Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Стресостійкість та інформаційна безпека підлітків і дорослих під час воєнного конфлікту
»
Взяти участь Всі події

23.03.2021

37

0

Бінарний урок – основи здоров’я – математика. 6 клас Тема: Принципи фізичного здоров׳я сучасної людини

Тема: Принципи фізичного здоров׳я сучасної людини

Мета:

Навчальна

  • поглибити знання учнів про принципи фізичного здоров׳я та  важливість дотримання їх у житті,прищеплювати зацікавленість до пізнання нового,  реалізувати міжпредметні зв’язки;

  • формувати навички створення та використання математичних моделей для обробки інформації (рівняння, таблиці, діаграми);

розвивальна

  • розвивати навички логічного мислення, увагу; загальний кругозір учнів з питання дотримання основних принципів здоров׳я, створити умови для висловлення учнями власної думки;

  • розвивати навички математичного моделювання, абстрагування, встановлення зв’язку між властивостями різних об’єктів;

виховна

  • виховувати бажання спостерігати за власним розвитком, вміння працювати у команді, формувати навички самооцінки.

Тип уроку: комбінований (захист проектів – математичний бій).

Обладнання: фото, підручник, таблиці, презентації, дидактичні матеріали.

Основні терміни й поняття:

водний баланс, калорійність їжі, руховий режим;

математична модель, рівняння, діаграма, таблиця.

Учні повинні знати:

поняття математичної моделі, правила розв’язування лінійних рівнянь,

правила дій із раціональними числами.

Учні повинні вміти:

складати та розв’язувати рівняння з однією змінною; знаходити дріб від числа та число за його дробом, знаходити відсоток від числа, опрацьовувати таблиці та діаграми, складати стовпчасту та кругову діаграми.

Хід уроку

І урок.

Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

Мрії здійснюються – при закінченні захисту проекту про числа Фібоначчі, було бажання працювати над питаннями біології. Отже, мрії здійснилися.

Мотивація навчальної діяльності учнів

Гармонія  (Надія Красоткіна)

Життя в гармонії з красою,

З людьми, з природою і світом.

Спокійно йде чи крутизною,

А є гармонія — є світло!

Звучить музика, що імітує стукіт серця. Зображення на екрані – синусоїдальний ритм.

Повідомлення теми, мети, задач уроку

Учитель біології

Подивіться на зображення слайду. Це квітка здоров’я.

Саме вона є моделлю роботи нашої гімназії, складена вона була учнями та вчителями закладу

Здоров’я  людини залежить від багатьох аспектів.

Наша задача більш детально опрацювати саме пелюстку фізичного здоров’я.

Якщо гармонійно розкривати власні сили, які закладенні природою, то людина досягне успіху у прагненні знайти себе, стати собою і робити свою справу.

Звичайно є багато секретів щодо гармонійного розвитку фізичного здоров’я людини. Ваш клас отримав завдання для нового проекту «Принципи фізичного здоров’я сучасної людини» і сьогодні відбудеться презентація. Кожна група поділиться своїми результатами дослідження із питань.

І група ­ – Водний баланс в організмі людини;

ІІ група – Калорійність їжі;

ІІІ група  – Рухова активність.

Сприйняття та  засвоєння учнями нового навчального матеріалу

Захист групових проектів

Презентація І групи

Учитель математики

Жодне дослідження не може претендувати на звання наукового, якщо воно не підкріплено математичними доведеннями.

Інтерактивна математична розминка (м’ячик)

Питання для актуалізації:

дріб та відсоток від числа;

число за даним значенням дробу (відсотку);

збільшення (зменшення) числа на певну кількість відсотків.

Розв’язування задачі першої групи (скласти модель – рівняння).

Напої становлять  32%  води від добової потреби організму дорослої людини.

Вода, що утворюється в організмі, становить 0,5 тієї кількості, яку організм людини отримує з напоїв.

Води, що потрапляє до організму з супів, на 8% (загальної кулькості) більше, тієї, що утворюється в організмі, а води, що міститься в твердих продуктах, на 0,108 кг більше, ніж та, що потрапляє в організм із супів.

Обчисліть, яка добова потреба у воді організму дорослої людини?

(Конкурс капітанів)

Танцювальна фізкультхвилинка

Презентація ІІ групи «Калорійність їжі»

Задача другої команди ( попереднє обговорення у команді – складання та розв’язання рівняння, обговорення опису моделі)

1. У раціоні Максима  жирів у 3 рази більше, ніж білків.  А вуглеводів – на 30% більше, ніж жирів. Обчисліть відсотковий вміст поживних речовин, які отримує хлопчик щодоби.

2. Складіть стовпчасту діаграму розподілу поживних речовин.

Аналіз правильності розв’язання

Інтерактивний підсумок (м’ячик) по змісту перших двох презентацій з вчителем біології

Презентація ІІІ групи «Рухова активність»

Задача третьої групи для експрес-розв’язання на швидкість:

Перший хлопчик стрибав на скакалці , а другий займався бігом. За однаковий час перший витратив у 2 рази більше кілокалорій, ніж другий.

Коли другий позаймався довше й витратив на 400 ккал більше, а перший припинив вправи і витратив на 100 ккал менше, то другий витратив у 2 рази більше першого!

Скільки кілокалорій витратив другий хлопчик у першому тренуванні?

Підведення підсумку тематичних проектів

Учитель біології -  питання для узагальнення та осмислення   об'єктивних  зв'язків   і   взаємозалежності   у  вивченому

матеріалі.

Учитель математики – повторення особливостей математичних моделей, розглянутих на уроці (рівняння, діаграми, таблиці), анонс математичного бою.

Ситуаційні завдання (робота в групах) – учням пропонується скласти візуальну модель принципів фізичного здоров’я. Кожна група отримує білий та кольоровий папір, клей, ножиці, кольорові маркери.

Презентація моделей

ІІ урок.

Математичний бій

Кожне завдання оцінюється за результатами останнього у групі, хто його виконав у зошиті, підтримується взаємодопомога.

Учні по черзі можуть призначити консультанта чи опонента з іншої команди.

1 задача

Обрахувати відсотковий вміст калорійності продуктівдля сніданку учня 6 класу

Продукт

Калорійність

Курятина

248 ккал

Морква

20,5 ккал

Яблука

114 ккал

Масло

186 ккал

2 задача робота з таблицею ( на швидкість)

Скільки кілокалорій потрібно споживати в день?

Вік

Хлопці

Дівчата

1-3

1230 ккал

1165 ккал

4-6

1715 ккал

1545 ккал

7-10

1970 ккал

1740 ккал

11-14

2220 ккал

1845 ккал

15-18

2755 ккал

2100 ккал

19-50

2605 ккал

2079 ккал

вагітні

2579 ккал

3 задача

На виконання домашнього завдання учень витратив 80 хв.На виконання світової літератури він витратив у два рази більше, ніж на математику, а на математику на 12 хв. менше, ніж на українську мову. Англійську він виконував 20 хвилин.

Скільки часу він витратив на кожен предмет?

4 задача

У бутилі, який привозять до нашого класу, 20 літрів води. Кожен учень в класі випиває в середньому 0.25 літри води щодня. Скільки води від загальної кількості у відсотках випивають учні за день, якщо в класі 24 учні?  Скільки коштуватиме нам вода на 20 днів (один бутиль - 30 грн.)?

5 задача

Їжу, яку людина вживає за день, називають добовим раціоном.

Для підлітків він становить:

сніданок - 25%,

другий сніданок - 10%,

обід - 45%,

підвечірок - 5%,

вечеря - 15%.

Побудуйте стовпчасту діаграму добового раціону підлітка.

Паралельно будується діаграма за допомогою комп’ютерної програми

Узагальнення і систематизація знань

Гра «Мікрофон»:

«Сформулюйте поради дотримання основних принципів фізичного здоров’я підліткам».

Підсумки бінарного уроку

Порівняння результативності роботи команд.

Учням кожної групи пропонується дати оцінку роботі кожного учасника з кожного предмету.

Висновки про позитивні та негативні сторони інтегрованого уроку з двох предметів.

Повідомлення домашнього завдання

Біологія: «Проаналізувати та скласти «Індивідуальний план з водного балансу, рухової активності та калорійності їжі» .

Математика: «Скласти довільні кругові чи стовпчасті діаграми за даними, отриманими під час уроку»

Інші публікації цього автора

Бінарний урок – основи здоров’я – математика. 6 клас Тема: Принципи фізичного здоров׳я сучасної людини

23 березня 2021
36