Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Сучасні методики засвоєння норм нової редакції "Українського правопису"
»
Взяти участь Всі події

13.12.2020

60

0

Граємо з дітьми вдома. Ігри з водою

Граємо з дітьми вдома. Ігри з водою

Ігри з водою – найулюбленіша забава для дітей. Ігри з водою корисні не тільки для розвитку тактильних відчуттів, а й для дрібної моторики. Вода розвиває різні рецептори, заспокоює, дарує позитивні емоції. А ще:

  • Ігри з водою розвивають дрібну моторику, координацію рухів і зір.

  • Це своєрідне знайомство з навколишнім світом, а саме - властивостями однієї з важливих стихій.

  • Вода - антидепресант, ігри з нею дають сильну емоційну і психологічну розрядку.

Ігри з водою

«Сито»

Мета: за допомогою гри дитина пізнає призначення та властивості предметів.

Запропонуйте дитині лити воду з склянки через сито в таз. Поясніть дитині, чому вода утікає.

«Губка»

Устаткування: дві ємкості, поролонова губка. Одну ємкість наповнюєте водою. Покажіть дитині як за допомогою губки перенести воду з однієї ємкості в другу.

«Кораб0200f7r8-b5e7-221x166.jpgлики»

Мета: розвиток дрібної моторики та артикуляційного апарату.

Налийте в таз невелику кількість води. Покажіть дитині як можна кидати невеликі клапті паперу, подуйте на них. Дитина повторить ваші дії.

«Кульки в воді»

Мета: розвито0200f7rf-9305-214x144.jpgк дрібної моторики.

Устаткування: дві ємкості, декілька тенісних кульок, ситечко з ручкою.

Одна ємкість заповнюється водою,з якої дитині пропонується виловити кульки ситечком у другу ємкість. Дитина помічає, що з ситечка вода виливається,а кульки не тонуть у воді

«Пливи, кораблик!»

Мета: розвиток дрібної моторики,закріпляє поняття порожній, повний.

Інвентар: дві склянки (одна з водою),чайна ложка,столова ложка.

Можна запропонувати дитині перелити воду з однієї склянки в другу ложками.

«Переливання води»

Мета: розвиває координацію рухів,розширює поняття про властивості предметів.

Устаткування: ємкість з водою, дві склянки різного об’єму.

Ємкість заповнюється водою,з якої дитині пропонується набрати воду склянкою та перелити її в іншу.

0200f7rg-8b0f-208x117.jpg«Кольорова вода»

Мета: зняття психоемоційного напруження

Устаткування: акварельні фарби, пензлики, 5 прозорих пластикових склянок (надалі кількість склянок може бути будь-яким), вода. Розставте склянки в ряд на столі і наповніть водою. Візьміть на пензлик фарбу одного з основних кольорів - червоний, жовтий, синій, зелений (можете починати з улюбленого кольору дитини, якщо такий є, це допоможе залучити дитину в гру) - і розведіть в одному з склянок. Коментуючи свої дії, постарайтеся привернути увагу дитини, внесіть елемент "чарівництва": "Зараз візьмемо на пензлик твою улюблену жовту фарбу, ось так. А тепер ... опустимо в стакан з водою. Цікаво, що вийде? Дивись, як красиво!" Зазвичай дитина заворожено стежить за тим, як хмаринка фарби поступово розчиняється в воді. Можна урізноманітнити ефект і в наступному склянці зрозуміти, який із способів йому більше подобається.

0200f7rk-09df-219x123.jpg«Тоне - не тоне»

Візьміть предмети з різних матеріалів: метал, дерево, пластик, гума, тканина, папір, мочалка. Опускаючи по черзі різні предмети, спостерігайте разом з дитиною, занурюються вони в воду і що з ними відбувається. Що тоне, а що ні? Поясніть дитині, чому.

«Повітряні кульки»

В звичайні повітряні кульки наливаємо трохи води і міцно зав’язуємо. Даємо дитині в руки. Їх можна: м’яти / стискати в руках (такий антистрес); підкидати; кидати на землю;
– топтатися ногами.

«Море»

Мета: отримання терапевтичного ефекту, емоційна розрядка, скидання негативних емоцій, корекція агресивної поведінки.

Таз з водою може перетворитися в "море", по якому пливуть кораблики: "Поплив по морю кораблик і гуде: у-у-у! А хто хоче поплавати на кораблі? Зайчик хоче! (Можна використовувати фігурки, виліплені з пластиліну, які міцно встановлюються на палубі) Ось піднявся вітер! Які сильні хвилі! Перекинувся наш кораблик - давай швидше рятувати пасажирів! А тепер полагодимо кораблик і можна плисти далі "і т.д.

0200f7s5-55a5-234x132.jpg«Рибалка»

Дрібні предмети киньте в басейн або тазик. Це будуть рибки. Дайте дитині «вудку» – ополоник з довгою ручкою, якою він буде виловлювати рибок. Можна ускладнити та взяти палички з суші.

0200f7tj-2846-234x176.jpg«Мильні бульбашки»

Мета: зняття психоемоційного напруження, корекція агресивної поведінки.

Дітям подобається спостерігати за кружляння мильних бульбашок, з криками захоплення вони носяться по кімнаті, поки не "зловлять" все до одного, і тут же просять повторення. Але самі видути бульбашки часто відмовляються - це вимагає вправності і певного рівня розвитку дихання. Ми пропонуємо попередньо підготувати дитину до гри з мильними бульбашками. Для цього потрібно навчити його сильно дути, направляти струмінь повітря в потрібному напрямку.

«Різнобарвний лід»

Мета: зняття психоемоційного напруження, корекція агресивної поведінки, страхів.

Можна приготувати різнокольоровий лід, додавши у воду фарби. Або помалювати фарбою на великому шматку льоду.

0200f7to-88ea-229x172.jpg«Веселі кораблики»

Мета: активізація м'язів губ, формування вміння чергувати тривалий, плавний і сильний видихи.

Діти запускають в таз водою різні предмети-човники, трісочки, кораблики; спостерігають за ними, роблять «хвилі», «вітер», відправляють в плавання дрібні іграшки.

«Нирки»

Мета: розвиток відчуття дотику, зорового сприйняття, образного мислення, довільності.

Діти занурюють в таз або ванночку дрібні м'ячі, гумові надувні іграшки, кульки від пінг-понгу, розтискають пальці - і іграшки вистрибують з води.

«Веселі звірятка»

Мета: розвиток зорової координації, знайомство з властивостями води.

Ігри з механічними водними іграшками, спостереження за траєкторією руху.

«Злови крижинку»

Мета: розвиток координації рухів, знайомство дітей з властивостями різних матеріалів.

Дорослий опускає в ємність з водою 5-10 невеликих крижинок і говорить дитині: «Дивись, дивись, що відбувається. Крижинки були великими, а стають маленькими. Давай їх рятувати!». Дитина сачком або черпаком дістає з води крижинки побільше і складає їх в окремий посуд. Після того як всі крижинки будуть вилучені, вихователь запитує: «Куди поділися інші крижинки? Що з ними сталося? - Вони розтанули, перетворилися в воду».

0200f7tq-73db-228x171.jpg«Саморобний водоспад»

Мета: розвиток дрібної моторики.

Для цієї гри вам знадобляться будь-які іграшки, за допомогою яких можна переливати воду: лійка, маленька мисочка, невеликий глечик або простий пластиковий стакан. Дитина набирає воду в ємність і, виливаючи її, створює галасливий водоспад з бризками. Зверніть увагу крихти, що чим вище водоспад, тим голосніше він "шумить". А якщо воду підфарбувати, то водоспад вийде різнобарвним.

Граючи з водою, дотримуйтесь заходів безпеки.

Слідкуйте, щоб дитина не втягувала рідини в рот.