Онлайн
51
Блащук Аліса Максимівна

Вчительський сайт

Написати приватне повідомлення
Матеріалів: 0
Перегляд матеріалів: 0

Складання римованих текстів за змістом картин

Складати римовані тексти за змістом картини потрібно починати з вибору об’єкта, обговорення його властивостей, зв’язків, місця дії та ін. У риму можуть бути включені як реальні, так і уявні дії. Для складання римованих текстів використовуються алгоритми складання лімериків.

Лімерик – є одним із засобів розвитку дитячої мовленнєвої творчості. Це ко- роткий вірш, який складається, як правило, з 5 рядків. Лімерик пишеться в жанрі нонсенсу (небилиці, абракадабри). Римовані тексти цього жанру почали складати в Ірландії у місті Лімерик. Неперевершеним майстром цього жанру є поет і художник Едвард Ліра (1812–1888 рр.).

Лімерик римується таким чином:

  • 1–2 рядок між собою;
  • 3–4 рядок між собою;
  • 5 рядок є висновком і може не римуватися.

1 рядок – Жив-був... (об’єкт)

2 рядок – Порівняння або вказівка на властивості об’єкта (який)

3 та 4 рядок – Дія або взаємодія з іншими об’єктами (що робить? З ким спілкується?)

5 рядок – Висновок (твердження чи мораль).

Лімерик повинен мати яскраво виражений парадокс або гіперболу.

Жив-був кумедний ведмедик Пух.

Був дуже добрий і навіть любив набридливих мух. По лісу він блукав.

Усіх мошок медом пригощав.

Ось такий чудернацький був ведмедик Пух.

Далі вихователь пропонує для лімерика новий початок: «Якщо б..., але не...».

«Що було б..., якщо б...»

Якщо б кумедний ведмедик Пух

Не був дуже добрий і не любив набридливих мух, По лісу він би не блукав,

Усіх мошок медом не пригощав.

Ось таким чудернацьким не був би ведмедик Пух.

Алгоритм розумових дій для складання римованих текстів

  1. Обрати об’єкт, визначити його властивості, місце існування та дії.
  2. Дібрати слова, які римуються між собою.
  3. Скласти римований текст за алгоритмом.
  4. Придумати назву віршику.
  5. Виразно прочитати вірша.

Приклад лімериків складених мною

Допитливий ведмедик на місці не сидить.
Знайшовши в лісі вулик до нього лізе вмить.
Та лиш,діставши меду, він ласувати сів,
Аж ось весь рій бджолиний до нього прилетів
Начувайся ведмедику

Маленьке жабенятко жило собі в ставку,
І пісеньку співало веселу та дзвінку.
Ту пісеньку почувши, всі лісові звірятка
У гості поспішали до друга жабенятка.
Хто має друзів, той ніколи не сумує.