Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Кінезіологічні вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії

Кінезіологічні вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії

Рекомендовано: для роботи педагогів з молодшими школярами НРЦ. Для налаштування на робочий лад перед заняттям,  як маленькі перерви в ході заняття.  Або просто як ігри у вільну хвилинку.

Мета: вправи покращують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють запам'ятовуванню, підвищують стійкість уваги, допомагають відновленню мовленнєвих функцій, полегшують процеси читання і письма.      Вправи для мозку також сприяють розвитку координації рухів і психофізичних функцій, розвивають  логічне мислення і підвищуючи розумову діяльність в цілому.                Вправи необхідно виконувати щодня, виділивши 20-25 хвилин на день для них. Вправи доцільно поступово ускладнювати: прискорювати темп;  виконувати з легко прикушеним язиком і заплющеними очима (вимкнення мовного і зорового контролю); підключати рухи очей і язика до рухів рук; підключати дихальні вправи і метод візуалізації.

 

02001327-99c1.jpg

 

02001328-215a.jpg

 

Вправа «Перехресні кроки».    Виконується на місці. З’єднати праве коліно з лівим ліктем та навпаки. Кроки повинні виконуватися дуже повільно, зберігая рівновагу, на рахунок «1-10»-з’єднати  коліно і лікоть, за той же час повернутися в начальне положення. Це задіює максимально велику кількість м’язів тіла та розвиває, активує лобну частину мозоку, відповідальну за мислення.

Вправа «Зігнута нога».   Підняту стопу вивернути всередину і по 8 разів качнути нею вперед і назад. Те ж з іншою ногою. Вмикаються в роботу ділянка  мозку, що відповідає за формування і виклад думки, активізуються творчі здібності.

Ліхтарики“Ліхтарики” Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі)

Вправа “Дзеркальне малювання” асиметрія. На аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри. Рекомендується при виконанні цього завдання використовувати музику.        Малюнки для дзеркального малювання двома руками…асиметрія.

Вправа  « Кільце» .     Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи його.

Вправа “Кулак – ребро – долоня”.    Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:

 а) долонею правої руки;                                                                                                                                  

 б) долонею лівої руки;                                                                                                                                                          

в) обома долонями одночасно.                                                                                                                                       

При цьому змінюємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.

Вправа “Вухо-ніс".   Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».

Вправа “Перехресні рухи”.    Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.

Вправа “Горизонтальна вісімка".   Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.

Вправа «Енергічне позіхання».   Знімається напруга з м'язів обличчя, очей, рота, шиї. Поліпшуються функції голосових зв'язок, мова стає чіткіше.Широко відкрити рот і спробувати позіхнути, надавив при цьому кінчиками пальців на натягнутий суглоб, що з'єднує верхню і нижню щелепи. Повторити 5-8 разів.

Вправа «Хмара дихання».  Потрібно зробити повільний вдих через ніс, надути живіт, руки перед грудьми. Повільний видих через рот, одночасно малюємо коло симетрично обома руками. Намагаємося розподілити повітря на все коло, повторюємо три рази. Можно намалювати квадрати і трикутники.

Вправа «Думаючий  капелюх» .   На поверхні вуха знаходиться 148 активних точок. Ця вправа допомагає зосередитися, а також краще слухати і говорити.М'яко розправити і розтягнути однойменної рукою зовнішній край кожного вуха в напрямку вгору назовні від верхньої частини до мочки вуха п'ять разів. Помасажувати ділянку за вухом у напрямку зверху вниз.

Вправа «Свічка».  Початкове положення - сидячи на стільці. Необхідно уявити велику свічку. Зробити глибокий вдих і спробувати одним видихом задути свічку. Далі уявити перед собою 5 маленьких свічок. Зробити глибокий вдих і задуть ці свічки маленькими порціями видиху.

Запропоновані комплекси кінезіологічних  вправ  покращують увагу і пам’ять, формують просторові уявлення. Заняття спрямовані на подолання патологічних відхилень, усувають дезадаптацію в процесі навчання, гармонізують роботу головного мозку. Всі вправи педагог повинен виконувати разом з дітьми, поступово, від заняття до заняття, збільшуючи час і складність.

Комплекс вправ № 1.

1. Постукайте по столі розслабленою кистю правої, а потім лівої руки.      

2.Поверніть праву руку на ребро, зігніть пальці в кулак, випряміть, покладіть руку на долоню. Зробіть те ж саме лівою рукою.                                                                                                                           

3.«Дзвінок». Спираючись на стіл долонями, зігніть руки в ліктях наполовину. По черзі повторіть жест «стрясаємо воду з пальців».                                                                                                                       

  4.«Будиночок». З’єднайте кінцеві фаланги випрямлених пальців рук. Пальцями правої руки з силою натисніть на пальці лівої, потім навпаки. Відпрацюйте ці рухи для кожної пари пальців окремо.                                                                                                                                                                      

  5. Постукайте кожним пальцем правої руки по столу під рахунок «1, 1-2, 1-2-3 і т. д.». Зафіксуйте передпліччя правої руки на столі. Вказівним і середнім пальцями візьміть олівець зі столу, підніміть й опустіть його. Зробіть те ж лівою рукою.                                                                                           

6. Розкачайте на дошці невеличкий шматочок пластиліну по черзі пальцями правої руки, потім лівої.                                                                                                                                                                   

  7.Покрутіть олівцем спочатку між пальцями правої руки, потім лівої (між великим і вказівним; великим і середнім; середнім і безіменним; безіменним і мізинцем; потім у зворотну порядку).

8.Зафіксуйте передпліччя на столі. Беріть пальцями правої руки сірники з коробочки на столі та складайте поруч, не рухаючи руку з місця. Потім покладіть їх назад в коробку. Зробіть те ж лівою рукою.

КОМПЛЕКС вправ № 2.

1. Сядьте на підлогу «по-турецьки», покладіть руки на діафрагму. Піднімаючи руки вгору, зробіть вдих, опускаючи руки – видих.                                                                                                     

2.  «Сніговик». Стоячи уявіть, що ви – щойно зліплений сніговик. Тіло повинно бути напружене, як замерзлий сніг. Прийшла весна, пригріло сонце, і сніговик почав танути. Спочатку тане і обвалюється голова, потім опускаються плечі, руки розслабляються і т. д. В кінці вправи м’яко впадіть на підлогу і лежіть, як калюжка води.                                                            

  3. Сидячи, зігніть руки в ліктях, стискайте і розтискайте кисті рук, поступово прискорюючи темп. Виконуйте, допоки кисті не стомляться. Потім розслабте руки і струсіть.                                               

  4. Вільні рухи очей із сторони у сторону, обертання.                                                                                        

  5. «Міміка». Виконуйте різні мімічні рухи: надувайте щоки, висувайте язика, складайте губи в трубочку, широко відкривайте рота.                                                                                                                                      

 6. Погладжування: прикладіть долоні до чола, під час видиху проведіть ними з легким натиском вниз до підборіддя. Під час вдиху проведіть руками з чола через тім’я на потилицю, з потилиці на шию.                                                                                                                                         

7. Витягніть руки перед собою, зігніть кисті вгору і вниз. Потім почніть обертати обома кистями за і проти годинникової стрілки (спочатку в один бік, потім – у різні), зведіть та розведіть пальці обох рук. Спробуйте з рухами рук одночасно широко відкривати і закривати рота.                                                                                                                                                    

  8. Зробіть повільні нахили голови до плечей і рухи вперед-назад. Потім виконайте кругові рухи головою в одну сторону, потім в іншу.                                                                                                   

9. Зробіть кругові рухи плечима вперед-назад і знизування ними.                                                                       

  10. Візьміть в руки м’яч або іграшку. По команді ведучого підніміть його вгору, вправо, вліво, вниз.

Читайте також: