Практикум для батьків, ОБЖ, різні питання виховання

Безпека в побуті, попередження травматизму дітей під час відпустки батьків,  дорожньо-транспортного травматизму дітей дошкільного віку. Система фізкультурно-оздоровчої роботи у дитячому садку. Вплив словесних дидактичних ігор та для дрібної моторики рук на розвиток  мови дошкільників. Ігри, що допомагають підготувати дітей до школи.Провідна роль сім’ї у вихованні дитини та багато іншої корисної інформації на моїй сторінці. Заходьте!

ІНТЕРАКТИВНИЙ ПРАКТИКУМ ДЛЯ БАТЬКІВ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ  ДИТИНИ»

Мета: допомогти батькам розширити інформаційно-практичний досвід по темі «Безпека життєдіяльності дитини» за допомого спеціальних вправ, розглянути, обговорити проблему виховання у дітей навичок безпечної поведінки.

Обладнання: аркуші трьох кольорів (зелений, жовтий,червоний), маркери, магнітна дошка, магніти,  проектор, екран, слайд-презентації, ілюстрації безпечних та небезпечних ситуацій,  дві скриньки.

Хід

Шановні батьки, ми зібралися сьогодні щоб розглянути таку проблему:  виховання у дітей навичок безпечної поведінки.

Наростання рухової активності дитини, поєднується з підвищеною допитливістю і прагненням до самостійності, це нерідко призводить до виникнення травмо небезпечних ситуацій.

         «Як забезпечити здоров’я і безпеку наших дітей?».

Давайте разом спробуємо знайти відповіді на це запитання.

         Пропоную поділитися на дві команди.

Першу вправу кожен учасник виконує самостійно. Після виконання вправ буде запропоноване їх обговорення.

Перша вправа «Світлофор»

         Обладнання: аркуші трьох кольорів (зелений, жовтий, червоний), маркери,  магнітна дошка, магніти.

         Час виконання: 7 хвилин.

         Правила:

  1. На аркуші зеленого кольору записати все те, що Ви дозволяєте робити своїй дитині на її власний розсуд. 
  2. На аркуші жовтого кольору записуються дії дитини яким надається відносна свобода (за власним вибором, але в межах визначених правил).
  3. На червоному, записуються дії дитини, неприйнятні ні за яких умов, що робити не можна ніколи, ні за яких обставин.

Кожна команда зачитує всі відповіді, об’єднуючи їх у три групи І (зелена) безпечні дії дитини, ІІ (жовта) дії, можуть бути небезпечні і потребують контролю дорослого, ІІІ (червона) небезпечні дії, які можуть нашкодити здоров’ю дитини. Всі відповіді розміщують на магнітну дошку у вигляді світлофору. Дякую, ваші відповіді я з дітьми обіграю під час «тижня безпеки», ми теж пограємо у «Світлофор».

Друга вправа «Казка навчає»

Обладнання: проектор, слайд-презентація  казок (6-8)

Час виконання: 6 хвилин.

Команди по черзі  називають казку, яка з’являється на екрані та розповідають про ситуації в ній, що несуть у собі небезпеку.

Наприклад: Червона Шапочка могла заблукати у лісі, бо не можна дітям йти без дорослого в ліс (не можна відчиняти незнайомцю двері, тощо)

 Третя  вправа «Дії - наслідки» (запитання – відповідь)

Час виконання: 7 хвилин.

Учасники першої команди називають небезпечну дію дитини

Якщо дитина взяла сірники…

 у відповідь учасники другої команди називають небезпечні наслідки цієї дії для дитини (після повтору запитання першої команди)

Якщо дитина взяла сірники…Це може призвести до пожежі в якій можна отримати опіки, (інші учасники цієї команди, можуть доповнити відповідь) отруїтися чадним газом, навіть загинути.

Четверта  вправа «Чарівні скриньки»

Обладнання: ілюстрації безпечних та небезпечних ситуацій, дві скриньки.

Час виконання: 6 хвилин.

Командам дають скриньки, одній чорну - «Небезпечні ситуації», другій яскраву «Безпечні ситуації», по одному учасники обирають зі столу ілюстрації безпечних та небезпечних ситуацій та кидають у свої скриньки. Після чого міняються скриньками, перевіряють правильність, чи доводять свою версію. Наприклад: ілюстрація дівчинка з квітами у руці може тлумачитися як небезпечна, але якщо у дівчинки алергія на пилок якоїсь квітки, ситуація стає небезпечною.

П’ята вправа «Доведи»

Обладнання: проектор, слайд-презентація

Час виконання: 10 хвилин.   

         Формування безпечної  поведінки  пов’язане з цілою низкою заборон. При цьому дорослі, часом самі не помічають, як часто вони повторюють слова «не можна». Або, навпаки, намагаються пояснити що-небудь шляхом довгих і не завжди зрозумілих дітям настанов. Все це, як правило, дає зворотний результат. Якщо заборон буде занадто багато, дитина  неминуче буде їх порушувати. Спробуємо змінити заборону так, щоб дитина захотіла її дотримуватися. На екрані з’являються написи ситуацій, батьки змінюють заборону на пропозицію, запитання, невелику повчальну розповідь.

Не можна їсти сніг!

Давай проведемо досліди зі снігом (наскільки чистий, холодний-певний час тане, тощо)

Не можна перебігати через дорогу!

Щоб перейти дорогу, спочатку треба подивитися…(тому, що найближчий рух машин зліва)

Не можна грати з сірниками!

 

Не можна дражни тварин!

 

Не можна брати ніж!

 

Не можна лазити по деревах!

 

Не можна відчиняти вікна!

 

Шоста вправа «П’ять проявів любові до дитини»

Обладнання: проектор, слайд-презентація (фото дітей з батьками до вправи)

Час виконання: 10 хвилин.   

Кожній дитині властиво розуміти любов батьків по-своєму. І якщо батьки знають цю «мову», дитина краще розуміє їх.  Але ж, як виразити свої почуття?  Яку «мову»  розуміють» усі?

1. Мова дотику.

Що відчуває  дитина, коли її беруть на руки, голублять? 

Відповіді батьків: любов, турботу, безпеку.

Психологи наголошують, що дитину потрібно обіймати   8 разів на день, щоб вона відчувала  безпеку, радість  та любов.

2. Слова заохочення.

Як лагідно ви звертаєтесь до своїх дітей? Чим підтримуєте?

Відповіді батьків: молодець/ розумниця, ти найкращий,  ти, у тебе вийде, я в тобі не сумніваюсь. «Любить дитину завжди! Менше сваріть – більше любить!» Коли ми хвалимо дитину то дякуємо їй за те, що вона зробила і чого досягла сама.

Хваліть своїх дітей.  

3. Час.

Психологи вважають, що батьки в середньому приділяють увагу дітям лише 17 хвилин на день.

Приділяйте своїм дітям більше уваги.

4. Подарунки.

Подарунки – це символ уваги.  Справжній подарунок  дається не в обмін на щось, а просто так.

Важливо не просто купити подарунок, а й разом його розпакувати, пограти, прочитати правила гра, розібратись, бо тоді вже це ціла спільна справа, яка всіх об’єднує.

Діти дуже цінують зроблене своїми руками, особливо якщо це зробили вони разом зі своїми батьками.

Даруйте подарунки просто, щоб це було приємно і несподівано.

5. Допомога.

Важлива саме допомога, а не зроблене замість дитини, хоч це може зайняти й більше часу!

Любіть дитину - це шлях до її чудового впевненого майбутнього!!!