Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Робота над граматичною будовою мови на корекційних заняттях з розвитку мовлення для дітей з ООП
»
Взяти участь Всі події

23.01.2022

37

0

Чудовий курс "Вчити читати. Літературна освіта у школі..." РАДЖУ ПРОЙТИ.

Із курсів взяла собі на замітку багато цікавого, наприклад : " ...Метод виразного читання реалізується також у комплексі видів навчальної діяльності, що виявляють здібності, уміння та навиків сприймання та аналізу літературного твору:

  • читання художніх творів у навчальній аудиторії та вдома;

  • виразне читання із поясненням його особливостей – дає простір для творчого мислення читача;

  • заучування напам’ять – сприяє заохоченню до естетичного та емоційного співпереживання із світом художнього твору;

  • переказ, близький до тексту – розвиває інтелектуальні здібності, стимулює самостійне критичне мислення, розвиває мовленнєві навики;

  • художня розповідь – відкриває простір для домислювання словесного образу тексту, для втілення власного погляду як на предметний світ твору, так і на його ідейно-проблемне наповнення;

  • ілюстрування прочитаного – у системі спеціальної підготовки дозволяє всебічно реалізувати творчі здібності читачів різного віку;

  • відгук про прочитане – сприяє розвиткові навиків самостійної аналітично-творчої діяльності, уміння осмисленого сприймання тексту із наступними його інтерпретацією та аналізом; для оптимального застосування цього виду слід дотримуватися послідовності його організації (вказати автора і назву твору; відтворити основні елементи змісту твору; визначити його ідею та проблему; акцентувати й аргументувати оцінне ставлення до прочитаного; назвати персонажів твору, оцінити їхні вчинки, втілені ними ідеї, переконання, настрої; зробити логічний висновок щодо інтелектуально-естетичної цінності, морально-етичної актуальності, психологічної переконливості літературного твору). "

  • Виконуючи практичне завдання №2 , із захопленням перечитала

    В. Сухомлинського, і ось що виділила на тему п.завдання "10 порад сучасному учителеві літератури ( ідеї видатного педагога Василя Сухомлинського ) :

    1. Учителю, пам’ятай : найважливіші інструменти на духовний світ школяра — слово вчителя, краса навколишнього світу і мистецтва, створення обставин, в яких найяскравіше виражаються відчуття, — ваш емоційний діапазон людських відносин.

    2. Спонукай учнів до повсякденної, на все життя дружба з книгою. Дзюрчання струмочка, що поповнює річку думки, що не припиняється ні на один день. Читання не для завтрашнього уроку, а з органічної потреби, із жаданням знань.

    3. Вчи читати , підводь до відкриття істини . Домагайся того, щоб учні твої побачили, відчули незрозуміле, ставили питання і шукали відповіді на нього.

    4. Піклуйся , щоб у школі панувала висока мовна культура; панувала атмосфера великої чуйності до слова: сказане або написане неправильно повинно звучати не тільки для вчителя, але і для школяра таким же дисонансом, як фальшива нота для людини, що володіє високим музичним слухом.

    5. Веди своїх вихованців від книги і думки - до діяльності, від діяльності - до думки і слова. Діяльність повинна трансформуватися у власну думку учня, а власна думка повинна знайти вираз в слові.

    6. Формуй у дітях уміння швидко і свідомо читати : вголос ,виразно і мовчки. Це одна з найважливіших умов повноцінного логічного мислення на уроках і при самостійній роботі над книгою.Той, хто не уміє швидко і свідомо читати, не може успішно опановувати знаннями. Свідомо читати — це означає сприйняти очима і в думках частину пропозиції або невелику пропозицію цілком, відірвати свій погляд від книги, вимовити те, що запам'яталося, і в той же час думати — не тільки про те, що читається, але і про якісь , пов'язані з читаним матеріали : картини, образи, уявлення, факти, явища.

    7. Веди кожного вихованця у світ книг, виховуй любов до книги, зроби книгу дороговказною зіркою в інтелектуальному житті. Це залежить від вчителя, від того, яке місце в його власному духовному житті займає книга. Читання стане духовною потребою твого вихованця за умови, якщо він відчує, що твоя думка постійно збагачується, якщо переконається, що сьогодні ти не повторюєш те, що говорив вчора.

    8. У твоїй розповіді, у викладі нового матеріалу , повинна бути іскра, що запалює порох допитливості і потреби знань. З твого уроку підліток повинен піти з твердим наміром прочитати книгу, про яку ти згадав ненароком. Він повинен мріяти про цю книгу, знайти її.

    9. Пам'ятай, що ти не тільки живе сховище знань. Не тільки фахівець, який уміє передати інтелектуальні багатства людства молодому поколінню, ти повинен запалити в його душі вогник любові до знань. Ти — один із скульпторів, що створюють людину майбутнього. І скульптор особливий, не схожий на інших.

    10. Знайди для своїх вихованців книги, в яких істина підноситься не як готовий вогник, а як трепетний факел, засвічений вогнем сердець, що боролися за істину і перемогли в цій боротьбі, що одвічно горить. ВОЛОДАРЮЙ НАД ДУШЕЮ ДИТИНИ КНИГОЮ, РОЗУМОМ, ПЕРЕКОНАННЯМИ.

Інші публікації цього автора

Чудовий курс "Вчити читати. Літературна освіта у школі..." РАДЖУ ПРОЙТИ.

23 січня
36