Онлайн
479
Нікуліна Тетяна Олексіївна

Таврійський НРЦ ХОР

практичний психолог

Вчительський сайт

Написати приватне повідомлення
Матеріалів: 1
Перегляд матеріалів: 4

Граємо з дітьми вдома. Ігри з крупами

Граємо з дітьми вдома

Ігри з крупами

Що люблять більше всього на світі робити діти? Звичайно, грати! Діти грають удома,  на вулиці, у гостях. Через гру дитина пізнає навколишню дійсність, свій внутрішній світ.

https://st.kashalot.com/img/club/2017/07/25/4-7c134929-club.jpgІгри з крупами допомагають  сенсорно пізнавати предмети і речовини, розвивати дрібну моторику, чуттєве сприйняття, фантазію та уяву. Має медитативний і заспокійливий ефект.

1. «ПОВТОРИ».  Розкладіть на столі послідовність з різних крупинок і попросіть дитину повторити її.

2. «МАЛЕНЬКА ПОПЕЛЮШКА».  Насипте крупу і виложіть в ній 10 гудзиків, чи мозаїку чи камінчики декоративні і нехай дитина вибере ці ягідки в мисочку окрему.

3. «ГОСПОДИНЯ / ГОСПОДАР».  Можна зробити сортер, вирізавши ротик, або ж взяти готову ємність (баночку з-під серветок для комп’ютера чи стакан із фрешів) і приклеїти туди наліпку тварини та кормити крупою в отвір.

4. «ПЕРЕСИПАЄМО КРУПУ».  Покажіть, як пересипати крупу за допомогою склянки /ложки /ситечка/ совочка/ черпака/ долоньок в тарілочки/ бутилочки/ відеречка/каструльки, а також з однієї ємності в іншу.

 5. «СМАЧНА КАШКА». Варіть «кашку» для ляльки, а потім погодуйте її. В каструльку крупу, додайте води (можна і по-справжньому), помішайте ложкою, на плиту поставте, насипте на тарілочку, і пригостіть ваших іграшкових друзів.

6. «СОРТУВАННЯ» Змішайте невелику кількість круп, наприклад квасолю і вермішель, перемішайте їх в тарілочці і запропонуйте дитині розділити і розкласти їх в свої тарілочки. Якщо перемішати манку і квасолю, тоді розділити їх можна за допомогою сита, попередньо продемонструйте цей спосіб дитині.

7. «МАЛЮВАННЯ». Візьміть піднос і крупу на якій будете малювати (манку, кукурудзяну крупу, сіль, навіть борошно), рівномірним шаром розсипте крупу по таці. Покажіть, як малювати (проведіть кілька ліній), запропонуйте те ж саме зробити дитині. Покажіть, як брати крупу - трьома пальцями, щіпкою! На таці можна малювати доріжки, запропонуйте дитині пройти пальчиками по цій доріжці. Завдання можна ускладнити намалювати лабіринти.

8. «ДОЩИК». Пересипайте крупу з однієї тарілки в іншу. У процесі покажіть, що можна піднімати тарілку вище і нижче. Послухайте, як вона шумить. Пограйте в гру «Дощик»: нехай дитина набере в жменю крупу, підніме ручку і висипає крупу, імітуючи те, як крапає ​​дощик. Для неї краще взяти квасолю або горох, щоб легше було прибирати.

9. «ДОРІЖКИ».  З квасолі, наприклад, можна робити доріжки - коротку і довгу, викладати різні малюнки - геометричні фігури, будиночки і т.д.

10.  «ЗАПОВНЮЄМО ФОРМОЧКИ». Візьміть будь-які формочки (наприклад, для льоду), поставте їх на рівну поверхню і запропонуйте дитині заповнити їх усередині крупою. Її можна брати ручками або совочком.

11. «ІГРИ З ПІНЦЕТОМ».  Дайте дитині  пінцет і запропонуйте йому захоплювати їм макарони. Ця гра розвиває посидючість, і, природно, моторику.

12. «КОЛОДЯЗЬ»

Візьміть будь-яку пластикову пляшку - це буде колодязь, який зовсім спорожнів, в ньому вже немає води. А  ведмедик дуже хоче пити. Допоможіть ведмедику наповнити колодязь. Беріть крупу і ручками насипайте в вузьке горло пляшки.

13. «АПЛІКАЦІЯ З КРУП ТА МАКАРОНІВ».

У магазинах можна знайти макарони різних форм і розмірів. Це можуть бути бантики, спіральки, черепашки і т.д. за допомогою них ваша дитина може зробити чудові аплікації. Для цього вам знадобляться клей ПВА, картон, пластилін, фарби і пензлики. Створіть на очах у дитини шаблон для аплікації (наприклад, намалюйте рибку, квітка, сонце) і запропонуйте дитині доповнити його крупами або макаронами. Це є прекрасним засобом розвитку не тільки дрібної моторики, а й уяви і творчих здібностей.

14.ТАКТІЛЬНІ МІШЕЧКИ «КАПІТОШКИ». Заповніть маленькі мішечки або повітряні кульки різними крупами і запропонуйте малюкові на дотик здогадатися, що всередині.

15. «ШНУРІВКА». Макарони-трубочки можуть стати намистинками, які зручно нанизувати на шнурок або шпажку. Це заняття дуже подобається дітям, крім цього воно відмінно розвиває пальчики дитини.

16. «ДОРІЖКА». Викладаємо по контуру, наприклад, доріжку, коло з квасолі, по контуру розмальовки.

17. «ЛОГІЧНИЙ РЯД». Викладаємо логічні ряди. Біла квасоля-червона-біла-червона. Або макарони бантиком-черепашка – бантик-черепашка...

18. «ГРАЄМО В МАГАЗИН». Запропонуйте дитини насипати покупцям із загальної коробочки на кожну тарілочку. Можна запропонувати дитині різну крупу та різні за розміром ложечки для пересипання. Якщо дитина вже вміє рахувати, можна попросити покласти вам в якусь ємність певну кількість макаронних виробів.

19. «ПРИКРАСИ». Прикраси (браслети, намиста) можна зробити з макаронних виробів з порожниною всередині. Їх можна попередньо розфарбувати, а потім попросити дитину нанизати на ниточки. 

20. «ГОДУЄМО ПТАШОК». Візьміть на вулицю з собою пшоно, насіння і погодуйте птахів: «ось прилетіли до нас пташки: Пі-Пі-Пі! Пташки просять поїсти. Що пташки клюють? Так, зернятка. Давай насиплемо пташкам зерняток. Клюйте, пташки, зернятка!».

21. «РОЗКОПКИ». На дно лотка поміщається барвиста картинка, а зверху присипається шаром будь-якої крупи. Озброївшись ложкою, або просто руками, дитина розкопує заповітний малюнок і називає, що на ньому зображено.

        Сподіваюсь, що запропоновані ігри, допоможуть цікаво і не без користі провести вільний час, поєднати хатню роботу із спілкуванням з дитиною.

     Тож грайте з дітьми, або дозволяйте їм гратися за своїм бажанням.