Календарно – тематичне планування
з зарубіжної літератури
у 5-А класі (І – семестр)
на 2020 /2021 н.р.
Федченко Луминиці Петрівни
Розглянуто на засіданні МО вчителів словесників
Протокол №1 від «__» серпня 2020 р.
Голова МО Федченко Л.П.___________________
Складено відповідно до підручника : Євгенія Волощук. Зарубіжна література :підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів – Київ «Генеза», 2013р., відповідно до про-грами «Світова література. 5–9 класи.» Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Форми контролю | І семестр | ІІ семестр |
Контрольні роботи у формі:
| 2 – 2 | 3 1 2 |
Уроки розвитку мовлення:
| 1 1 | 1 1 |
Уроки позакласного читання (ПЧ) | 2 | 2 |
Перевірка зошитів | 4 | 5 |
Зарубіжна література 5-А клас
№ п/п | Зміст навчального матеріалу | к/г | Дата | Примітка |
1- 2. | Тема№1. Вступ. Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті. | 2 | ||
3. | Фольклор, його характерні ознаки. Фоль-клорні жанри різних народів. Прислів′я, приказки, загадки, пісні. | 1 | ||
4. | Р.М.№1 (усно). Твір за прислів’ям. | 1 | ||
5. | Тема № 2. Казки народів світу. Жанрова специфіка фольклорної та літературної казки. Різновиди народних казок, їх характерні ознаки. | 1 | ||
6. | Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки. | 1 | ||
7. | Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик».Відображення любо-ві до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок. | 1 | ||
8. | Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. | 1 | ||
9. | Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Значення фантастичних елементів у казці. | 1 | ||
10. | Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утілення в образі Синдбада – мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. | 1 | ||
11. | Арабська народна казка «Сіндбад - Море- плавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. | 1 | ||
12. | Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. | 1 |
№ п/п | Зміст навчального матеріалу | к/г | Дата | Примітка |
13. | Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці та її художні особливості. | 1 | ||
14. | Урок позакласного читання №1 Брати Грімм. Казка «Бременські музиканти» | 1 | ||
15. | Контрольна робота №1. (тестування) за розділами «Вступ. Казки народів світу (Індійська, японська, китайська, арабська, німецька.)» | 1 | ||
16. | Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор. | 1 | ||
17. | Олександр Сергійович Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». | 1 | ||
18. | Перемога справжньої краси над заздрістю та підступністю у «Казці про мертву царівну та сімох богатирів» О.С.Пушкіна. Чарівне в казці. Особливості поетичної мови. | 1 | ||
19. | Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці. | 1 | ||
20. | Ганс Крістіан Андерсен «Соловей». Образ Солов’я як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора. | 1 | ||
21. | Урок позакласного читання №2 Г.К.Андерсен «Снігова королева.» | 1 | ||
22. | Оскар Уайльд. Казка «Хлопчик - зірка» | 1 | ||
23. | Оскар Уайльд. Казка «Хлопчик - зірка». Казка «Хлопчик - зірка» Основний конфлікт, казкові персонажі. | 1 | ||
24. | Р.М.№2 Складання казки (письмово). | 1 |
№ п/п | Зміст навчального матеріалу | к/г | Дата | Примітка |
25. | Тема №3 Природа і людина. Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи...»). | 1 | ||
26. | Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємо-зв’язку різних сфер природи й людини в пое-тичному творі. | 1 | ||
27. | Виразне читання напам’ять віршів Й. В. Гете «Нічна пісня подорожнього» . | 1 | ||
28. | Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із гли-бини...». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня). | 1 | ||
29. | Ернест Сетон–Томпсон (1860-1946) . «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Робота з текстом твору. | 1 | ||
30. | Е. Сетона - Томпсона «Лобо». Природа, в якої ми вчимося (моральні проблеми опові-дання Е. Сетона - Томпсона «Лобо») взаєморозуміння природи й людини. | 1 | ||
31. | Контрольна робота № 2 (відповіді на запитання ) за темою «Природа і людина». | 1 | ||
32. | Практикум із теорії літератури. | 1 | ||
33. | Тема №4 Світ дитинства. Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра» | 1 | ||
34. | Тема: Світ дитинства. Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Соняч-ний, радісно-бешкетливий світ дитинства у повісті. | 1 | ||
35. | Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті. | 1 | ||
36. | Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Аналіз образів. | 1 | ||
37. | Роман «Поліанна» та його автор – американ-ська письменниця Елеононор Портер. | 1 |
№ п/п | Зміст навчального матеріалу | к/г | Дата | Примітка |
38. | Е.Портер. Роман «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. | 1 | ||
39. | Е.Портер. Роман «Полліанна». Поліанна та її друзі. | 1 | ||
40. | Е.Портер. Роман «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Полліанни. | 1 | ||
41. | Е.Портер. Роман «Полліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі. | 1 | ||
42. | Р.М.№3.Світ дитинства. Порівняльна харак-терристика Тома Сойєра та Полліанни.(усно) | 1 | ||
43. | Контрольна робота №3.за творчістю Марка Твена,Елеонор Портер. Контрольний твір «Том Сойєр і Полліанна – звичайні незви-чайні діти.» | 1 | ||
44. | Льюїс Керролл «Аліса в Країна Див».Твор-ча історія книги,її зв’язок із біографією пись-менника та життям Англії вікторіанської доби. | 1 | ||
45. | Льюїс Керролл «Аліса в Країна Див». Сюжет твору. | 1 | ||
46. | Льюїс Керролл «Аліса в Країна Див». Образ Аліси, світ її уяви й захопливі пригоди. | 1 | ||
47. | Льюїс Керролл «Аліса в Країна Див». Уроки Аліси. | 1 | ||
48. | Льюїс Керролл «Аліса в Країна Див». Пригоди Аліси у світі її уяви. Персонажі, які оточують героїню. | 1 | ||
49. | Льюїс Керролл «Аліса в Країна Див». Особливості художньої мови твору. | 1 | ||
50. | Урок позакласного читання №3 Льюїс Керролл «Аліса в Задзеркаллі». | 1 |
«Погоджено» «Затверджую»
Заступник директора з НВР директор __________
_____________ Іордакеску Д.А. Кокош В.І.
«_» «» 20_р. «» «» 20__р.
№ п/п | Зміст навчального матеріалу | к/г | Дата | Примітка |
51. | М.І.Цвєтаєва «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші. | 1 | ||
52. | М.І.Цвєтаєва «Книги в червоній палітурці». Образ ліричної героїні, яка любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. | 1 | ||
53. | Р.М.№4. Твір «Моя улюблена книга», або «Музика для душі» (письмово). | 1 | ||
54. | Контрольна робота №4 за творчістю Л. Кер-ролла та М.Цвєтаєвої.(відповіді на запитання) | 1 | ||
55. | Тема: Сучасна література. У колі добрих героїв. Роальд Дал «Чарлі й шоколадна фабрика» | 1 | ||
56. | Роальд Дал «Чарлі й шоколадна фабрика» Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. | 1 | ||
57. | Роальд Дал «Чарлі й шоколадна фабрика» Образ головного героя хлопчика Чарлі, його доброта і щирість. | 1 | ||
58. | Роальд Дал «Чарлі й шоколадна фабрика» Художні образи твору. | 1 | ||
59. | П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» . Яскравість художнього світу твору. | 1 | ||
60. | П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» Реальне й фантастичне у творі. | 1 | ||
61. | П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. | 1 | ||
62. | П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» Елементи фольклору та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. | 1 |
№ п/п | Зміст навчального матеріалу | к/г | Дата | Примітка |
63. | Туве Янсон «Комета прилітає», Чарівність художнього світу твору. | 1 | ||
64. | Урок позакласного читання №4 Туве Янсон «Капелюх чарівника», «Зима чарівниця». | 1 | ||
65. | Узагальнення й систематизація вивченого. | 1 | ||
66. | Контрольна робота № 5 за темою творчість Р. Дала, П. Маара, темою «Підсумки» (тестові завдання) | 1 | ||
67. | Узагальнення й систематизація вивченого у 5- му класі. | 1 | ||
68. | Підсумковий урок. Презентація творчо – дослідницького проекту «Літературний бал» | 1 | ||
69. | Підсумковий урок. Презентація творчо – дослідницького проекту «Літературний бал» | 1 |