів. Багато з них гине при перельотах, багато гинуть взимку від голоду і холоду. Діти, а чим ми можемо допомогти птахам?

Вед.1 Так, зробити своїми руками годівнички і підгодовувати птахів, та змайструвати шпаківні для шпаків.

Діти:

Прилетіли весну зустрічати

У шпаківнях нових скоро будуть в нас

Жовтороті малі пташенята

Ми веселі шпаки, весняні співаки

Оселилися в теплій квартирі

Скрізь лунають пісні – ми співці голосні

За шпакківні вам дякуєм щиро!

 

Гра про птахів

 

Фінальний бліц-турнір

(по результатам засвоєних знань)

  1. Чи занесений до Червоної книги підсніжник? Так
  2. Що є страшнішим для птахів узимку – голод чи холод? Голод
  3. Чи належить до лікарських рослин крапива? Так
  4. Чи можна в лісі голосно кричати? Ні
  5. Чи можна в лісі брати в руки пташині яйця, пташенят? Ні
  6. Хижі тварини, такі я вовк, корисні для природи? Так
  7. Найстрашніший ворог лісу? Пожежа
  8. Чи належить до лікарських рослин калина? Так
  9. З чим краще виходити на полювання – рушницею чи фотоапаратом?
  10. Чи можна вирубувати ліси? Ні

 

Вед. 1 Ну що ж – наші діти довели, що вони не тільки знають і поважають природу. А й піклуються про неї і захищають її.

Вед. 2 На цьому ми закінчуємо наш захід «Екологічний бумеранг», але боротьбу за чистоту довкілля ми тільки починаємо. Тому докладемо всіх зусиль, аби природа нашого краю, нашої України цвіла і буяла як зелена трава навесні!

Діти:

Купаюсь у травах пахучих

Збиваю ранкову росу

Свою Україну співучу

У серці юнацькім несу!

 

Де гнеться червона калина

І бродять вервечки беріз

Я слухав пісні голубині

На вітрі весняному ріс.

 

Не рвіть квіточок – красу!

Дивиться – вони п’ють росу

Вітерець гойдає трави

Листочки усміхнені, жваві.