04.03.2020

44

0

Урок математики Повторюємо числа від 1 до 7 1 клас

Мета:  -    формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінчених еквівалентних множин, уявлення про сутність додавання та віднімання.

  • формувати уявлення про сутність додавання та віднімання, вміння зображувати додавання та віднімання схематично.
  • формувати вміння користуватися знаками додавання та віднімання, термінами вираз, значення виразу, рівність, нерівність, істинна рівність, хибна рівність. Учити складати рівності на додавання на основі складу чисел 2,3,4,5,6. Актуалізувати знання складу чисел 2-7. Учити порівнювати числа за їх місцем у натуральному ряді. Формувати вміння виконувати додавання та віднімання числа 1.   
  • розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, порівняння, узагальнення.
  • виховувати повагу до історії козацтва.

Хід уроку

Організаційний момент

Ранкова зустріч

Коло вітання

Другу руку простягни,

І у коло проведи.

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнемо.

Щоденні новини

Розпочався день цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

Який же день чекає нас?

Синоптикам надати слово час.

  • Сьогодні черговий синоптик я…..

(- Яка зараз пора року? – Які осінні місяці знаєте? – Який зараз місяць? – Чим він не схожий на попередні місяці? – Який сьогодні день? – Який сьогоднішній ранок? – Яке число?)

Групова робота

- Число 13 заховане по нашій класній кімнаті. Найдіть очима його і скажіть де воно.

- А що це за скринька?

- Тут в ній щось є?

- Ви маєте відгадати. Спершу правила пригадаємо. Скриньку не можна відкривати. Її модна крутити, трусити. Кожен може задати одне питання про об’єкт усередині.

- Так це м’ячик.

- А для чого він потрібен?

- Вірно для гри.

- І сьогодні ми продовжуємо тему нашого тижня Ігри

- Пригадайте, які є ігри?

(спортивні,настільні, логічні,електронні,рухливі, розвиваючі)

Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

 -Перед кожним із вас є частинка якоїсь гри. Вам треба знайти інші частинки, об’єднатись в групи скласти і назвати цю гру, якщо ви її знаєте.

-Які серед цих ігр ви вмієте грати?

-А які для вас не знайомі?

-Сьогодні ми з вами спробуємо пограти в ці ігри. А допоможуть нам козаки.

(фрагмент з мультфільма)

-Це мультяшні герої мого покоління та покоління ваших батьків. А насправді козаки – це захисники, захисники неньки України від татарських та турецьких пограбувань. З самих давніх - давен вони жваві, кмітливі, мудрі, винахідливі. Вони мандрують усім світом. Разом з ними у країну Ігроленду відправимось і ми. На їхньому водному транспорті. Хто знає якому?  Це човен – чайка. ( малюнок). Таким човном козаки долали багато кілометрів водного простору.

-Але, щоб в чайку сісти треба пригадати які числа ми вже вивчили. З ними ми будемо працювати протягом уроку, складати вирази, рівності, нерівності. В цьому нам допоможе перша гра Класики.

-Хто зібрав цю гру? Вам завдання. По класиках пострибайте і число в прямому напрямку називайте.

-А тепер у зворотному.

Актуалізація опорних знань

-Молодці. Всі сідаємо в човен. Але, щоб чайка поплила, треба промовити магічне слово.

Н.д. 34, 43

-Хто зможе прочитати їх. Адже таких чисел ми ще не вчили. Які цифри записані поряд. Що станеться якщо їх об’єднати?.

-Вірно. 3+4=7. А в іншому числі можна об’єднати цифри. Що отримаємо?.

-І так дорога до Ігроленду відкрита. Човном керували козаки, використовуючи весла. Ми будемо керувати олівцями. Взяли весла в руки. Відкрили зошити ст..29 і прописали кодовані числа.

Усна лічба

-Прочитайте числа, що записані в другому рядку. В якому порядку вони розташовані. Назвіть сусідів числа 3,5,6. Яке число записане посередині. Назвіть найменше число. Назвіть найбільше число. Пропишіть числа в порядку спадання. Пишіть. Добре веслами гребіть. Плили козаки ріками, а на шляху часто зустрічались пороги. Пороги – це величезні глиби каміння, яке лежало на дні рік, виступало над водою, чинило перешкоди човнам.

(малюнок)

Геометрична хвилинка

-І в нас на шляху перешкода. Пороги. Нам треба ці пороги розібрати і дорогу човну дати.

Робота в парі.

-У вас на парті множина. Дайте їй назву. Розбийте на дві підмножини. За якими ознаками їх можна розбити.

-Обєднайте ці підмножини і складіть рівності. Викладемо їх на дошці.

1+6=7       4+3=7       2+5=7

6+1=7       3+4=7       5+2=7

-А тепер порівняємо ці підмножини і складемо нерівності. Викладемо їх на дошці.

-Ми пороги розібрали і човну дорогу дали. Плисти нам іще не довго. Ось і країна Ігроленду зустрічає нас радо і запрошує до фізхвилинки.

Фізхвилинка

Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

-А в цій країні є три замки. Та не прості. В цих замках правителі Ігроленду живуть. Завдання нам дають. В замок зайди - склад числа назви і рівність склади.  

Склад числа

Н.д.   7

 

-Тепер ці знання закріпимо виконуючи перше завдання зошита з коментуванням.

-А за замками якісь знаки. Стрілочки. Такі знаки можна побачити, коли грають у гру Козаки-розбійники. Це дві команди козаки і розбійники. У розбійників є штаб. В штабі заховане завдання. Козаки мають завдання знайти. Розбійники можуть дорогу підсказати

 -Пограємо. Хлопці – козаки, дівчата – розбійники. Перш за все звернемось до підказок для козаків. (зошит ст…29 третє завдання

Н.д.

Додавання і віднімання 1

-За допомогою підказок ми добрались до завдання в підручнику с..32 четверте завдання. Перший рядок для хлопчиків, другий – дівчаткам. Прочитати тільки хибні рівності і виправити на істинні. Яке правило пригадаємо.

-Справились наші козаки. Молодці. Мандруємо країною Ігроленду далі і нові перешкоди. Гра Резиночки. В неї переважно грають дівчата. Вони перестрибнути резиночку не спіткнувшись на різній висоті. І у нас якісь резиночки.

Н.д.                                                  (числовий промінь)

-Що це за резиночки. А що таке промінь. А в чому він нам допоможе. Складіть мені вирази.

-Вірно, молодці. А тепер допоможіть жабці - крикушці рівність скласти.

(зошит с..29 друге завдання)

-Виконуємо самостійно. А тепер перевіримо чи вірно. Я читаю, а ви перевіряєте.

-Прийшла пора відпочинку. В коло станемо і у  гру пограємо.

( в колі)

Квочка вивела курчат

Пять завзятих розбишак

Квочка з півнем їх збирають

Розбишаки всі тікають.

Упіймав.

Робота зі схемами

-А тепер увага на екран. До малюнка доберіть схему та вираз. Знайдіть значення виразу і складіть рівність.

-Молодці.

-Чи цікаво вам в країні Ігроленду

-А тепер уважно роздивіться класну кімнату. Який куточок вас найбільше зацікавив.

-Так це улюблені іграшки, ігри ваших батьків. Вони грали ними в дитинстві.

-Ми залишаємося в Ігроленді навіть тоді, коли дорослішаємо. Гра заставляє нас думати, фантазувати, розвиватися.

Рефлексія

-Який настрій у вас на  кінець уроку

-Що цікавого ви дізналися

-Продовжіть речення

Сьогодні я дізнався про…

Хочу пограти в…

Саме цікаве завдання…

Інші публікації цього автора

Урок математики Повторюємо числа від 1 до 7 1 клас

4 березня 2020
44

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.