Онлайн
814
Саєнко Марина Сергіївна

вчитель

Написати
Матеріалів: 34 (6)
Перегляд
матеріалів:
6483

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2017 – 2018 н.р. 5 клас

Усього – 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.

№п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

   

1. Вступ (2 години)

1

 

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

2

 

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

(ТЛ). Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

2. Казки народів світу (18 годин)

3

 

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Казки про тварин. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки. Чарівні, соціально-побутові казки.

4

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки. (ТЛ) Алегорія.

5

 

Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. Національний колорит японських казок.

6

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

7

 

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

8

 

 Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

9

 

Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках.

10

 

«Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів.

11

 

Позакласне читання №1. Перро Ш. Казки («Синя борода», «Кіт у чоботях», «Чарівниці», «Химерні бажання»)

12

 

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. (Вступ напам’ять).

(ТЛ) Початкові поняття про оригінал і переклад.

13-14

 

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор. (ТЛ) Початкове поняття про автора.

15

 

Ганс Крістіан Андерсен (18051875). «Снігова королева».

16 – 17

 

Змалювання протистояння щирих людських стосунків фантастичному світу зла в казці «Снігова королева». (ТЛ) Антитеза.

18

 

Розвиток мовлення №1(усно). Усний переказ казки Г.К.Андерсена «Снігова королева» від імені однієї з дійових осіб.

19

 

Оскар Уайльд (18541900). «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.

20

 

Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

21

 

Еволюція образу головного героя.

22

 

Контрольна робота№1. Різнорівневі завдання  з теми «Вступ», «Казки народів світу».

3. Природа і людина (8 годин)

23

 

Джон Кітс (17951821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

(ТЛ) Початкове поняття про вірш.

24

 

Йоганн Вольфганг Ґете (17491832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. (Вірш напам’ять).

25

 

Генріх Гейне (17971856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня). (Вірш напам’ять).(ТЛ) Епітет, метафора.

26

 

Розвиток мовлення №2 (пис.) Твір-опис за картиною А.Пластова «Перший сніг».

27

 

Виразне читання напам’ять віршів В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього», Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»

28

 

Ернест Сетон-Томпсон (18601946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. (ТЛ) Пейзаж.

29

 

Утвердження любові до всього живого. (ТЛ) Тема, ідея.

30

 

Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору.

31

 

Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з теми «Природа і людина».

32

 

Позакласне читання №2. Бюрґер Г. і Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена»

Завершення І семестру

4. Світ дитинства (10 годин)

33

 

Марк Твен (18351910). «Пригоди Тома Сойєра».

34

 

Світ дорослих і світ дітей у повісті.

(ТЛ) Початкові поняття про сюжет.

35

 

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. (ТЛ) Портрет.

36

 

Ставлення автора до своїх героїв.

37

 

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

38

 

Елеанор Портер (18681920). «Полліанна».

39

 

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

40

 

Полліанна та її друзі.

41

 

Художні засоби розкриття образу Полліанни.

42

 

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

43

 

Розвиток мовлення (усно) №3. Складання порівняльної характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна).

44

 

Контрольна робота №3. Твір-роздум за темою.

5. Сила творчої уяви (8 годин)

45

 

Льюїс Керролл (18321898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. (ТЛ) Початкові поняття про фантастику.

46-

47

 

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

48

 

Персонажі, які оточують героїню

49

 

Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).  

(ТЛ) Поглиблення понять про казку (літературну), повість.

50

 

Марина Іванівна Цвєтаєва (18921941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

51

 

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

52

 

Позакласне читання №3. Буличов К. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години»

53

 

Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання  з теми «Сила творчої уяви».

6. Сучасна література. У колі добрих героїв (8 годин + резервні години)

54

 

Роальд Дал (19161990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору.

55 – 57

 

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.

58

 

Доброта і щирість головного героя.

59

 

Розвиток мовлення №4 (пис.). Твір-фантазія «Про що мої мрії»

60

 

Туве Янсон (19142001). «Зима-чарівниця». Чарівність художнього світу твору.

61

 

Його персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

62

 

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.

63

 

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.

64

 

Реальне і фантастичне у творі.

65

 

Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.

66

 

Контрольна робота №5. Різнорівневі завдання з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв».

67

 

Позакласне читання №4. Cтарк У. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»

7. Підсумки (2 години)

68

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

69

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

70

 

Література на літо.

Для вивчення напам’ять

  • О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила».
  • Й. В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього».
  • Г. Гейне. «Задзвени із глибини…».