Сьогодні о 17:00
Марафон. День 2:
«Сталий розвиток: від освіти до світу»

10.05.2020

48

0

Методика розвитку Марії Монтесорі

Відомий лікар і педагог Марія Монтессорі жила і працювала в Італії. Вже до 26 років вона стала однією з перших жінок-лікарів в історії Італії. Вона відстоювала необхідність не тільки медичного, а й педагогічного втручання в життя дітей з особливостями розвитку, створила метод «наукової педагогіки». В своїй роботі вона використовувала власні розробки і матеріали своїх вчителів Ітара та Сегена: знаменитих на весь світ французьких лікарів, які стали, по суті, першими європейськими дефектологами. Коли виявилося, що діти, які визнані «нездібними», освоїли навички рахунку, письма і читання краще і швидше своїх здорових однолітків за методом Марії Монтессорі, було прийнято рішення адаптувати методику і для звичайних дітей. І ось, в 1907-м в Сан-Лоренцо був відкритий перший «Будинок дитини», який працював за системою Монтессорі, а ще через три роки вийшла перша книга про її методи навчання.

Заповеди Марии Монтессори. | ВКонтакте

Головний принцип Монтессорі-педагогіки - це свобода дитини в її діяльності  і самостійності. Спостерігаючи за дітьми і утримуючись від заохочень і покарань (і взагалі від будь-яких оцінок!), педагоги намагаються не тільки формувати середовище для їх розвитку, а й направляти цей процес і дозволяють займатися тим, чим подобається, і тоді, коли хочеться.

Методика розроблена Марією Монтессорі в першу чергу спрямована на розвиток сенсорики: від дотику і слуху до розрізнення найтонших відтінків смаку і запаху. Вправи на тренування окоміру, а також ігри з цифрами і геометричними фігурами допомагають дітям непомітно перейти до абстрактних математичних понять. А розвиток загальної і дрібної моторики, включають завдання на ліплення і штрихування, разом зі спеціальною «зарядкою» для губ і язика, незамінні при підготовці дошкільника до освоєння навичок читання і письма.

В класах Монтессорі вчаться діти різного віку і вони самі можуть вибирати чим будуть займатись з одного боку може здаватись, що такі діти не знають, що таке дисципліна, проте як показує практика вони дуже дисципліновані та швидше інших можуть ставити перед собою цілі та добиватись їх.

В методиці Монтессорі вихователь повинен втручатися, коли це необхідно, або ж не втручатись, якщо це дозволить дітям самостійно впоратися із завданням або конфліктом. Суть роботи педагога в такому класі – це стежити за відповідністю середовища і умов навчання потребам дитини і змінювати  їх, пропонуючи нові завдання і вправи і висловлюючи постійну готовність допомогти, але не нав'язуючи свою допомогу.

Відомий лікар і педагог Марія Монтессорі жила і працювала в Італії. Вже до 26 років вона стала однією з перших жінок-лікарів в історії Італії. Вона відстоювала необхідність не тільки медичного, а й педагогічного втручання в життя дітей з особливостями розвитку, створила метод «наукової педагогіки». В своїй роботі вона використовувала власні розробки і матеріали своїх вчителів Ітара та Сегена: знаменитих на весь світ французьких лікарів, які стали, по суті, першими європейськими дефектологами. Коли виявилося, що діти, які визнані «нездібними», освоїли навички рахунку, письма і читання краще і швидше своїх здорових однолітків за методом Марії Монтессорі, було прийнято рішення адаптувати методику і для звичайних дітей. І ось, в 1907-м в Сан-Лоренцо був відкритий перший «Будинок дитини», який працював за системою Монтессорі, а ще через три роки вийшла перша книга про її методи навчання.

Головний принцип Монтессорі-педагогіки - це свобода дитини в її діяльності  і самостійності. Спостерігаючи за дітьми і утримуючись від заохочень і покарань (і взагалі від будь-яких оцінок!), педагоги намагаються не тільки формувати середовище для їх розвитку, а й направляти цей процес і дозволяють займатися тим, чим подобається, і тоді, коли хочеться.

Дети Деревянные Монтессори Материалы Обучение Подсчет Чисел ...

Методика розроблена Марією Монтессорі в першу чергу спрямована на розвиток сенсорики: від дотику і слуху до розрізнення найтонших відтінків смаку і запаху. Вправи на тренування окоміру, а також ігри з цифрами і геометричними фігурами допомагають дітям непомітно перейти до абстрактних математичних понять. А розвиток загальної і дрібної моторики, включають завдання на ліплення і штрихування, разом зі спеціальною «зарядкою» для губ і язика, незамінні при підготовці дошкільника до освоєння навичок читання і письма.

В класах Монтессорі вчаться діти різного віку і вони самі можуть вибирати чим будуть займатись з одного боку може здаватись, що такі діти не знають, що таке дисципліна, проте як показує практика вони дуже дисципліновані та швидше інших можуть ставити перед собою цілі та добиватись їх.

Середовище Монтессорі-класу

В Середовище Монтессорі-класуметодиці Монтессорі вихователь повинен втручатися, коли це необхідно, або ж не втручатись, якщо це дозволить дітям самостійно впоратися із завданням або конфліктом. Суть роботи педагога в такому класі – це стежити за відповідністю середовища і умов навчання потребам дитини і змінювати  їх, пропонуючи нові завдання і вправи і висловлюючи постійну готовність допомогти, але не нав'язуючи свою допомогу.

Більш детальніше можна ознайомитись з даною методикою переглянувши відео на YouTube . В описі до відео також можна знайти посилання на ігри за методикою Марії Монтессорі.

Дякую за увагу!

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.